2014-06-26, 17:03
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Men søte Jesus...

Det spelar ju ingen roll om det stæmmer eller inte. Anvændaren ifråga såg joysticken, gjorde en jæmførelse, och det visade sig att det mycket væl kan stæmma (ingen vet sækert førutom iranierna som byggde flygplansmockupen).

Oavsett om joysticken ær just en joystick, eller en "riktig" del av ett operativt stridsflygplan så kvarstår faktum:

Du vill att man ska radera och varna en anvændare som anser sig ha kommit på något som stæmmer, gør en jæmførelse och sedan presenterar detta i en tråd.

Och samtidigt som du tycker att ovanstående ær okej, så blir det ett jævulusiskt liv på dig før att någon fått ett vagt inlægg raderat som OT...

Inser du inte hur bakvænt du resonerar nu?
Frågan är om du vill inse konsekvenserna av din usla moderering?Hur tänker du göra modsen?
Du raderar ju användare som anser sig ha rätt i en del andra sammanhang.Jag tror inte du har några problem med raderingen så länge inte dina gubbar drabbas,som på ett patetiskt sätt figurerar med sina rasistiska inlägg och infantila kommentarer.
Citerar:
Citat:
Ursprungligen postat av NewBodhum
HAHAHAHAHAH det ÄR fan en thrustmaster. Gjorde en jämförelsebild, se själva! Herregud!
http://i.imgur.com/EptzHue.jpg
Speljoysticks är oftast kopior på riktiga flight sticks men det gäller i princip alla flygplan.
Citat:
Joysticks originated as controls for aircraft ailerons and elevators, and is first known to have been used as such on Louis Bleriot's Bleriot VIII aircraft of 1908, in combination with a foot-operated rudder bar for the yaw control surface on the tail.

Så vad vill skribenten egentligen?

Det var andra jämförelser också.
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar

Hahaha, kan du inte klippa in en mulla i den bilden? Eller varför inte muhammed-tecknad camo på stridsvagnen, då kanske IR5 snart startar en ny tråd om Irans nya superstealthjättehemlig-alert-air-supersonicTank...

Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Okrossbar? Är det IKEAs nya dricksglas du pratar om?

Men om vi skall länka till Irans nya projekt så skall inte jag vara sämre, jag har nämligen fler bilder från samma vapenmässa:

Modig Mullah:
http://sv.tinypic.com/r/23vm9m9/8

http://sv.tinypic.com/r/nam1d/8

Senaste bilden på Qaher-313:
http://sv.tinypic.com/r/jqg975/8
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Planet finns inte. Det existerar bara modeller, en RC-variant och en mockup. Det är allt. Så vi kan sluta referera till det som "flygplanet" eller "planet", korrekt vore leksaken eller modellen.

Här har du andra länders (USA och Ryssland) projekt, stealthhelikopterstridsvagnar:
Topphemlig stridsvagn bryter ljudvallen: http://img541.imageshack.us/img541/3453/tankfs.jpg
Ryska T90 flyger förbi en strand: http://www.filedump.net/dumped/indon...1359324294.png

Där har du verkliga projekt med riktig stealth... eller?

Citerar T-80U:
Citat:
Det spelar ju ingen roll om det stæmmer eller inte.
Manipulerade bilder på en stridsvagn som bryter ljudvallen och Ali Khamenei sittande på en fågel.
Observera att ditt godkännande också gäller som svar på Schlesiens inlägg.
Admin?
Senast redigerad av Literal 2014-06-26 kl. 17:31.
2014-06-26, 17:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Frågan är om du vill inse konsekvenserna av din usla moderering?Hur tänker du göra modsen?
Du raderar ju användare som anser sig ha rätt i en del andra sammanhang.Jag tror inte du har några problem med raderingen så länge inte dina gubbar drabbas,som på ett patetiskt sätt figurerar med sina rasistiska inlägg och infantila kommentarer.
Citerar:

Speljoysticks är oftast kopior på riktiga flight sticks men det gäller i princip alla flygplan.

Så vad vill skribenten egentligen?

Det var andra jämförelser också.

Citerar T-80U:

Manipulerade bilder på stridsvagn som bryter ljudvallen och Ali Khamenei sittande på en fågel.
Observera att ditt godkännande också gäller som svar på Schlesiens inlägg.
Admin?
Jag är inte med på vad du menar. Som jag ser det påstår IR5 att detta är en riktig helikopter medan andra försöker visa att det är fejk. Samtidigt som de gör det har de roligt på IR5:s bekostnad.
2014-06-26, 18:00
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är inte med på vad du menar. Som jag ser det påstår IR5 att detta är en riktig helikopter medan andra försöker visa att det är fejk. Samtidigt som de gör det har de roligt på IR5:s bekostnad.
Helikopter?Nej
Vad har tramsinläggen med manipulerade bilder med IR5 att göra?
Men du kan ju inte försöka visa fejkade saker med manipulerade bilder.
2014-06-26, 19:49
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Anvændaren ifråga såg joysticken, gjorde en jæmførelse, och det visade sig att det mycket væl kan stæmma (ingen vet sækert førutom iranierna som byggde flygplansmockupen).
Vad säger du om hangartrådens värdelösa analys om internationellt vatten?Vad säger du om din skit karta och ordbajs som IR5 rättade?Hur många av IR5s inlägg har du egentligen plockat bort?Ungefär?
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Skulle lika gärna kunnat vara raderat för OT av mig.
Inlägget var ok.Jag tycker oxå att det var censur.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vilken helikopter?Qaher är för fan ingen helikopter.
Du menar att det är IR5 som har roligt på bekostnad av idioter som skickar bilder på speljoysticks?
2014-06-26, 20:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Inlägget var ok.Jag tycker oxå att det var censur.

Vilket du har all rätt i världen att tycka. Emellertid har vi facit, nämligen Admins uttalande om att raderingen låg inom regelverket, så det finns inte mycket mer att diskutera kring det.
2014-06-26, 20:46
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vilket du har all rätt i världen att tycka. Emellertid har vi facit, nämligen Admins uttalande om att raderingen låg inom regelverket, så det finns inte mycket mer att diskutera kring det.
Admins uttalande saknade en motivering och en hänvisning till regelverket.
Facit är nog själva regelverket,inlägget och sammanhanget (svar på ett annat inlägg).
2014-06-26, 20:50
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Alla OT och trams ska behandlas lika.Tycker du inte det?Annars kan ju modereringen ifrågasättas.Ta bara en titt på modsens trådar.

Det som blir ganska uppenbart är att moderatorn inte bryr sig så länge Iran smutskastas.
Finns nog fler exempel:

Så mycket skräp
Vad säger det här?Nej,det klart att modsen har en agenda i sin moderering.
Hela diskussionen handlar om flygplanet Qaher 313. De som hypade planet var i vanlig ordning mässande iranier utan någon aning om någonting.

Det naturliga svaret var ju att syna deras bluff och klargöra hur verkligheten förhöll sig till deras fantasier.

Qaher 313 är en oanvändbar leksak eller plastmodell. Den var tänkt att motsvara skala 1:1 vilket ledde till en rejäl portion ofrivillig humor när deras armechef (eller motsv) skulle provsitta och inte fick plats i cockpit. Att instrumentpanelen i mockupen sedan innehöll allt från leksaksjoysticks (eller civila spakar), bilstereo och radio av modell Biltema gjorde inte saken bättre.

För att illustrera skillnaden mellan photoshop (som Iran använder för att visa sin militära utrustning) och verklighet så illustrerade jag det med en stridsvagn som bryter ljudvallen.

Faktum är att stridsvagnen T-90 är mer flygduglig än Qaher 313 eftersom den på uppvisning efter uppvisning demonstrerar flygtid och framgångsrik landning medan Qaher demonstrerar att Iran inte ens kan designa en mockup.
2014-06-26, 21:03
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vad säger du om hangartrådens värdelösa analys om internationellt vatten?Vad säger du om din skit karta och ordbajs som IR5 rättade?Hur många av IR5s inlägg har du egentligen plockat bort?Ungefär?

Antalet inlägg som raderats och som är skrivna av just IR5 så är det svårt att ge en bedömning på, men jag skulle tippa på ett... 30-35 tal, kanske 40 stycken, sett över tiden han varit aktiv och i olika trådar förstås, med risk för att ha fel.
2014-06-26, 21:05
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Facit är nog själva regelverket,inlägget och sammanhanget (svar på ett annat inlägg).

Är du medveten om att det här är admins forum? Är du medveten om att det här inte är en total demokrati där ditt ord väger lika tungt som admins?

Som jag tidigare påpekat så verkar du ha extremt svårt att ta till dig dessa grundläggande fakta.
2014-06-26, 21:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det är regelverket som styr, men det är Admins TOLKNING av regelverket som gäller som facit. Vilket du mycket väl inser om du tänker två sekunder. Eller?
2014-06-26, 22:00
Medlem
Literals avatar
Citat:
Är du medveten om att et här är admins forum? Är du medveten om att det här inte är en total demokrati där ditt ord väger lika tungt som admins?

Som jag tidigare påpekat så verkar du ha extremt svårt att ta till dig dessa grundläggande fakta.
Jag bryr mig inte om admin äger forumet.
Admin äger inte internet och det finns lagar utanför forumets regler.
Ni har inte rätt att kränka andra människor på det sättet .Admin bör ta en titt på vad forumet står för och vad som utlovas.Yttrande frihet på riktigt!
Hade det stått "admins forum" hade jag förstått,men nu hänvisas det till mänskliga rättigheter och det är ju ingenting som ni får utnyttja på det sättet.

Admins ord? Spelar nog ingen roll.Så länge det saknas rimliga och logiska förklaringar så finns det ingen anledning att acceptera hans uttalande som facit.
Nu blev jag faktiskt nyfiken på FB:s rättsliga historia.
2014-06-26, 22:07
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om admin äger forumet.
Admin äger inte internet och det finns lagar utanför forumets regler.
Ni har inte rätt att kränka andra människor på det sättet .Admin bör ta en titt på vad forumet står för och vad som utlovas.Yttrande frihet på riktigt!
Hade det stått "admins forum" hade jag förstått,men nu hänvisas det till mänskliga rättigheter och det är ju ingenting som ni får utnyttja på det sättet.

Admins ord? Spelar nog ingen roll.Så länge det saknas rimliga och logiska förklaringar så finns det ingen anledning att acceptera hans uttalande som facit.
Nu blev jag faktiskt nyfiken på FB:s rättsliga historia.

Nej jag har förstått att du inte bryr dig om andra än de som håller med dig i dina skruvade bedömningar av vad det nu är för alternativ verklighet du vandrar runt i. Men det är liksom inte särskilt relevant vad du bryr dig om och inte bryr dig om. Det ÄR SÅ oavsett dina invändningar.

Eftersom det här är admins forum, och admin har rätt att göra med det som admin vill, så finns det stor anledning att bry sig om vad admin tycker, särskilt om man vill vara kvar som medlem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in