2014-06-25, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Litet tipp: 1) Einstein gillade inte bigfoot-tro och pratade om vetenskapliga teorier. 2) Condemnation without investigation är inte samma som condemnation of hypothesis after investigation and still a complete lack of evidential support.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
åhh den är ju så klassisk minns jag såg nåt youtube reportage där dom pratade om vad det nu var för nåt som han lyckades filma och för att vara på den tiden kunna göra en sån dräkt där man ser tydliga muskler och allt sånt och gå med såna stora 2meter långa eller mer fotsteg få det se så naturligt ut är ytterst svårt att även idag kunna göra.

"it is impossible to build a suit like this today, much less in 1967 or 2167".

https://www.youtube.com/watch?v=r9QH1o_rN_I

Nej det är absolut varken omöjligt eller speciellt svårt för en tillverkare. Dräkten var ju redan färdiggjord. Man ser ju typ både dragkedjan och skosulorna.

De som snackar om knänas höjd, höfternas vinklar och att det är omöjligt att gå som på videon har ingen som helst aning vad de snackar om. Allt snack om dna är oxå rent skitsnack. Det är inga riktiga biologer som sysslar med bigfoot-bevi, isåfall ljuger de.

Det absolut värsta är han som gör videomaterial Facebook find bigfoot lr vad det heter. Har aldrig sett maken till sämre analyser i något sammanhang när han snackar om "hooded nose". Sen drar han sträck med paint och försöker mäta ut avstånd och proportioner.

Nä, fyfan för folk som verkligen tror på bigfoot. Ni är dumma i huvet, hör ni det. Det är bara att inse. Ni har förmodligen ett ganska dåliga jobb och var mindre begåvade i skolan. Det ni måste lära er är att inte öppna käften så ofta om saker ni vet så mkt om, bara för att ni hoppas på något. Fråga istället.
Citera
2014-06-25, 10:58
Medlem
Jag fattar inte grejen om det nu finns en bigfoot varför inte bara dra ut med en jakthund och skjuta skiten?

Hundar hittar allt och är man några stycken så täcker man en stor yta..man kan ju även kombinera hundar med helikoptrar utrustade med värmekamera etc etc etc.

Värden är inte så stor längre och om nån "bigfoot" finns så kan man nog hitta denna ganska lätt....

Som ett exempel så pratades det på en dokumentär jag såg för längesen ganska friskt om en Ö i nordvästra USA där det har skett många "sightings". Varför inte bara söka genom ön med en bra spårhund och några jägare så får vi svart på vitt om det finns nått.
Citera
2014-06-26, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Jag fattar inte grejen om det nu finns en bigfoot varför inte bara dra ut med en jakthund och skjuta skiten?

Hundar hittar allt och är man några stycken så täcker man en stor yta..man kan ju även kombinera hundar med helikoptrar utrustade med värmekamera etc etc etc.

Värden är inte så stor längre och om nån "bigfoot" finns så kan man nog hitta denna ganska lätt....

Som ett exempel så pratades det på en dokumentär jag såg för längesen ganska friskt om en Ö i nordvästra USA där det har skett många "sightings". Varför inte bara söka genom ön med en bra spårhund och några jägare så får vi svart på vitt om det finns nått.

därför att kameror fungerar aldrig, eller har glömts hemma eller har bajs kvalite och massa skakningar när man är vidskeplig och är ute och ser tomtar och troll
Citera
2014-06-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter

Världen är större än man kan tro. Tex hörde jag att djuret panda, det var så att de fick in ett skin. Och sedan skulle de ut och hitta djuret i naturen. Det tog 60 år att hitta djuren i det fria. Och då vara det många grupper som var ute och letade. Detta är ett djur som bara sitter där som ett fån och äter sina blad.

En bigfoot är nästan lika smart som en människa. Den hör tex på fåglar när någon närmar sig. Den har bra hörsel och syn. Den är snabb på att fly. Och den är hotfull.
Du kan heller inte hitta dem från luften. Detta pga att du ser en massa värme grejor och du vet inte vad det är. Det kan vara en björn eller vad som.

Men jag tror att bigfoots har enorma grottsystem som de gömmer sig i. Det är min teori.
En hund är enormt rädd för bigfoots den kommer vägra spåra dem.
Citera
2014-06-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nä, fyfan för folk som verkligen tror på bigfoot. Ni är dumma i huvet, hör ni det. Det är bara att inse. Ni har förmodligen ett ganska dåliga jobb och var mindre begåvade i skolan. Det ni måste lära er är att inte öppna käften så ofta om saker ni vet så mkt om, bara för att ni hoppas på något. Fråga istället.
Alla de människor som har sett bigfoot IRL är de också dumma i huvudet?
Citera
2014-06-26, 13:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Världen är större än man kan tro. Tex hörde jag att djuret panda, det var så att de fick in ett skin. Och sedan skulle de ut och hitta djuret i naturen. Det tog 60 år att hitta djuren i det fria. Och då vara det många grupper som var ute och letade. Detta är ett djur som bara sitter där som ett fån och äter sina blad.

Fast nu pratar du om när folk från västvärlden "upptäckte" pandan... Skinnet de "fick in" köpte en fransman av en jägare, så det finns ju liksom anledning att misstänka att jägaren redan hade "upptäckt" pandan..
Och många hade både sett och fångat pandor långt tidigare:
In the second century AD the Giant Panda was a rare and semi-divine animal inside China. In the Han Dynasty (206 BC-24 AD), the emperor's garden, in what was then known as the capital - Xian, held nearly 40 rare animal species, of which the panda was the most highly treasured.
EDIT: källan: http://www.animalcorner.co.uk/wildlife/pandas/panda_history.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-06-26 kl. 13:44.
Citera
2014-06-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast nu pratar du om när folk från västvärlden "upptäckte" pandan... Skinnet de "fick in" köpte en fransman av en jägare, så det finns ju liksom anledning att misstänka att jägaren redan hade "upptäckt" pandan..
Och många hade både sett och fångat pandor långt tidigare:
In the second century AD the Giant Panda was a rare and semi-divine animal inside China. In the Han Dynasty (206 BC-24 AD), the emperor's garden, in what was then known as the capital - Xian, held nearly 40 rare animal species, of which the panda was the most highly treasured.
EDIT: källan: http://www.animalcorner.co.uk/wildlife/pandas/panda_history.html
Precis, det jag ville visa på är att det är svårt att hitta ett djur i naturen. Det är mycket svårare än man tror. Även om man vet var man ska leta eller om de inte ens rör sig från fläcken.
Citera
2014-06-26, 14:32
Medlem
Muhamedssons avatar
Såg ett program där man i USA jagade en "vargman". Vittnesmålen var många. Suddiga filmer och ett flertal fotspår. Man lyckades denna gång inte få tag i vargmannen trots att man hade gillrat en fälla! Rätt underhållande ändå får man säga.
Citera
2014-06-26, 14:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Precis, det jag ville visa på är att det är svårt att hitta ett djur i naturen. Det är mycket svårare än man tror. Även om man vet var man ska leta eller om de inte ens rör sig från fläcken.
Ja om ingen är där och letar så blir det ju rätt svårt.
Vad jag kan hitta finns det inga uppgifter om att någon västerlänning överhuvud taget sökte efter dem, din "uppgift" om att det var många grupper som letade efter pandor runt år 1900 tar jag med ett helt jättepaket flingsalt tills du kommer med något lite mer substantiellt...
Citera
2014-06-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Såg ett program där man i USA jagade en "vargman". Vittnesmålen var många. Suddiga filmer och ett flertal fotspår. Man lyckades denna gång inte få tag i vargmannen trots att man hade gillrat en fälla! Rätt underhållande ändå får man säga.
Var det "mountain monsters"?
http://www.destinationamerica.com/tv-shows/mountain-monsters/mountain-monsters-video/hunting-wolfman.htm
Alla dessa reality shows, både bigfoot, spöken, osv. Som är producerade av discovery, Sci-Fi channel och andra amerikanska kanaler. De är till 100% fejkade från början till slut. Det är allmänt känt,

Dock ska det ha varit någon sådan show som åkte till transylvanien eller var det nu var det var. Och skulle undersöka en mystisk cirkel i skogen. Och de blev attackerade av en mystisk kraft på riktigt. Tror att det blev rätt mycket liv om det och några slutade från programmet osv. Det misstaget gör nog inte kanalen om. Att skicka dem till riktiga platser.
Citera
2014-06-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja om ingen är där och letar så blir det ju rätt svårt.
Vad jag kan hitta finns det inga uppgifter om att någon västerlänning överhuvud taget sökte efter dem, din "uppgift" om att det var många grupper som letade efter pandor runt år 1900 tar jag med ett helt jättepaket flingsalt tills du kommer med något lite mer substantiellt...
Jag har sett uppgifter om det tidigare. Kan inte hitta något om det just nu.
Dock hittade jag detta. " Rumors and reports of a strange “white bear” found in Chinese mountains were regarded as myths until 1869, when French missionary Armand David sent the skin of a hunted specimen to Europe. It was only then that pandas were finally accepted by scientists as a real animal. Giant pandas were finally seen alive by a European in 1916, when German zoologist Hugo Weigold got to see and buy a cub. (Don’t get excited, they"
http://listverse.com/2010/04/16/10-beasts-that-used-to-be-mythical/
Citera
2014-06-26, 15:30
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Var det "mountain monsters"?
http://www.destinationamerica.com/tv-shows/mountain-monsters/mountain-monsters-video/hunting-wolfman.htm
Alla dessa reality shows, både bigfoot, spöken, osv. Som är producerade av discovery, Sci-Fi channel och andra amerikanska kanaler. De är till 100% fejkade från början till slut. Det är allmänt känt,

Dock ska det ha varit någon sådan show som åkte till transylvanien eller var det nu var det var. Och skulle undersöka en mystisk cirkel i skogen. Och de blev attackerade av en mystisk kraft på riktigt. Tror att det blev rätt mycket liv om det och några slutade från programmet osv. Det misstaget gör nog inte kanalen om. Att skicka dem till riktiga platser.

Det var den ja. Okej den är fejkad. Tur är väl det. För man börjar ju nästan undra hur dum amerikanen är. Det verkar populärt med mycket fejkade serier och program nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in