2014-06-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Runt månadsfirandet av första gången jag ställde IT-relaterade frågor angående det som hände med mitt konto, med otaliga tillfällen där jag utlovats men aldrig fått några svar, så har jag nu blivit erbjuden att få avsluta mitt konto hos TB utan att någonting ska låsas kvar eller dylikt, förlorar visserligen antagligen förlängningsräntan, men det känns å andra sidan väldigt frestande, får lov att vänta tills jag är tillbaka från semestern, men jag kan inte i dagsläget se någon anledning att tacka nej till erbjudandet.

Har visserligen haft en jäkligt bra avkastning, men det känns inte seriöst hur de har hanterat denhär frågan och mitt förtroende är inte direkt jättehögt för dem längre.

Det budet hade jag tagit direkt....

Fortfarande kaos på mina konton....
Citera
2014-06-26, 08:30
Medlem
Jag har inte kunnat logga in på länge på trustbuddy. Det stod att kontot är låst och att lösenord skickats ut.
Tröttnade och kontaktade supporten som då återställde mitt lösenord och mailade ut det nya.
Otroligt att de återställde ett lösenord utan att jag bad om detta och att de sedan mailade ut det nya. Katastrofalt att göra detta helt okrypterat!

Sedan när jag ska logga in så möts man av någon registrering med evig loop som man inte kan slutföra.
Nu har inte trustbuddy svarat på mina mail på hela veckan och det senaste jag skickade nyss gick ut på att om jag inte får svar på vad som händer så avslutar jag kontot.

När det handlar om stora summor investerade pengar är läget väldigt känsligt och sådan har stil får bara inte förekomma! Det är inte seriöst! Hoppas nu bara kunna få tillbaka mina pengar och det får ju inte dröja mer än 6 månader väl innan man får tillbaka pengarna med all ränta? Har ju läst lite skrämmande exempel här i tråden innan vilket jag inte kommer acceptera som lösning ifrån deras håll!
Citera
2014-06-26, 09:59
Medlem
Jag tag i dem via telefon och angående felet så skulle hon bara vidarebefodra min tidigare skickade skärmdump på "registreringsproblemet".
Bad att hon skulle kolla mitt saldo och hon uppgav då 1/3 av pengarna som jag vet att jag har där! Hon kollade med en kollega sedan och då fanns visst resterande 2/3 av pengarna i en annan marknad hon missade att kolla upp.
Varningsklockor ändå så jag bad henne frysa all utlåning och maila mig en bekräftelse på detta.
För mycket har strulat på senaste och de har inte svar på frågor jag ställer (t.ex. varför de låste mitt konto, varför registreringen inte fungerar när det väl fungerar för många andra osv).

När det handlar om pengar så ställs genast väldigt mycket högre krav än om någon privatperson bedriver en personlig blogg. Något TB inte verkar förstå.
Citera
2014-06-26, 16:36
Medlem
Agathorn: Har samma problem som du, så jävla trött på TB just nu! De verkar ha nollkoll!!
Citera
2014-06-26, 18:35
Medlem
De har för mycket att göra, men det kommer att landa gott. Kolla in nya pressmeddelandena. De tar till sig och har börjat uppdatera sina aktieägare på vad som händer. Härligt att se.
Är ni trötta på utlåning kanske ni ska handla på er aktier istället, väldigt lågt pris just nu (men sommaren är lång och det är låg rörlighet under sommaren så det kan förvisso bli billigare).

Testrelease av andra generationens P2P-plattform

VD-kommentar avseende lanseringen av andra generationens P2P-plattform
Citera
2014-06-26, 19:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice
De har för mycket att göra, men det kommer att landa gott. Kolla in nya pressmeddelandena. De tar till sig och har börjat uppdatera sina aktieägare på vad som händer. Härligt att se.
Är ni trötta på utlåning kanske ni ska handla på er aktier istället, väldigt lågt pris just nu (men sommaren är lång och det är låg rörlighet under sommaren så det kan förvisso bli billigare).

Är det så seriöst att skriva, "Vi har spenderat miljoner kronor och..."?

Jag hade föredragit, "Vi har investerat X,y miljoner kronor och...".

Affärsidén är perfekt och att var först på börsen är guld om nästa noterat bolag har säte i Kalifornien, men saknar företagets ledning förmågan att kommunicera med intressenter kan det aldrig gå väl.
Citera
2014-06-26, 21:25
Medlem
Citat:

haha, dessa pressmeddelandena är sån humor!

"Den nya P2P-plattformen har omsorgsfullt testats under de senaste två veckorna"

Två veckors test?!
Det märks tydligt...

"Bland dessa funktioner ingår bland annat intelligent kreditbedömning"

Vad hade man för kreditbedömning innan?

"artificiell intelligens"

Ursäkta?

Särskrivningarna är i alla fall kvar!

"P2P industrin"
"P2P marknaden"

Hela denna är verkligen bara flum, https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/06/26/trustbuddy-vd-kommentar-avseende-lanseringen-av-andra-generationens-p2p-plattform.html
Citera
2014-06-26, 21:45
Medlem
Har samma problem som Agathorn och Skogsguru, orkar inte ens kontakta dessa pajasar. Väntar bara tills de fått ordning på sajten, då ska jag plocka ut alla mina pengar.
Citera
2014-06-27, 10:06
Medlem
ooh, du e så smart cyTs. Har hittat särskrivningsfel. Oh nej! Sär skriv ning!

Angående kreditbedömning så har det skett stora förändringar iom big data och liknande, som gör bedömningarna mkt kraftfullare, därav ordet "intelligent". Var det så svårt att förstå?

Vad gäller artificiell intelligens så lär man syfta på motsvarande typer av algorithmer som behandlar datat på ett kraftfullt sätt. Hur svårt kan det vara att greppa konceptet cyTs?

Och ja, de har haft sidan uppe i två veckor och kunnat testa den i skarpt läge. Det låter som du är en svettig fet gris som sitter inne och är bitter och cynisk framför skärmen med en billy pizza i handen och kuken i handen dagarna i ända?
Citera
2014-06-27, 13:07
Medlem
Citat:
ooh, du e så smart cyTs. Har hittat särskrivningsfel. Oh nej! Sär skriv ning!

Angående kreditbedömning så har det skett stora förändringar iom big data och liknande, som gör bedömningarna mkt kraftfullare, därav ordet "intelligent". Var det så svårt att förstå?

Vad gäller artificiell intelligens så lär man syfta på motsvarande typer av algorithmer som behandlar datat på ett kraftfullt sätt. Hur svårt kan det vara att greppa konceptet cyTs?

Och ja, de har haft sidan uppe i två veckor och kunnat testa den i skarpt läge. Det låter som du är en svettig fet gris som sitter inne och är bitter och cynisk framför skärmen med en billy pizza i handen och kuken i handen dagarna i ända?

Det var den bästa kommentaren på länge i denna tråd! Tack för det!

QuiteNice: Tycker du har helt rätt angående aktien. Det är i särklass den mest attraktiva investeringen jag ser på Stockholmsbörsen.

Trustbuddy har börjat rulla ut sin nya plattform och från och med augusti lär det bli fler tjänster som gör att affären bara växer i omfattning.
Dagens tjänst genererar mer än tillräckligt för att täcka kostnaderna i den extrema expansionen som sker. Vinsten kommer också och då är inte kursen den vi ser idag på ynka 2 kronor utan i spannet 5-10 kronor per aktie.
Skal man ha aktien är det läge att gå in idag, inte imorgon!
Citera
2014-06-27, 16:39
Medlem
Någon som sätter emot 1000:- på att QuiteNice
Citera
2014-06-27, 18:06
Medlem
är det ingen som upplever att den nya plattformen fungerar nu då? det funkar fint för mig, men jag har inte genomfört några transaktioner, så det kan jag inte bedömma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in