Jag är själv en person som gillar att klä mig lite mer utmanande än till vardags på krogen men jag ser alltid till att det inte blir för mycket. Det är väl egentligen svårt att förklara varför men några anledningar:
- Vi tjejer ser fest och nattklubbande som lite av en kul ritual. Vi lockar håret på varandra, sminkar oss i två timmar för att vi kan och "har ingenting" i garderoben att ha på oss när vi snackar flera dagar innan om outfits. Man ser hur andra klär sig ute och då blir normen att det är mer ok att klä sig lite kortare och tightare. Min poäng här är att det är kul att fixa sig och klä upp sig för tillfället, kommer man i långklänning ser man kanske lite lost eller tantig ut.
-Ja, det är kul att få lite uppmärksamhet någon gång ibland om man är singel och allmänt pilsk. En blick, en kommentar eller en spontan dans. Vi är alla attention whores ibland.
- Jag skulle inte klä mig i tighta kjolar om jag inte kände mig snyggare i det. Jag är helt ok nöjd med min kropp efter att ha gått ner i vikt och tycker jag passar bra i tighta kjolar (de måste inte vara korta). Då känner jag mig relativt smal och kurvig och lite snyggare både inför mig själv, andra tjejer och killar. Och benen blir alltid lite finare i högre skor.
Kan någon posta en bild på var gränsen till slampig klädsel går?