Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alittleawesome
Håller med dig att det verkar planerat, i artikeln står även:
"Tidigt på morgonen förra onsdagen kom 24-åringen till sin ex-pojkväns lägenhet i Askersund. Hon väntade tills porten låstes upp automatiskt vid 06.00 och tog sig då in i trapphuset."
Det känns onekligen så.

När man nu kan läsa detta så undrar jag: Hur visste JH att LL befann sig i lägenheten? Hon hade ju med sig hammaren så hon har ju haft en viss avsikt med det.
Citera
2014-06-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om jag ringer på en dörr och någon öppnar så brukar den personen stå öga mot öga med en, hur slår man då personen i bakhuvudet?

Hade inte JA något "ögonhål" i sin dörr så LL kunde se att det var JH som kom?
Hon visste väl inte vad som skulle ske, eftersom JH haft ihop det med JA en stund så kan hon sagt typ: jag har glömt min "blabla" här skulle du kunna hämta den? så vänder sig LL och pang!
Eller vad som helst, hade någon fiende till mig knackat på min dörr o sagt något så hade iallafall inte jag tänkt på att bli nerslagen med hammare så fort jag vänder mig iallafall.
Citera
2014-06-26, 21:30
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Låter ju planerat om hon hade med sig hammare=mord

Påminner lite om Olle Adolfssons "Trubbel", men slutet i den visan var betydligt mänskligare och trevligare.
Citera
2014-06-26, 21:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Om jag ringer på en dörr och någon öppnar så brukar den personen stå öga mot öga med en, hur slår man då personen i bakhuvudet?

Hade inte JA något "ögonhål" i sin dörr så LL kunde se att det var JH som kom?
Hur skulle du göra om det ringde på dörren, du öppnade och möttes av någon som såg rasande ut?
Det känns logiskt att vända sig om och försöka fly tillbaka in i lägenheten. Och då vänder man bakhuvudet åt den arga personen.

Om denna nya info stämmer - att hon överföll LL på detta sätt - faller min teori att det började med verbalt bråk som övergick till handgemäng. Denna nya info gör det hela än mer rått.
Citera
2014-06-26, 21:31
Medlem
Willow1s avatar
Jag förstod att det fanns planering i det som hänt. Man åker inte hem till någon med en hammare bara sisådär. Hon har ju tillgång till jakt knivar mm eftersom JA är jägare och är duktig på styckning. Ni ska få se att JH var hemma när hon kom hem också
Citera
2014-06-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det behöver inte ha varit mord hon planerade när hon väntade på portlåset. Men åkte inte mannen till jobbet 6:30 för att börja 7?

Har man med sig en hammare är det planerat. Finns liknande fall med hammare och då blev det mord. Läs domen från fallet i Alsjön, eller Schurrer.

Fan vad denna utredningen läcker
Citera
2014-06-26, 21:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
När man nu kan läsa detta så undrar jag: Hur visste JH att LL befann sig i lägenheten? Hon hade ju med sig hammaren så hon har ju haft en viss avsikt med det.
Ja det är frågan. Hur visste hon det? Hade någon informerat henne om det. Någon kanske mår extra dåligt nu.
Citera
2014-06-26, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Har man med sig en hammare är det planerat. Finns liknande fall med hammare och då blev det mord. Läs domen från fallet i Alsjön, eller Schurrer.
Det säger jag inte emot, bara att väntan på portlåset visar på mord.
Citera
2014-06-26, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
En spekulation:

Hon berättade för JN att hon hamnat i slagsmål med LL och att LL hade råkat dö. Att hon hade transporterat iväg kroppen men behövde hjälp med att gräva ner den eller göra sig av med den på annat sätt.

Han ville inte. Han hade inte fått veta i detalj var kroppen fanns, så han övertalade JH att ringa till polisen och ange sig själv samt berätta för polisen var den fanns.

När han sedan vid häktningsförhandlingen fick veta lite mer brutala detaljer blev han chockad.

OBS - ovanstående är bara en spekulation men den är väl inte orimlig?

Absolut mycket rimlig ! Blir bara lite förvirrad kring de olika tidsangivelserna och vilken tid hon åkt med kroppen till Hällabrottet ?

A : Före hon började jobba ?

B : Efter jobbet ?

C : om efter jobbet - var förvarade hon kroppsdelarna medan hon arbetade ? min gissning är i häst släpet som stod hemma på gården. Därav de olika uppgifterna om flera inblandade fordon.

D. Tillfällig panik lämning av kropp rester på FP ( Hällabrottet ) på morgonen, för att vid kväll / skymning åka tillbaka och försöka elda eller gräva ... kanske det var då hon bad JN om hjälp ?
Citera
2014-06-26, 21:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nie: Var det inte som så att polisen hade sagt någonting man har om man bor i hus på landet eller i lägenhet?
Jo, exakt så stod det i Aftonbladet iaf.
Citera
2014-06-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag förstod att det fanns planering i det som hänt. Man åker inte hem till någon med en hammare bara sisådär. Hon har ju tillgång till jakt knivar mm eftersom JA är jägare och är duktig på styckning. Ni ska få se att JH var hemma när hon kom hem också

Ni ska få se att JH var hemma när hon kom hem också? Vad menar du?
Citera
2014-06-26, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det säger jag inte emot, bara att väntan på portlåset visar på mord.

Antar att informationsläckorna beror på det överlägsna utredningsläget, snacka om att dömas på förhand, ÅK kommer sikta på livstid så säkert som Amen i kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in