2014-06-26, 10:53
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Hej!

Vi ska antagligen ta en biltripp till Nordnorge. Har kollat p hotell och sett att det finns lite hr och dr. Nu funderar jag p att det kanske r fullt av turister den hr rstiden? Eller anvnder sig dom flesta av husbil/-vagn? Det r nmligen s att vi inte vet hur lngt vi kommer att ka varje dag, beror ju lite p vad vi ser p vgen och var vi vill stanna.

Hittar man lediga rum eller borde man boka p frhand? D mste man planera dagarna och det r inte s roligt. Speciellt eftersom det ju r en bit mellan stllena. Dessutom r jag en "hotellmnniska" och inte speciellt intresserad av vandrarhem

Tacksam fr svar!
Citera
2014-06-26, 11:14
Medlem
whaks avatar
Jag skulle satsa p "hytter" allts stugor eller rum som folk hyr ut.
Finns verallt i Norge och priser och utfrande skiljer sig.
Citera
2014-06-26, 12:57
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag skulle satsa p "hytter" allts stugor eller rum som folk hyr ut.
Finns verallt i Norge och priser och utfrande skiljer sig.

Jag gillar eget badrum och stor frukostbuff = hotell, men tack nd Priset r inte problemet, utan om jag mste boka p frhand eller om det finns lediga hotellrum samma dag/kvll.
Citera
2014-06-26, 13:25
Medlem
Juneauxs avatar
Jag var i Norge frra ret och krde motorcykel med min dam. Vi hade iofs med oss tlt om det skulle uppst ngra problem med boende men det gjorde det aldrig. Vi var dr i mitten av Juli.

Fanns drsvis med hotell, stugor etc. S k bara och se vart ni kommer s fr man lsa boende dr!
Citera
2014-06-26, 13:30
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Jag var i Norge frra ret och krde motorcykel med min dam. Vi hade iofs med oss tlt om det skulle uppst ngra problem med boende men det gjorde det aldrig. Vi var dr i mitten av Juli.

Fanns drsvis med hotell, stugor etc. S k bara och se vart ni kommer s fr man lsa boende dr!

Bodde ni p hotell? Gick ni bara in p kvllen och frgade om det fanns rum och det fanns alltid det?
Citera
2014-06-26, 13:33
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Bodde ni p hotell? Gick ni bara in p kvllen och frgade om det fanns rum och det fanns alltid det?

Yep mestadels hotell. Vi campade en hel del ocks.

Precis vi kom p plats. Frgade och det fanns.

Sen nr vi vl hade bott p hotell s brukade vi alltid kolla i frvg om det fanns hotell p vgen dit man skulle dagen efter.
Citera
2014-07-02, 18:35
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Yep mestadels hotell. Vi campade en hel del ocks.

Precis vi kom p plats. Frgade och det fanns.

Sen nr vi vl hade bott p hotell s brukade vi alltid kolla i frvg om det fanns hotell p vgen dit man skulle dagen efter.

Jo, det kommer vi ocks att gra. Tnkte faktiskt skriva ner ngra hotell med telefonnr till stderna vi passerar, kan ju vara bra att ha
Citera
2014-07-02, 18:35
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Ngon mer som skulle kunna komma med en synpunkt?
Citera
2014-07-04, 23:22
Medlem
Mina bilturer i Norge har typ inneburit tv vernattningar och dessutom utanfr hgssong, men har aldrig ngon av de gngerna mtt ett fullt hotell nr jag kommit p kvllen. r mnga sm orter som har hotell (av varierande kvalitet ska vl sgas) s r relativt gott om dem.
Men jag satt typ kvllen innan eller samma morgon och kollade in mjliga vernattningsmjligheter lngs vgen, och i den mn det var mjlig, sg efter om de hade lediga rum, bokade ingenting d man inte riktigt visste hur lngt man orkade kra, men var sknt att veta vad det fanns fr alternativ d avstnden mellan dem kan vara lnga.

Nu nr det r hgssong s skulle jag nog bokat boende vid de populraste turiststllena om ni tnkt ka till och vill bo i nrheten av ngot sdant.

Planlade frra sommaren en knappt veckors lng roadtrip frn Nordkap och sen ner till Stockholm. Vi frbokade boende fr tv ntter, en vid Nordkap och en p en ort i Sverige dr det var en festival vi kpt biljetter till. Resten av resan var vldigt lst planerad, inget bokat boende och vi hade vl ven tnkt bo en del i tlt som vi hade med oss.
Tyvrr s slutade turen redan den frsta dagen med en skadad fot fljt av tre dygn p sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in