Citat:

Ursprungligen postat av 
Trololdeg

Du verkar inte riktigt ha koll på vad det innebär att vara feminist. I ditt inlägg ovan har du i princip erkänt dig själv som feminist. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter och är lika mycket värda = feminism. 
Sen finns det en allmänt känd bild där ute av feminister som manshatande bitterfittor. Det är en skev bild, men de manshatande bitterfittor som faktiskt existerar bör bara lägga ner. De har ingen rätt att kalla sig feminister.

väl talat. De där manshatande bitterfittorna som hörs och syns ger som sagt var en skev bild av vad feminism är och vad vi står för. Att alla kvinnor bör sluta ge sig in i heterosexuella relationer och liknande dumma åsikter är så långt ifrån vad de flesta feminister tycker.
Jag är feminist. Trots detta älskar jag att skämma bort min kille med god mat, gå upp samtidigt som honom enbart för att bre mackor åt honom som han kan ha med sig till jobbet. Han blir glad, uppskattar det och han gör saker för mig också som jag uppskattar lika mycket. Jag älskar att laga mat och städa och då anser jag att det är helt okej att jag tar på mig den största delen av de sysslorna i eventuella samboförhållanden. Visst kan jag vilja ha hjälp men jag gör det gärna själv också. Så nej ett förhållande behöver inte vara exakt jämställt.