Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-26, 23:14
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Inget, men ditt inlägg var riktigt korkat. Vad tror du själv skulle hända om "nazistiska" SvP startade en skytteklubb bara för svenskar?! Tror du att det hade tillåtits av makten? Kan du inte föreställa dig hetsen och hysterin? Många högljudda krav på partiförbud och fängslande av ledande företrädare skulle garanterat bli ett av resultaten och inget av de etablerade skytteförbunden skulle samarbeta med "Svenskarns skytteklubb".

Det råder föreningsfrihet i Sverige. Vill myndigheterna hindra medlemmar i en skytteklubb från att ta licens så är det lagbrott. Är man ostraffad och en god medborgare så finns det inget som hindrar en ifrån att ta licens, så vitt jag vet. En skytteklubb för svenskar är en skytteklubb för svenskar, om det sedan råkar vara nationella som driver klubben har knappast med saken att göra. Jag vet ingen skytteklubb som deklarerar sin styrelse eller medlemmars politiska åsikter.
Citera
2014-06-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det råder föreningsfrihet i Sverige. Vill myndigheterna hindra medlemmar i en skytteklubb från att ta licens så är det lagbrott. Är man ostraffad och en god medborgare så finns det inget som hindrar en ifrån att ta licens, så vitt jag vet. En skytteklubb för svenskar är en skytteklubb för svenskar, om det sedan råkar vara nationella som driver klubben har knappast med saken att göra. Jag vet ingen skytteklubb som deklarerar sin styrelse eller medlemmars politiska åsikter.

Du är nästan gulligt naiv. Det finns i princip ingen rättssäkerhet i Sverige idag. Det kommer nog inte dröja länge innan bara medlemskap i SvP är tillräckligt skäl för att nekas vapenlicens eller bli av med de licenser man redan har. Makten kan göra lite som de vill, fråga Per Öberg. Om media och några tunga politiker hetsar lite mot SvP och om att "nazister" försöker beväpna sig så är saken fixad.
Citera
2014-06-26, 23:32
Medlem
felias avatar
Citat:
Du är nästan gulligt naiv. Det finns i princip ingen rättssäkerhet i Sverige idag. Det kommer nog inte dröja länge innan bara medlemskap i SvP är tillräckligt skäl för att nekas vapenlicens eller bli av med de licenser man redan har. Makten kan göra lite som de vill, fråga Per Öberg. Om media och några tunga politiker hetsar lite mot SvP och om att "nazister" försöker beväpna sig så är saken fixad.

Jag delar inte din uppfattning och din genomgående nedvärderande ton inbjuder knappast till ytterligare diskussion.
Citera
2014-06-27, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om man väljer att kämpa med Putin så ställer man sig också på den "organiserade judenhetens" sida. Vissa människor verkar tro att världens alla mäktiga judar är en enhet men så är inte fallet, skadliga judar/judeorganisationer kan agera på olika planhalvor. Det finns ett flertal avtal mellan Putins Ryssland och Israel, bland annat på det militära området, dessutom har den judiska organisationen Federation of Jewish Communities of Russia en stor makt i Ryssland och leds av bland andra Putins nära vän Roman Abramovich, en av världens rikaste judar som gärna stödjer Israel. Dyrka gärna Putin men försök inte missleda folk när det gäller hans starka kopplingar till mäktiga judar.
Kan man inte säga så att man liksom kan se på vad Israel är arga på. Då vet man vad som är bra internationellt. Jag menar tittar man på Putin så vad jag förstår så har inte han den definition av demokrati som Judarna vill sprida vilket också gör att judarna inte kan inta maktpositioner och styra landet lika lätt. Även om Putin tillåter judar att leva i landet och till exempel vad jag vet har lagar mot förnekande av förintelsen så låter han dem inte göra som i Sverige. Dvs gå in i politiken, media etc och göra nya lagar och skapa opinion. Är det inte därför NWO är så arga på Ryssland. Inte har Ryssland gjort något konkret för att förstöra relationerna med Israel eller NWO. Till exempel de har inte attackerat Ukraina utan tvärtom har Putin avsagt sig någon sort attackrätt och attacken på Krim var väl befogad eftersom Krim har en rysk majoritet.

Det är det här jag menar med att bara vara anti, anti motstånd etc. Jag tror inte Svp kommer komma någon vart med den taktiken. Man kan fortsätta existera som en motpol men det blir inget mer.
Citera
2014-06-27, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Och vad är problemet med att ha ett vapen i dagens Sverige?
Här är ett exempel om vad som hände i frankrike.

Citat:
Varg Vikernes was arrested in France for supposedly “planning a massacre”. The only “evidence” was that his wife had legally bought four rifles. As they are survivalists striving to become self-sufficient, there is nothing odd in buying rifles for hunting and self-defense. News articles quote the French police as admitting that Vikernes’ racist and anti-Semitic writings on the net were a decisive factor behind the arrest, and that the police has been monitoring Vikernes’ blog for a while… They are now released, but Vikernes may have to appear in court because expressing racist thoughts is illegal in democratic France. Additionally, his family will no longer have the right to legally own weapons for self-defense. The police also confiscated computers.

http://www.dailystormer.com/a-few-recent-examples-of-freedom-of-speech-in-western-democracies/
Citera
2014-06-27, 09:58
Medlem
Neolitikums avatar
Vill SvP ha en enpartistat?
Citera
2014-06-27, 10:01
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Vill SvP ha en enpartistat?

SvP - Styrelseskick:

Citat:
Svenskarnas parti är starkt kritiska till dagens system på flera punkter, bland annat att dagens parlamentarism innebär en allvarlig avsaknad av såväl kunskap som ansvarsutkrävande av de styrande, samt att hela systemet drivs av en populism och ett medieberoende som i många fall innebär att det inte är de för folket mest gynnsamma besluten som tas. Svenskarnas parti anser att ett styrelseskick måste vara dynamiskt, hela tiden tillåtas att ifrågasättas samt både förbättras och effektiviseras. Systemet skall vara utformat för att i högsta grad värna folkets långsiktiga intressen, och i så stor mån det är möjligt även dess kortsiktiga diton. Det skall vara konstitutionellt reglerat och det skall finnas effektiva och oberoende kontrollmekanismer som bevakar makten och ser till att straffa eventuell korruption med mera. Folket ska givetvis ha möjlighet att avsätta de styrande. Det skall också finnas ett tydligare tjänstemannaansvar där de som fattar beslut faktiskt också skall kunna ställas till svars för dessa om de missbrukar sin ställning eller driver igenom beslut som är negativa för folket.
https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/
Citera
2014-06-27, 10:11
Medlem
rockingnrollings avatar
Tror man att svp skulle lyssna på om folk vill ha bort dom från makten är man nog dum
Citera
2014-06-27, 10:29
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
SvP - Styrelseskick:

https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/

Det viktiga var väl ändå:
Citat:
Svenskarnas parti är starkt kritiska till dagens system på flera punkter, bland annat att dagens parlamentarism innebär en allvarlig avsaknad av såväl kunskap som ansvarsutkrävande av de styrande, samt att hela systemet drivs av en populism och ett medieberoende som i många fall innebär att det inte är de för folket mest gynnsamma besluten som tas.
Ska F! och miljöpartiet få finnas i parlamentet och fortsätta med att förföra genom vänsterpopulism?
Om inte, hur ska detta förhindras?

Är SvP:s hållning meritokrati, som Hennix beskriver i sin debattartikel, eller är det något som är hans egen åsikt?

Citat:
Jag föreslår att de nationella organisationerna strävar efter meritokrati, och öppet tar avstånd från den nuvarande demokratin med dess styrelseskick och värderingar.

Förslag till grundprinciper för en nationell, svensk meritokrati:

Svenska medborgare som godkänts i kunskapstest ska ha rösträtt. (Allmän rösträtt avskaffas. De röstberättigade ska ha dokumenterat god kännedom om de valbara partiernas ideologier och partiprogram samt kommunernas, regionernas, riksdagens och regeringens kompetensområden och styrelseformer.)

Politiska poster ska tilldelas en elit som utses utifrån deras kunskaper, erfarenheter, tidigare resultat, moral och intelligens.(Ansvaret för detta interna urval tillfaller det parti/de partier som hör samman med meritokratin. Dock ska personval vara möjlig för de enskilda väljarna.)

Högre offentliga tjänstemän ska utses utifrån kompetens, begåvning, måluppfyllelse och lojalitet mot uppdragsgivaren (politikerna). (Ej som nu då t ex avsatta politiker tilldelas generaldirektörs-, landshövdings- med fler höga reträttposter).

Riksdagen (om vi ska ha en sådan) minskas till 175 platser och dess ansvarsområde begränsas till att vara lagstiftande. (Beslut om statens budget flyttas till regeringen. Denna förändring möjliggör ett effektivt och flexibelt regeringsstyre.)
https://www.facebook.com/tidningenRealisten/posts/487872091241158
Citera
2014-06-27, 10:55
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Det börjar tyvärr luta allt mer åt det hållet, ja. Jag hade en förhoppning om en kursändring och att ledningen skulle rensa ut och/eller tysta diverse skadliga figurer, idioter och NWO-agenter men ingenting verkar ha hänt, ingen genuin vilja till förändring och självrannsakan verkar finnas och genuin förståelse av problematiken lyser med sin frånvaro.

Du kommer väl inte vara nöjd förrän SvP slänger sig på marken och kysser Putins fot.
Fienden återfinns både i öst och i väst, endast total självständighet är acceptabelt.
Citera
2014-06-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Du kommer väl inte vara nöjd förrän SvP slänger sig på marken och kysser Putins fot.
Fienden återfinns både i öst och i väst, endast total självständighet är acceptabelt.

Jag tror att det här handlar mycket om en internationell polarisering som vi ser även i svensk media. Svensk media vet vi ju är styrt av Judar och nu planeras också till exempel att ta in NATO i Sverige. NATO är en del av ZOG. Men hur som helst svensk-judisk media väljer idag att driva med Putin till exempel.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svep-spektakular-parodi-av-putin-pa-sociala-medier_3386742.svd?sidan=8

Jag tycker att det är väldigt lätt att se denna polarisering av ZOG mot omvärlden och det är framför allt ZOG jag vill rösta mot. Jag tror att det är flera här som just är emot ZOG. Sen när vi såg hur det gick med Svoboda, hur de samarbetar med Judarna, hur det gick med SD som har judar i sitt parti etc. Så verkar det som om det är meningen att det inte ska finnas några demokratiska möjligheter att få bort ZOG-styre.
Citera
2014-06-27, 16:46
Medlem
MrSkargards avatar
Kul att ni diskuterar statsskicket, idag har nämligen SvP släppt ett visionsdokument gällande just det området: https://www.svenskarnasparti.se/2014/06/27/ett-styrelseskick-for-2000-talet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in