Ruttet kött som ligger på ett golv i ett ödehus ett antal dagar lär nog locka fram en och annan mus. Äter möss fluglarver? Delar av väggen lossnade under fönstret i samband med momentet att få in benen?
Tror hellre att möss äter larver än kött. Är ingen expert på möss och råttor, men larver kan nog vara intressant som föda. I hus är det ofta frågan om små möss som brukar bygga bo i ex gula husets väggar. Tror att köttet på benen inte intresserade de små rackarna.
Ruttet kött som ligger på ett golv i ett ödehus ett antal dagar lär nog locka fram en och annan mus. Äter möss fluglarver? Delar av väggen lossnade under fönstret i samband med momentet att få in benen?
Mitt fetate: Det där vill jag gärna att du utvecklar och då beskriver hur detta skett för det vore intressant.
Tror hellre att möss äter larver än kött. Är ingen expert på möss och råttor, men larver kan nog vara intressant som föda. I hus är det ofta frågan om små möss som brukar bygga bo i ex gula husets väggar. Tror att köttet på benen inte intresserade de små rackarna.
Ändå fanns det tolv små rackare för rättsentomologen att titta lite närmare på.
Mitt fetate: Det där vill jag gärna att du utvecklar och då beskriver hur detta skett för det vore intressant.
Minns en bild i fup där delar av väggen på insidan rakt under den öppna luckan hade lossnat. Kan naturligtvis skett tidigare, men även under momentet att få in något tungt.
Det är inte omöjligt. Men nja, jag tycker ändå att smutsen, skräpet och lorten på brädad talar för att den legat där ett bra tag. Hur tänker du att gärningsmannen använt brädan för att få in benen där de låg förresten?
Hade inte någon skrivit en text med blodet där benen låg? Då är det ju mördaren som måste ha hatat VB mycket. Tex MB ?
Jag är inte säker på om din fråga är seriöst menad, men för sakens skulle kan jag meddela att spekulationerna kring den eventuella texten definitivt försvann när FUP släpptes. Det var endast ett fåtal här som på allvar trodde att det var en text på golvet och buden om vad som stod var väldigt spretiga.
Bloggaren är rätt skärpt och observant faktiskt. Vi har ju spekulerat en hel del ang det här mystiska mönstren på fp1. Pinsamt av polisen. Igen.
En bra sammanställning av bloggaren tycker jag. Hur placerades benen i huset utan att det lämnades skospår? En plastsäck har nämnts, när sågs den och vem såg den? Har hela tiden tyckt att ME har uppvisat ett märkligt beteende. Han var dessutom först in i huset, och varför är hans skoavtryck mest förekommande i det gula huset?
Jag har under lång tid påstått att kidnappningen och styckmordet har skett i en skåpbil, har faktiskt inte kunnat se något alternativ till det.
Det har inte gått att placera in någon sannolik skåpbil i teorin som varit en svaghet. Nu är det ett vittne enligt förundersökningen som påstår att M har haft en röd Ford heltäckt skåpbil, som han skall ha avyttrat under de första veckorna i maj genom att annonsera i Blocket. När M förhörs görs frågan om vilka bilar han innehar, men han nämner ingenting om någon skåpbil och då äger han sannolikt ingen skåpbil, därför sådana uppgifter är lätt att kolla upp också. Förhörsledaren frågar inte vilka bilar han ägde den 4 maj som jag anser borde ha gjorts.
Om det vore på det viset att det är den skåpbilen, som jag saknat, är jag övertygad att M har hyrt ut skåpbilen till personer, därför jag är helt övertygad att M är inte gärningsmannen, som går att bevisa också.
Vad ska man säga...- det pekar återigen i samma riktning: AN/MB