Citat:
Ursprungligen postat av
Kakafonisk
Ja det köper jag. Och därför ska saker och ting inte kunna kritiseras utan vi ska införa en omvänd politiskt korrekt censur istället? Om man är en fritänkare och inte ställer upp på det resonemanget då, och vill kunna kritisera allting som man tycker är mindre bra, inte bara vissa grejer, vad ska man göra då?
Det finns ju bevisligen grejer med Putinregimen och andra ryska politiker och deras agerande som är dåligt och konstigt, även om du själv säkert inte håller med. Varför får inte detta tas upp och nämnas utan att folk ska bli rasande och galna?
Det är klart att negativa saker med Putin-regimen får tas upp men talar man i termer om att man "tycker riktigt illa om" Putin och "moskoviter" eller "ryska imperialister" som önskar vara "subversiva mot västerländska traditioner" får i alla fall jag taskiga vibbar. Det låter som ett tramsresonemang fullt i stil med de amerikanska "nationalister" som ville invadera och krossa NS-Tyskland på 40-talet.
Citat:
Ryssland är ett maktblock som vi måste förhålla oss till (jag tror det var du som skrev det), men det är ju inte samma sak som att det ska undslippa (vad som uppfattas som) legitim kritik. Det vore ju helt sinnessjukt och absurt.
Det har skrivits av flera personer.
Citat:
Ni är ju så jävla hätska och rabiata och hugger ju direkt när någon säger något om Ryssland, så till den grad, att ingen faktiskt orkar diskutera med er längre. Ta bara behandlingen av den beskedlige och till synes godhjärtade och saklige Skoll som inte verkar göra en fluga förnär, men som ändå utsätts för påhopp efter påhopp.
"Skoll" har inte förstått judefrågan och det tror jag du också förstår. Det kan i sammanhanget nämnas att Kevin Alfred Strom, Pierce's närmaste lärjunge, anser att Ryssland är en viktig motpol och att det vore en katastrof ifall den nuvarande regimen föll till förmån för någon taskig Obama-kopia.
Citat:
Min egen uppfattning (angående nationalisterna i Ukraina) reviderades på grund av fakta och argument som bland annat länkades av dig och RexNemorensis, inte på grund av rabiata attacker mot allt som inte är öppet pro-ryskt.
Jag tror att du förstod från första början hur det låg till. Liksom vi gjorde. Dock verkar skadlig partilojalitet ha hindrat dig. Det kan faktiskt jämföras med en del kristna figurer som tar parti för uppenbart felaktiga saker trots att deras kognitiva intelligens säger något annat.
Citat:
Dessa barnsliga och rabiata attacker triggar ju dessutom likaledes rabiata och infantila försvar från motståndarsidan, och helt plötsligt blir det ankdamm och pajkastning av det hela där epitet som "Putindyrkare" och "Judelakejer" haglar fram och tillbaka. Jag har säkert själv deltagit i sådant också när jag varit irriterad, men det är ju fullkomligt idiotiskt och kontraproduktivt.
Ja, jag håller med. Det är dock bättre att vara Putin-dyrkare än att vara judelakej.