Citat:
Ursprungligen postat av
Pust
De flesta manliga feminister är så kallade kulturmän som ser ned på andra (vita) män med lägre status än de själva. Det är ganska ironiskt med tanke på att de skall vara "vänster". Jag ser inte varför det skulle vara omoraliskt att ge tillbaka lite.
Senaste gången feminism handlade om att kvinnor skulle vara likvärdiga var sekunden innan de fick sin rösträtt. Idag handlar det bara om att uttrycka sitt hat mot vita heterosexuella män (som cyklar).
Fast där har jag en helt annan erfarenhet än du, jag kan inte hålla med dig där. Vad man definierar feminism som skiljer sig givetvis mellan individer och att olika radikala/militanta grupper kallar sig feminister är inte roligt för oss som verkligen står för just de humana värderingarna. Tyvärr tar dessa grupper upp väldigt mycket medieutrymme och applicerar därmed en negativ bild på alla feminister.
I mina "kretsar" är det precis vad det hela handlar om och jag tror att det är den allmänna åsikten om feminism idag, det de flesta vill sträva efter. Hat leder ingenvart och det vore både inskränkt och okunnigt att hata alla män (förutom just de på cyklar, de i tights som envisas med att cykla mitt i vägen. Cyklistkategorin inkluderar dock även kvinnor). Kommunikation, respekt och förståelse, det är det vi behöver.
Jag är kvinna, jag är feminist och jag är absolut ingen manshatare. Faktum är att några av mina bästa vänner är män. Det enda jag vill är samma sak som jag tror att större delen av alla feminister vill - ha ett rättvist samhälle.