2014-06-23, 19:17
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Håller med, var tvungen att köpa ett gäng och ställa på lagring. Funderade även på att beställa ett gäng Founders Breakfast Stout från Mikkellers webshop, men de verkar vara slut nu. Mikkeller har fri frakt inom Danmark och Sverige vid ordrar över 700:-, och de har en jäkla massa kul och udda som inte går att få tag på genom Sovjetbolaget. Founders Breakfast Stout får ju t.ex. inte säljas i Sverige eftersom etiketten inte är kompatibel med den statligt fastställda moralstandarden. Förmodligen skulle vi se en våg av barnalkoholism om den såldes här Den ska förövrigt vara ännu bättre än Founders Imp. Stout.

Breakfast Stouten är riktigt, riktigt bra också. Finns som sagt att importera, och då får man en vit liten klisterlapp som sitter över barnet på etiketten
Citera
2014-06-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Öl från Stone finns inte i Danmark vad jag vet.

Dark Horse är ovanligt men går att hitta med lite tur.

Vad jag vet är Kihoskh enda stället som har Dogfish Head.

Övriga öl kan du säkert hitta.

Vet att Ölbutikken hade Dark Horse innan men kanske inte längre? Dogfish Head beställde jag hem 10 flaskor från Kihoskh. Tack för tipset för jag har letat efter den ett tag nu.

Varför finns inte Stone i Danmark? Ölbutikken har haft något från dom inne, osäkert exakt vad dock.
Citera
2014-06-23, 20:49
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vet att Ölbutikken hade Dark Horse innan men kanske inte längre? Dogfish Head beställde jag hem 10 flaskor från Kihoskh. Tack för tipset för jag har letat efter den ett tag nu.

Varför finns inte Stone i Danmark? Ölbutikken har haft något från dom inne, osäkert exakt vad dock.
Vet att jag själv köpte double crooked tree på ölbutikken för ett par år sedan men senast såg jag ingen.
Citera
2014-06-23, 22:12
Medlem
Citat:

Som sagt, det är ovanligt men finns, inget som alltid står på hyllan men det går att hitta Dark Horse men lite tur.

Anledningen till att Stone knappt existerar är för att ingen dansk importör tar in dom tror jag. Vad jag vet iaf.
Citera
2014-06-23, 22:45
Medlem
Citat:

Stone finns inte i Danmark då Stone anser att de inte levereras i drickbart skick till Europa. Det du kan kanske få tag på är Double Bastard/Old Guardian.
Citera
2014-06-23, 23:23
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
Stone finns inte i Danmark då Stone anser att de inte levereras i drickbart skick till Europa. Det du kan kanske få tag på är Double Bastard/Old Guardian.

Ja, och Vertical Epic. 11.11.11 och Old Guardian verkar finnas på Kihoskh för tillfället.
Citera
2014-06-25, 09:57
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Tips på smakrika stouts? Inte Yeti eller Brewdog Tokyo, dom älskar jag redan!
Helst ska det vara en Imperia Stout.

Brooklyn Black Ops.
Citera
2014-06-25, 11:25
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Brooklyn Black Ops.
den skulle jag verkligen inte rekommendera, hej spritfat! man måste VERKLIGEN gilla extremt intensiv kantig fatkaraktär i så fall.

visst, får den ligga still i 5 år så blir de nog bättre, men det bör i sådana fall upplysas om.
Citera
2014-06-27, 13:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Du tror inte på Berliner Weisse som nästa inneöl? Har alltid tänkt det själv, men visst det skulle ju absolut kunna bli gose med.
Är detta seriöst på väg att bli en inneöl i Sverige/USA? Här i Tyskland är den känd som en öl mixad med diverse läsk/saft/syrup, även om den självklart säljs som "ren öl" också.
Citera
2014-06-27, 14:16
Medlem
Eviltwin Brewing Molotov Cocktail.
Vilken lurig jävel det var. Jag tyckte den påminde lite om Bombardier som finns på systemet, fast "aningen" starkare bara. Riktigt god i mitt tycke men lite väl stark som vardags öl.
Imorgon drar jag och en kompis till Köpenhamn och Ölbutikken.

Kan nog bli ganska magiskt imorgon kväll skulle jag tro.
Citera
2014-06-27, 14:37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Är detta seriöst på väg att bli en inneöl i Sverige/USA? Här i Tyskland är den känd som en öl mixad med diverse läsk/saft/syrup, även om den självklart säljs som "ren öl" också.
nej. absolut inte någon inneöl, den är för svår för den stora massan att uppskatta.
men "inne" som i att alla hipsterbryggare gör en, absolut.
har du helt missat goser/berliner-trenden bland amerikanarna? den händer just nu.
Citera
2014-06-27, 14:57
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Eviltwin Brewing Molotov Cocktail.
Vilken lurig jävel det var. Jag tyckte den påminde lite om Bombardier som finns på systemet, fast "aningen" starkare bara. Riktigt god i mitt tycke men lite väl stark som vardags öl.
Imorgon drar jag och en kompis till Köpenhamn och Ölbutikken.

Kan nog bli ganska magiskt imorgon kväll skulle jag tro.

Du missar väl inte Mikkeller & Friends Bottle Shop när du är i Köpenhamn? http://mikkeller.dk/bottleshop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in