Citat:
Ursprungligen postat av
wembi
Kopplingen mellan den dåtida mytologiska varelsen Gorilla och den nutida mytologiska varelsen Bigfoot är annars väldigt uppenbar. Synd att du inte förstår.
Och du lyckas inte forumlera detta i ord? Är det lite komplicerat kanske? Lite för svårt? Vad är kopplingen? Stor primat? Den ena som lever i avskilda berg i rimligt obefolkad regnskog i centralafrika (som inte besökts av "västerlänningar" innan 1900), den andra ses i hela USA, från obefolkade delar av Alaska till Florida och välbesökta turistmål som Yellowstone.
Jag förstår vad du ser för likheter, skillnaden är nog att du knappast besitter någon kunskap gällande vetenskaplig metodik och saknar sannolikt logiskt tänkande och källkritik. Om gorillorna sprang runt i befolkade områden (som bigfoot tydligen gör) så hade du kanske haft en poäng, men tyvärr. Även denna gång går du bet...
Citat:
Ursprungligen postat av
wembi
Nej, det kunde man verkligen inte alls. Lika lite (nej, mindre faktiskt) som man idag anordnar charterresor för att se Bigfoots.
Eh. Bravo...
Citat:
The famous Chinese historian Sima Qian of the Han Dynasty notes in Records of the Historian: Records of the Five Emperors, as early as 4000 years ago, a head of a tribe, called Huangdi, used tamed wild animals to defeat another tribe headed by Yandi at Banquan (now Zhulu County of Henan Province). Among these animals, there were tigers, leopards, bears and Pixiu (Giant Pandas).
http://www.kepu.net.cn/english/giantpanda/giantpanda_know/200409230028.html
...som ett exempel... Ska vi
anta att du gissar om allt du så säkert påstår som "Nej det kunde man verkligen inte alls" eller har du kunskap och något på fötterna gällande något du påstår? Tips: Om du inte har en aning är det dumt att försöka låta självsäker...
Citat:
Ursprungligen postat av
wembi
Precis... Ännu en i raden som påstår saker som de sen inte kan visa upp...
Citat:
Dyer said he had found a Bigfoot body in 2008 but it was discovered that the body was a body in a rubber suit. Dyer said that it didn’t start off as a hoax, but it ended up a hoax–but that this time, it’s not a hoax. “This is about redeeming myself,” he said in a recent YouTube video.
http://www.theepochtimes.com/n3/437231-rick-dyer-bigfoot-hoax-hunter-says-he-killed-bigfoot-photos/
Han påstår alltså själv ha fejkat bigfoots, och ska nu ta betalt för att man ska få se denna... Jo du, du har ett sinne för att välja källor du...
Citat:
Ursprungligen postat av
wembi
Först påstår du att jag har missförstått vad länken handlar om bara för att i nästa mening erkänna att du inte förstår?
Jag förstår länken, jag förstår inte vad det är du försöker säga... Eller snarare; jag förstår vad du försöker säga, men din jämförelse är så långsökt och dina slutsatser så felaktiga att jag ställde en retorisk fråga...
EDIT: Jag ska ge dig en ledtråd som jag inte gav tidigare för att jag trodde (och är för de flesta andra) uppenbar: Fundera på varför djuren i listan ansågs vara myter...
Citat:
Ursprungligen postat av
wembi
Detta är ett klassiskt fall av: Man kan leda en häst till vattnet, men man kan inte tvinga hästen att dricka.
Men det finns säkert andra trådar som behandlar ämnen som du faktiskt behärskar. Jag föreslår att du uppsöker dem istället.
Ett litet tips i form av ett citat ska du dock få:
“Condemnation without investigation is the height of ignorance.” – Albert Einstein
Ja du... Du är nog inte kompetent nog att avgöra vem som är imbecill... Du hade inte ett rätt i citerat inlägg. Och snälla, citera inte Einstein, och svärta ner hans namn med din dravel...