Citat:
Ursprungligen postat av
PederLund
Du har inte läst artikeln men tror att den pensionerade polismannen som lämnat andrahandsuppgifter om en annan polisman(källan är en tredje polisman) är kopplat till en grupp civila? Utveckla!
För det är väl inte enbart på grundval av den svepande geografiska beskrivningen "norra Sverige" som du drar den slutsatsen?
Nu har jag även läst Expressenartikeln. Den är överlag väldigt svepande. Det går inte att dra några entydiga slutsatser av den. Min gissning är dock fortfarande att det är någon kring det personkomplex jag tidigare länkade till som avses, eller Lingärdes "norrlandsgäng" om man så vill. Inget djuplodande bakom detta, i stort sett bara de "nyckelord" som finns tillgängliga i form av geografin, polis med högerextrema kopplingar, tidigare hörd, viss tyngd i "spåret" som sådant, det finns andra som uppenbarligen känner till mer i ärendet sedan tidigare. Kan givetvis finnas annat som också passar ihop med detta (men det är i alla fall inte WK, VG, PKK, CP, Sydafrika, eller AE för att nämna några). Den som har en annan gissning får gärna presentera den.
I övrigt vore det både klädsamt och produktivt om du i en tråd som denna emellanåt delade med dig av dina egna teorier (eller facit, om du sitter på det). Det torde dock inte kunna uteslutas att du då skulle få en och annan följdfråga.