Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-28, 12:56
Medlem
baggebo1s avatar
Efter Ukraina-debaklet hjälper Expo till med att locka tillbaka väljarna till SvP:

http://expo.se/2014/svenskarnas-partis-judehat_6561.html
Citera
2014-06-28, 13:01
Medlem
Jag måste säga att bilden "utåt" som partiet ger, bara genom sina val av klädsel, attiraljer och tillbehör, hjälper till att skapa en "kall bild" av partiet och dess förespråkare. Tänk om partiledaren (i bild i tidningen idag) hade haft en kavaj i en behaglig ljusbrun ton i stället. Enorm skillnad...
Citera
2014-06-28, 13:34
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Självklart ska en sådan person behandlas med respekt oavsett etnicitet och det utan några jävla restriktioner som du säger.

Tom nazityskland skulle skydda en sådan så länge det inte var en jude.

Nu är knappast "nazityskland" något som skall vara normgivande varken åt det ena eller andra hållet för svensk nationalism.
Vi skall lära oss att stå på egna ben och inte utlämna oss på nåder åt någon. Det finala målet bör vara en 100% repatriering av alla av icke-europeiskt ursprung. Men självklart skall de som inte krånglar utan visar samarbetsvilja behandlas mest generöst såväl i den tidsfrist de medges som de medel de tillåts behålla vid avflytt.
Citera
2014-06-28, 14:56
Bannlyst
Oj vad oväntat att Aftonbladet just idag när partiet inleder Almedalen, kör en "granskning" av partiets kandidater till riksdagen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132268.ab
Citera
2014-06-28, 15:27
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Oj vad oväntat att Aftonbladet just idag när partiet inleder Almedalen, kör en "granskning" av partiets kandidater till riksdagen.

Citat:
Och fortfarande är en av partiets nyckelpersoner, Andreas Carlsson, efterlyst misstänkt för mordförsök efter knivattacken i Malmö i mars.
Vad är det för nyckelposition de påstår att han skulle inneha?
Citera
2014-06-28, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Vad är det för nyckelposition de påstår att han skulle inneha?
Vet inte riktigt. För några år sedan så var han med och arrangerade Nordisk Vision och han kandiderade dessutom för partiet 2010. Så det är väl det antar jag, roligast var väl när massmedia i någon annan artikel försökte påskina att Anderas Carlsson var med i partistyrelsen, de hade helt enkelt bytt ut honom mot Rickard Pekkarinen.
Citera
2014-06-28, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk

Citat:
Varenus Luckmann, 28, utsågs nyligen av partiet till "Veckans svenskpartist".

Han har en rad domar bakom sig, bland annat efter en attack mot sin egen lärare.

På frågan om han har någon politisk förebild säger han till SvP:s tidning:

– Jag vill mena att jag har många politiska förebilder, om det så rör sig om våra egna Björn ”Sveriges roligaste nationalist” Björkqvist, Stefan Jacobsson som jobbar så hårt att man skäms och som tydligen hittar timmar på dygnet som inte finns, eller historiska personer såsom Adolf Hitler i sin kamp för Tyskland.

Haha, ja, det var ju ganska givet att det citatet skulle snappas upp.
Citera
2014-06-28, 16:25
Medlem
Ttoclaws avatar
Ska nån från SvP tala idag?
Citera
2014-06-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kul att ni diskuterar statsskicket, idag har nämligen SvP släppt ett visionsdokument gällande just det området: https://www.svenskarnasparti.se/2014/06/27/ett-styrelseskick-for-2000-talet/

Citat:
Inom Svenskarnas parti råder också en sådan självdistans att partiet i sig inte gör anspråk på att i detalj kunna framlägga ett helt nytt system, utan förmedlar de grunder som partiet ser som ytterst viktiga i ett bättre utvecklat system

Varför inte bara hålla käften om saken då liksom?

Citat:
Partiet lyfter frågan just för att den skall kunna utredas grundligt av expertis inom området för att på så sätt kunna få så bra förutsättningar som möjligt för att lösa den.

Vilken jävla "expertis"?? Kommer de magiskt att framträda så fort ni börjat få lite mer röster, tror ni? Varför peta på denna heta potatis innan ni ens är i närheten av en lösning, jag förstår inte? VILL ni avskräcka vanligt folk från att rösta på er, vad fan SITTER det i liksom?!
Citera
2014-06-28, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Ska nån från SvP tala idag?
Ja, Stefan Jacobsson ska hålla ett appellmöte, med start kl 19.
Citera
2014-06-28, 17:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokintolerant
Varför inte bara hålla käften om saken då liksom?

Av ungefär samma skäl som läkare som inte har nåt botemedel mot lungcancer ändå diskuterar och vill motverka problemen som den sjukdomen innebär.

Citat:
Vilken jävla "expertis"?? Kommer de magiskt att framträda så fort ni börjat få lite mer röster, tror ni? Varför peta på denna heta potatis innan ni ens är i närheten av en lösning, jag förstår inte? VILL ni avskräcka vanligt folk från att rösta på er, vad fan SITTER det i liksom?!

Det finns olika sorters experter som kan ha avgörande synpunkter på hur ett styrelseskick bäst bör se ut, det kan röra sig om historiker, statsvetare, nationalekonomer och så vidare.

Du verkar vara en riktigt dryg och otrevlig person så det blir en ignore på dig.
Citera
2014-06-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Av ungefär samma skäl som läkare som inte har nåt botemedel mot lungcancer ändå diskuterar och vill motverka problemen som den sjukdomen innebär.

Det finns olika sorters experter som kan ha avgörande synpunkter på hur ett styrelseskick bäst bör se ut, det kan röra sig om historiker, statsvetare, nationalekonomer och så vidare.

Du verkar vara en riktigt dryg och otrevlig person så det blir en ignore på dig.

Jag tror personligen att alla "experter" kommer att vara insnöade på repsentativ demokrati, på grund av att de är mest vana och inskolade att det är den bästa lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in