Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-26, 01:41
Medlem
MrSkargards avatar
Om man väljer att kämpa med Putin så ställer man sig också på den "organiserade judenhetens" sida. Vissa människor verkar tro att världens alla mäktiga judar är en enhet men så är inte fallet, skadliga judar/judeorganisationer kan agera på olika planhalvor. Det finns ett flertal avtal mellan Putins Ryssland och Israel, bland annat på det militära området, dessutom har den judiska organisationen Federation of Jewish Communities of Russia en stor makt i Ryssland och leds av bland andra Putins nära vän Roman Abramovich, en av världens rikaste judar som gärna stödjer Israel. Dyrka gärna Putin men försök inte missleda folk när det gäller hans starka kopplingar till mäktiga judar.
Citera
2014-06-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Ja det köper jag. Och därför ska saker och ting inte kunna kritiseras utan vi ska införa en omvänd politiskt korrekt censur istället? Om man är en fritänkare och inte ställer upp på det resonemanget då, och vill kunna kritisera allting som man tycker är mindre bra, inte bara vissa grejer, vad ska man göra då?

Det finns ju bevisligen grejer med Putinregimen och andra ryska politiker och deras agerande som är dåligt och konstigt, även om du själv säkert inte håller med. Varför får inte detta tas upp och nämnas utan att folk ska bli rasande och galna?

Det är klart att negativa saker med Putin-regimen får tas upp men talar man i termer om att man "tycker riktigt illa om" Putin och "moskoviter" eller "ryska imperialister" som önskar vara "subversiva mot västerländska traditioner" får i alla fall jag taskiga vibbar. Det låter som ett tramsresonemang fullt i stil med de amerikanska "nationalister" som ville invadera och krossa NS-Tyskland på 40-talet.

Citat:
Ryssland är ett maktblock som vi måste förhålla oss till (jag tror det var du som skrev det), men det är ju inte samma sak som att det ska undslippa (vad som uppfattas som) legitim kritik. Det vore ju helt sinnessjukt och absurt.

Det har skrivits av flera personer.

Citat:
Ni är ju så jävla hätska och rabiata och hugger ju direkt när någon säger något om Ryssland, så till den grad, att ingen faktiskt orkar diskutera med er längre. Ta bara behandlingen av den beskedlige och till synes godhjärtade och saklige Skoll som inte verkar göra en fluga förnär, men som ändå utsätts för påhopp efter påhopp.

"Skoll" har inte förstått judefrågan och det tror jag du också förstår. Det kan i sammanhanget nämnas att Kevin Alfred Strom, Pierce's närmaste lärjunge, anser att Ryssland är en viktig motpol och att det vore en katastrof ifall den nuvarande regimen föll till förmån för någon taskig Obama-kopia.

Citat:
Min egen uppfattning (angående nationalisterna i Ukraina) reviderades på grund av fakta och argument som bland annat länkades av dig och RexNemorensis, inte på grund av rabiata attacker mot allt som inte är öppet pro-ryskt.

Jag tror att du förstod från första början hur det låg till. Liksom vi gjorde. Dock verkar skadlig partilojalitet ha hindrat dig. Det kan faktiskt jämföras med en del kristna figurer som tar parti för uppenbart felaktiga saker trots att deras kognitiva intelligens säger något annat.

Citat:
Dessa barnsliga och rabiata attacker triggar ju dessutom likaledes rabiata och infantila försvar från motståndarsidan, och helt plötsligt blir det ankdamm och pajkastning av det hela där epitet som "Putindyrkare" och "Judelakejer" haglar fram och tillbaka. Jag har säkert själv deltagit i sådant också när jag varit irriterad, men det är ju fullkomligt idiotiskt och kontraproduktivt.

Ja, jag håller med. Det är dock bättre att vara Putin-dyrkare än att vara judelakej.
Senast redigerad av Europeisch 2014-06-26 kl. 02:07.
Citera
2014-06-26, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om man väljer att kämpa med Putin så ställer man sig också på den "organiserade judenhetens" sida. Vissa människor verkar tro att världens alla mäktiga judar är en enhet men så är inte fallet, skadliga judar/judeorganisationer kan agera på olika planhalvor. Det finns ett flertal avtal mellan Putins Ryssland och Israel, bland annat på det militära området, dessutom har den judiska organisationen Federation of Jewish Communities of Russia en stor makt i Ryssland och leds av bland andra Putins nära vän Roman Abramovich, en av världens rikaste judar som gärna stödjer Israel. Dyrka gärna Putin men försök inte missleda folk när det gäller hans starka kopplingar till mäktiga judar.

Nej, Putin-Ryssland står i flera viktiga frågor på motsatt planhalva gällande den judiska agendan. Detta kan man inte frånse ifrån. Putin är inte perfekt, och Ryssland är inte perfekt, men den nuvarande ledningen är det starkaste motståndet mot NWO de vita folken har. Faller Ryssland, faller Syrien och Iran. Och då har vi egentligen bara Kina kvar som motpol.

Det är inte mycket att hoppas på.
Citera
2014-06-26, 01:58
Medlem
biramannens avatar
Måste anti-Putin anhängare alltid svara på den ibland osakliga kritiken som förs fram mot SvP. Fattar man inte att det bara bidrar till ökad polarisering?
Citera
2014-06-26, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
Måste anti-Putin anhängare alltid svara på den ibland osakliga kritiken som förs fram mot SvP. Fattar man inte att det bara bidrar till ökad polarisering?
Du tycker att osaklig kritik helt enkelt bör ignoreras istället? Ja, så är det kanske, samtidigt finns det ju ofta en vilja att bemöta sådant man finner felaktigt eller orättvist. Men du har såklart rätt i att man ibland kanske får göra en "taktisk" avvägning.

Jag ogillar ju exempelvis inte Europeisch, utan anser att han har sina fördelar och säkert vill väl, men om han kommer och påstår något som jag inte anser stämmer, så vill ju jag bemöta det. Det är ju mänskligt såklart, även om det ur taktisk synpunkt kanske inte alltid är optimalt.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-26 kl. 02:17.
Citera
2014-06-26, 02:16
Medlem
biramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Du tycker att osaklig kritik helt enkelt bör ignoreras istället? Ja, så är det kanske, samtidigt finns det ju ofta en vilja att bemöta sådant man finner felaktigt eller orättvist. Men du har såklart rätt i att man ibland kanske får göra en "taktisk" avvägning.

Jag ogillar ju exempelvis inte Europeisch, utan anser att han nog har sina fördelar och säkert vill väl, men om han kommer och påstår något som jag inte anser stämmer, så vill ju jag bemöta det. Det är ju mänskligt såklart, även om det ur taktisk synpunkt kanske inte alltid är optimalt.

Sägas bör att jag personligen "står på" Putins sida gentemot NWO och hela det där.

Vissa, där räknas självklart inte Europeisch, konton skriver ju saker som är så dumma att det är bäst att inte ta strid med dom. Sen kan inte jag säga vad som är rätt och fel. Vanlig osaklig kritik bör ju bemötas såklart.

Jag skriver helt enkelt det jag tror är bäst för den nationella rörelsen och därigenom bland annat Svenskarnas parti.
Citera
2014-06-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Jag tror att vi talar för döva öron här, ett svartvitt tänkande tycks vara helt dominerande för dessa människor som avfärdar allt som inte stämmer med detta perspektiv som "judisk propaganda". Jag tror att det bästa är att lägga dem på ignore och låta dem leka vidare i den här tråden ensamma.
Citera
2014-06-26, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
Jag skriver helt enkelt det jag tror är bäst för den nationella rörelsen och därigenom bland annat Svenskarnas parti.
Det är ädelt och fint av dig att vara så osjälvisk i ditt skrivande och tänka på saken framför allt. Det är ju så vänstern har agerat länge med stor framgång, och något jag ska försöka ta till mig och bli bättre på. Dvs lämna personligt tyckande och invändningar utanför, och försöka ignorera sådant som egentligen är onödigt men som jag stör mig på.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-26 kl. 02:38.
Citera
2014-06-26, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felia
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSkyttesportforbundet/Sektioner/Viltmalsektionen/Forening/Bildanyforening/

(FB) Hur startar man en skytteklubb?

http://skytteforum.com/default.aspx?g=posts&t=17651

Jag kan inte formalia kring det hela men jag tror det brinner i knutarna att organisera det hela då EU har som mål att avväpna och pacificera den inhemska befolkningen. En arbetsgrupp inom partiet kanske kan titta på frågan innan det är för sent?

Svenskarnas skytteförening behöver inte ha någon anknytning till partiet mer än att man tillgodoser medlemmars behov att utöva prickskytte. Givetvis är föreningen öppen för alla svenskar som har ambitionen att träffa måltavlor i kamratlig gemenskap. Att instruktörerna är nationellt medvetna underlättar givetvis utbildningen för de som har Sveriges bästa i siktet.
Det här viktiga inlägget hamnade i skymundan. Jag tycker på riktigt att det är en mycket god och faktiskt helt utomordentlig idé, som jag ska föra vidare. För det är onekligen en väldigt viktig fråga, dels ur ett självförsvarsperspektiv, men också för hur framtiden förmodligen kommer att arta sig.

DU har också rätt i att systemets medvetna pacificering och avväpning av landets befolkning är väldigt skrämmande och obehaglig.

Har du själv någon erfarenhet av pistolskytte?
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-26 kl. 03:40.
Citera
2014-06-26, 03:47
Bannlyst
Det här är också ganska intressant. En präst som tar ställning mot klockringningen mot Svenskarnas parti.

http://www.friatider.se/pr-st-kritiserar-klockringning-mot-svp

Citat:
”Har vi någon lag som förbjuder dem att organisera sig, som i Tyskland? Och får de organisera sig, ska de väl få samlas till möten? Eller har Svenska kyrkan fattat något annat beslut, ett som inskränker mötesfriheten å allmän plats därigenom att nazisterna ska tystas med ding-dong?” skriver han på sin blogg.

Dag Sandahl ifrågasätter också om Svenskarnas parti faktiskt består av nazister:

"Om de nu är just nazister? Är de det? Hur vet vi det? Kan någon tillhöra Svenskarnas parti och vara nationalist men inte nazist? Jag skulle verkligen vilja veta."
Citera
2014-06-26, 05:53
Medlem
Jag ska förklara lite var jag kommer ifrån och varför jag ställer dessa frågor. Folk som avfärdar mina argument med personangrepp eller ordval som ZOG har jag lite svårt att reda ut men kanske är det så att vissa helt enkelt står på motsatt sida trots att de stöder samma parti och det förklarar denna interna konflikt.

Vad jag förstår så är världen idag starkt påverkad av en internationell konflikt som är kopplad till Israel. Jag har försökt hitta något parti som är emot denna konflikt dvs emot att Israel får styra världspolitiken och påverka beslut utanför deras egna gränser. Däribland vad vissa judar själva kallat spridandet av demokrati. Detta för att jag inte tror på den definition på demokrati där man välkomnar ett annat folk som är så etnisk medvetna själva som judarna, att regera med en.

Jag hittade i Mein Kampf information som fick mig att se Nazismen som det ideologiska svaret och lösningen på denna internationella konflikt.

Jag upptäckte sedan att svoboda beskrevs som nazistiskt samtidigt som de samarbetade med Judar för att till exempel försöka ta över Krim som har en etnisk rysk majoritet.

Det är väl så att i media så beskrivs Svp ibland som nazistiskt. Jag hade då förväntat mig att möta en ideologi i Svp som var enad mot internationell judisk makt.

Jag tror personligen att Judarna är emot det styre som finns i Ryssland för att de inte kan tvinga på deras definition av demokrati, vilket vi till exempel har vilket också gör att judarna knappt går att nämna.
Citera
2014-06-26, 07:16
Medlem
Svenskarnas parti skriver i sitt punktprogram :

Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Men hur definieras det västerländska genetiska arvet. Enligt denna artikel så är en Ashkenazi Jew en västerlänning.

http://www.livescience.com/40247-ashkenazi-jews-have-european-genes.html

Vilket alltså innebär att Svenskarnas parti välkomnar Judar i sin version av hur Sverige ska styras.

Enligt denna artikel är så inte fallet :

http://expo.se/2013/darfor-ar-svp-ett-nazistparti_5836.html

Men jag tror inte det skulle skada Svp om de var tydligare i sin ståndpunkt. Det gör lätt intryck av att man bara är emot allt annars. Dvs att det inte finns någon international organisation som man vill samarbeta med, vilket jag tror försvårar eftersom de flesta partier har internationella ideologiska samarbetspartners. Fast Svp samarbetar ju med nationalister internationellt. Jag ser dock bara inte hur detta ska leda till mer än ett litet parti som förblir litet och utan någon reel möjlighet att påverka sveriges framtid.
Senast redigerad av matterik 2014-06-26 kl. 07:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in