Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nää! Hon väntade tills centrallåset öppnade dörren och väntade till Lollo öppnade dörren

I den första artikeln stod det att hon slog LL i huvudet när LL öppnat dörren. Senare la de till att JH ringde på dörren. De ändrar i artiklarna allt eftersom så att detaljer ändras och då blir diskussionen i tråden lite skev. Man läser ju i regel inte samma artikel om och om igen hela dagarna.

Visst är det intressant att veta om hon stod och väntade eller ringde på dörren. All fakta är intressant. Och sen får man veta vad JH har uppgett i förhör.

Det kan vara intressant att veta om Aftonbladet ändrat sina uppgifter här på grund av att JH uttalat sig eller varför de ändrat sig. Så det här är rätt intressant vill jag nog säga.
Citera
2014-06-27, 15:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad ditt problem är?? Ärligt talat lägg ned du läser inte alla inlägg i trådarna. Att lacka och tro att man aldrig kan ha fel är klara tecken på svaghet och nonchalans mot andra trådskrivare. Och om du inte är eller sitter i utredningens närhet borde du som alla andra hålla dig till teorier av det som kommit fram. Tolka fritt du har min välsignelse, men nu räcker det tack!

OBS! Bevisa....skämtar du eller!!!???

Jag har för mig att det faktiskt stod så i en artikel. De ändrar ju hela tiden så att alla inte har samma uppgifter hela tiden är ju inte konstigt. Därför är det ju bra om man citerar tidningen när man lägger en kommentar. Så kan man gå tillbaka och se vad som stod tidigare och vad som är ändrat.

Som den här uppgiften om att hon ringde på dörren. Det stod inte så först. Det kom till senare. Ska bli intressant att se sen när man läser förhör vid vilken tidpunkt JH berättade att hon ringde på dörren. Kanske polisen hittar läckan på så sätt.
Citera
2014-06-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan det varit så bekvämt för JA att leka med två så starka damer samtidigt?

Han ogillade det ju uppenbarligen inte så mycket att han avslutade det i alla fall. Han kanske till och med njöt av det. Någon slags personlighetsstörning kanske?

JAs personlighet är ju en del i det här händelseförloppet. Han har ju så att säga krattat manegen.
Citera
2014-06-27, 15:44
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag kikar jämt! Men tror nån skrev att det inte fanns något. Och av en som känner till båda inblandade hade det varit slagsmål 14 dagar innan detta som GM ska ha anmält som misshandel av BO.

Så om man utgår från sig/mig hade jag aldrig öppnat för någon som jag slagits med och som anmält mig för misshandel. Jag hade lyft luren och slagit 112.....

Jag tror att de flesta kollar kikogat innan man oppnar, inte enbart for att utesluta dragg & mordare, utan det gar rent automatiskt. Hur som sa kan hon mycket val ha tittat och sett GM. Sedan tror man ju faktiskt inte att det ar nagon som ar ute for att morda en. GM kan ju ha sagt nagot i stil med att hon vill prata ut och bara rensa luften typ. Detta kan ju da ocksa forklara att offret inte kant sig hotad och vande ryggen till for att ga in, och da far en hammare i skallen.

Hur som sa ar det eg. ingen ide att spekulera om exakt hur saken gatt till forrans vi far en FUP.
Citera
2014-06-27, 15:45
Medlem
Willow1s avatar
Jag tänker så här; oavsett med utan tittöga kom GM in, hon slår och hugger ihjäl brotts offret. Lämnar henne död eller döende i lgh:en. Åker hem går ut med hundarna. Varpå hon återvänder och delar kroppen som bärs ut, olika teorier här i kassar/säckar som hon packar in i bilen. Hon åker till jobbet som jag tror om jag inte minns fel börjar 15.00 och hon ber om att få hå tidigare. Hon har också hunnit uppsöka för skada i handen, detta med en blodig tröja på sig under en annan tröja.
Citera
2014-06-27, 15:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag tror att de flesta kollar kikogat innan man oppnar, inte enbart for att utesluta dragg & mordare, utan det gar rent automatiskt. Hur som sa kan hon mycket val ha tittat och sett GM. Sedan tror man ju faktiskt inte att det ar nagon som ar ute for att morda en. GM kan ju ha sagt nagot i stil med att hon vill prata ut och bara rensa luften typ. Detta kan ju da ocksa forklara att offret inte kant sig hotad och vande ryggen till for att ga in, och da far en hammare i skallen.

Hur som sa ar det eg. ingen ide att spekulera om exakt hur saken gatt till forrans vi far en FUP.

Självklart...nu tänkte du ett steg längre än mig! Väldigt klokt, tack
Citera
2014-06-27, 15:53
Moderator
Hamilkars avatar
Om LL bara såg JH i koögat, och inte någon beväpning, behöver hon inte ha känt sig särskilt hotad. Hon hade ett uppenbart fysiskt överläge, och senast de var i kurr med varandra förefaller det ha varit JH som åkte på spö. Så hon kan mycket väl ha öppnat frivilligt.
Citera
2014-06-27, 16:14
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om LL bara såg JH i koögat, och inte någon beväpning, behöver hon inte ha känt sig särskilt hotad. Hon hade ett uppenbart fysiskt överläge, och senast de var i kurr med varandra förefaller det ha varit JH som åkte på spö. Så hon kan mycket väl ha öppnat frivilligt.

Just det....jag tror hon var trött på situatioen och konkurrerandet , men då det var hon som det stod nånstans (enligt ett pm )gett Jonna örfilar ute på krogen, så trot jag inte att Lovisa var rädd för Jonna.
Så hon kan mycket väl ha öppnat dörren. Och Jonna kan ju ha försökt ge sken av att bara vilja prata. Ser man på alla foton på bloggarna så gillade hon att spexa så,det var nog inte så svårt att spela ångerfull
Citera
2014-06-27, 16:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Ja den teorin är fullt möjlig, vet man om Jonna dragit tillbaka sin anmälan?
Citera
2014-06-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ja den teorin är fullt möjlig, vet man om Jonna dragit tillbaka sin anmälan?

Någon skrev tidigare att utredningen lades ner för två veckor sedan. Men jag har ingen aning om ifall det stämmer.
Citera
2014-06-27, 16:27
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Han ogillade det ju uppenbarligen inte så mycket att han avslutade det i alla fall. Han kanske till och med njöt av det. Någon slags personlighetsstörning kanske?

JAs personlighet är ju en del i det här händelseförloppet. Han har ju så att säga krattat manegen.

Han kan ju ha avslutat det,men att JH inte ansåg det vara avslutat... Vad hon säger till sin omgivning är ju en sak, vad som är sann är en annan.
Med tanke på hennes beteende (om det stämmer) när hon tex övervakat lägenheten och tagit med hammare så verkar hon inte riktigt klar i huvudet.
Citera
2014-06-27, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Om det är viktigt för vissa i tråden ( och det kan ha betydelse rättsligt ) Någon har tidigare i tråden nämnt att JA :s lgh saknar kiköga - uppmanar någon boende i Askersund , att kolla upp detta så vi får klarhet !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in