2014-06-25, 23:11
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Problemet berör hela världen. men eftersom ingreppen begås i dessa länder där detta är normen, så har vi problem komma åt själva huvudproblemet.
Och nej, är regeringen och riskdagen samt samhällets rättsystem som ska sätta igång praktiskt med detta fallet. Sen vore det fint om ALLA aktiva politiker började syna problematiken eftersom kvinnor och flickor är halva befolkningen vars välmåga ALLA politiska partier borde vara skyldiga engagera sig i. Eller vadå? Ska S, M, FP, KD, C, SD, V enkom bekymmra sig om män och lämna över halva befolknignens väl och ve till F! Really?
Var är alla uttalanden från dessa partier ex? Och varför är de tingen här som klagar över att inte någon inte skriker från dessa partikanslier?

Ja, det är svårt . Men vad är då ditt förslag? Teoretisera om strukturer eller se till att myndigheterna får verktyg att stoppa detta som drabbar flickor som bor i Sverige. Och svara nu inte både och, eftersom det har betydelse var politikerna lägger fokus. Om man som Schyman bara talar om "strukturer här och där" och inte nämner några konkreta åtgärder så blir resultatet inte heller några konkreta åtgärder. Så funkar det.

Påstår du att detta drabbar halva befolkningen? Menar du att du som kvinna är lika utsatt som dessa flickor? Jisses...vad ska man säga om det, "varför äter de inte bakelser..?"
Tycker du på allvar att du är utsatt som de är..?
Citera
2014-06-25, 23:11
Medlem
Citat:
Problemet berör hela världen. men eftersom ingreppen begås i dessa länder där detta är normen, så har vi problem komma åt själva huvudproblemet.
Och nej, är regeringen och riskdagen samt samhällets rättsystem som ska sätta igång praktiskt med detta fallet. Sen vore det fint om ALLA aktiva politiker började syna problematiken eftersom kvinnor och flickor är halva befolkningen vars välmåga ALLA politiska partier borde vara skyldiga engagera sig i. Eller vadå? Ska S, M, FP, KD, C, SD, V enkom bekymmra sig om män och lämna över halva befolknignens väl och ve till F! Really?
Var är alla uttalanden från dessa partier ex? Och varför är de tingen här som klagar över att inte någon inte skriker från dessa partikanslier?

Nu får du ge dig...
Du blir mer patetisk för varje inlägg.

Nu har du förvisso redan visat dina bristande språkkunskaper, men ordet feminism borde du väl veta vart det kommer ifrån!?

Jag hjälper dig: Det kommer från det latinska ordet femina, som betyder kvinna.
Menar du att ett parti som har benämnt sig med det inte har ett självpåtaget ansvar gentemot landets kvinnliga befolkning?

Och det andra ordet de valt i sitt partinamn är Initiativ, som betyder handlingskraft och är synonymt med att "ta första steget".

Är inte det väldigt märkligt att de inte agerar som deras eget namn säger nu när de väl har en sådan här veritabel gräddtårta att sätta tänderna i, speciellt när de startar korståg mot väderkvarnar vanligtvis!?

Du bör börja svara på frågorna som ställs till dig om du överhuvudtaget vill ses som en vuxen människa.
Eller är du ett barn som gömmer sig under täcket när du ertappas med att ljuga?
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-25 kl. 23:16.
Citera
2014-06-25, 23:12
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
"Fittsekt"? är du inne i ditt tourettska syndrom igen? Ta ett piller så går det över.
Du menar feministera är så framgångsrika så alla andra är som förlamade i skallen?

Reinfeldh har uttalat sig, vilket också är hans uppgift som statsminister.
Övriga partiledare behöver faktiskt inte uttala sig kring specifika brott som uppdagas i Sverige, hur jävla vidriga de än är.
Däremot så borde alla partier ta med detta i sitt partiprogram och när/om de kommer till makten se till att aktivt jobba med problematiken och ge resurser till det praktiska arbetet. F! har alltså gjort sitt jobb, resten som inte har en endaste punkt kring detta har inte gjort sitt jobb. Är det några som skulle skällas ut i denna tråd som ignoranta "äckel" (som lillskrot så elegant uttrycker sig) är således dessa.
Så det är alltså tack vare att F! har en programpunkt som detta uppdagades?
Är det så du resonerar?
Har du läst någon av artiklarna om detta?

Anledningen till att folk surnar till på just F!/feminister är ju förövrigt att de är helt jävla galna i att starta veritabla media-pogromer om någon sitter för bredbent på tuben eller tycker att det visst kan vara ok med 50% intagna män på läkarlinjen trots att en majoritet av de sökande är kvinnor.
F! vill ju för fan omskola svenska män men här uteblir hat-stormen.

Det kallas att sila mygg och svälja kameler och det är klart som fan att folk undrar varför man gör så.?
Men man vet ju redan varför de gör så och det stör såklart något enormt.
Senast redigerad av PissingContest 2014-06-25 kl. 23:17.
Citera
2014-06-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Ja, det är svårt . Men vad är då ditt förslag? Teoretisera om strukturer eller se till att myndigheterna får verktyg att stoppa detta som drabbar flickor som bor i Sverige. Och svara nu inte både och, eftersom det har betydelse var politikerna lägger fokus. Om man som Schyman bara talar om "strukturer här och där" och inte nämner några konkreta åtgärder så blir resultatet inte heller några konkreta åtgärder. Så funkar det.

Påstår du att detta drabbar halva befolkningen? Menar du att du som kvinna är lika utsatt som dessa flickor? Jisses...vad ska man säga om det, "varför äter de inte bakelser..?"
Tycker du på allvar att du är utsatt som de är..?

Av det jag läst kring detta, så är problemet att föräldrarna till dessa småtjejer inte klarar stå emot trycket från släktingar och förväntningarna när de är hemma och det är då det sker.
Så det vi kan göra globalt är att utveckla utbildning och jobba på att det blir en mun till mun "trend" (i brist på bättre ord) att inte könstympa sina döttrar i dessa kulturer. Unga män måste förstå att en oskuren flicka är helt ok till fru, mödrar måste bli säkra på att tösen kommer bli gift etc. etc.
I Sverige kan vi jobba på att stärka information och utbildning till de familjer som kommer till Sverige från dessa områden. Ev. också nån försäkran till flickorna själva att om de "anmäler" sina föräldrar innan detta har skett, men är rädda för ska ske, att föräldrarna inte får nått straff.
Men otroligt svåra grejer jobba med.

Och suck...vad är det med folk och läsförståelse. Detta är liksom ABC inom genusteori.
Men ok, nej jag är som svenska och individ inte utsatt för just könstympning. Inte heller är jag speciellt förtryckt.., illa behandlad, misshandlad, utsatt för diskriminering eller annat. ok? jag har det för jävligt bra kort och gott, därför jag kan sitta är och göra en feministik gärning och tjaffsa tålmodigt med ex. förvirrade snubbs. (icke dig inberäknat, du verkar fullt vettig)
Dock är mitt kön i det stora hela generellt i världen utsatt för en hel del skit av ditt kön i motsvarande stora hela. Inte för att individer av ditt kön är speciellt elaka, korkade eller grymma.
Utan för vi lever i samhällen där sociala strukturer styr hur vi tänker, agerar och interagerar.
Samma struktur som gör att man känner sig tvingade att stympa flickor i Etiopien för att de ska kunna "passa" in och bli accepterade men inte pojkar gör att man ex. ägnar sig åt slutshame kring skolflickor i kungariket Sverige men inte kring skolpojkar. Samma skit egentligen men lite "mildare" varianter men inte så milt så att det inte ändå orsakar självmord.
Tydlig nog?
Citera
2014-06-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nu får du ge dig...
Du blir mer patetisk för varje inlägg.

Nu har du förvisso redan visat dina bristande språkkunskaper, men ordet feminism borde du väl veta vart det kommer ifrån!?

Jag hjälper dig: Det kommer från det latinska ordet femina, som betyder kvinna.
Menar du att ett parti som har benämnt sig med det inte har ett självpåtaget ansvar gentemot landets kvinnliga befolkning?

Och det andra ordet de valt i sitt partinamn är Initiativ, som betyder handlingskraft och är synonymt med att "ta första steget".

Är inte det väldigt märkligt att de inte agerar som deras eget namn säger nu när de väl har en sådan här veritabel gräddtårta att sätta tänderna i, speciellt när de startar korståg mot väderkvarnar vanligtvis!?

Du bör börja svara på frågorna som ställs till dig om du överhuvudtaget vill ses som en vuxen människa.
Eller är du ett barn som gömmer sig under täcket när du ertappas med att ljuga?

men fine, då kan ni ju sätta igång det lilla partiet M! på riktigt och så kan ALLA problem som specifikt män, pojkar, invandrade män, pojkbebsiar, allt med snopp helt enkelt lider av hänvisas till det partiets business. Så om det ex. blir en stor epedemi av nått slag som bara sprider sig i fängelsemiljöer så är det ju M!: s ensak eller hur? Inget som vi behöver bry oss ett skvatt kring är ju ett manligt problem. Bah! män vet du, den där lilla udda gruppen. Pojkar i skolan tss M!
Citera
2014-06-25, 23:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ja, givetvis är WHO mer pålitliga än ett Nigeriabrev.
Det är oerhört märkligt att du lyckas tro att jag jämnställer dem på något vis. Behöver du någon sorts gradskala för att förstå att det handlar om två olika sätt att manipulera mottagaren?

Jo, det gör det verkligen.
Det kritiska tänkandet är helt övergivet i båda fallen, vilket var det jag påpekade om det nu var så ett det var en av de delar du behagade att hoppa över att läsa...

Jo, det har det absolut. Du kan se varför ovan.
Men eftersom du kanske hoppade över att läsa det för att du trodde att det eventuellt saknade relevans så förklarar jag igen: Anledningen att folk blint tror att Nigeriabrev och WHOs siffror är för att de inte använder sitt kritiska tänkande.
T ex så här: Vart kommer den här informationen ifrån?
Vem säger det här till mig?
Vad vill personen förmedla och varför?
Där kan man börja.

Vad är bra?

Härligt!
Det är annars något som femifascister vanligtvis förnekar vansinnigt.

Du börjar nu framstå precis lika neslig och löjlig som dina medsystrar.
Varför läser du inte svaren du får?
Det är ju ett väldigt märkligt beteende när man argumenterar med någon.
Eller är det för att ni feminister redan bestämt er hur det ligger till så ni behöver inte bry er om de som inte håller med er och kan strunta i deras argument?

Med andra ord så gjorde du precis det jag anklagade dig för som du sedan försvarade dig mot.

Jag vet inte vad femifascister skulle vara, men jag har iallafall inte sett någon feminist förneka detta. Du ska inte tro att det är ett beteende jag normalt har när jag argumenterar med någon, det gäller främst dig, jag har noterat att det skrivs mycket och en stor del av det irrelevant gnäll om detaljer, sånt man mest blir irriterad av att läsa och då tycker jag det är bäst att hoppa över det. Jag kan med ganska god säkerhet uppskatta vad det står där ändå.
Citera
2014-06-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Med andra ord så gjorde du precis det jag anklagade dig för som du sedan försvarade dig mot.

Nej, det gjorde jag inte.
Kan du verkligen inte läsa...?

Citat:
Jag vet inte vad femifascister skulle vara, men jag har iallafall inte sett någon feminist förneka detta.

Brukar spela dum fungera när du pratar med folk i verkliga livet?
För jag kan berätta för dig att här får det dig mest att framstå som en fåne...

Citat:
Du ska inte tro att det är ett beteende jag normalt har när jag argumenterar med någon, det gäller främst dig, jag har noterat att det skrivs mycket och en stor del av det irrelevant gnäll om detaljer, sånt man mest blir irriterad av att läsa och då tycker jag det är bäst att hoppa över det.

Nu dravlar ju inte jag ens hälften så mycket som du gör.
Och framförallt så läser ju jag faktiskt mina meningsmotståndares inlägg och argument, i syfte att kunna svara på dem.
Dessutom har jag svarat dig i helhet och därefter ställt motfrågor och t o m frågat vad du menar.
Det är så man gör när man kommunicerar, och det är otroligt barnsligt och ohyfsat att bestämma vad man ska svara redan innan och inte ens läsa den andres argument.

Citat:
Jag kan med ganska god säkerhet uppskatta vad det står där ändå.

Nu skämtar du väl ändå?
Du förstår ju bevisligen inte vad jag skriver till dig ens i klartext!

Ja ja, då är det väl dags att kategorisera dig i samma oseriösa fack som dina två löjeväckande feministkamrater.

Pinsam insats av dig.
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-26 kl. 00:23.
Citera
2014-06-26, 00:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Reinfeldt har uttalat sig, vilket också är hans uppgift som statsminister.
Om jag inte missminner mig så påtalar dina artfränder här i tråden att detta inte är ett svenskt problem...
Citera
2014-06-26, 00:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jag gillar inte att man omskär små bebisar heller, men det är far from jämförbart med ex. faraonisk könstympning som är fallet i detta fall, om jag har förstått det rätt. Ganska exakt motsvarande för män vore om man beskar ollonet, samt sydde på något sätt så att det är omöjligt för pojkar kissa normalt, tvätta sig ordentligt, onanera, ha ett normalt, njutningsfullt sexualliv. Tror inte ens ni kan föreställa er detta utan att rusa till toaletten och spy.
Vad vill du ha sagt med det här..?
Citera
2014-06-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Se jag läser nämligen en del av dina inlägg, det är väldigt mycket recenserande av olika personer och även ideer om hur feminister i allmänhet debatterar eller har för åsikt i olika frågor. Se bara dina två senaste inlägg som utmärkta exempel på varför det är bra för humöret att skumma förbi.

Jaha? Och din poäng är?

Det handlar alltså om att du inte kan tygla ditt humör?
Du klarar inte av att läsa kritik, ens när den är saklig?

Och nu citerar du återigen ett av mina inlägg utan att adressera en enda sak i det.
Är du så dåligt uppfostrad eller har du någon diagnos där förnekelse ingår?
Jag frågar helt ärligt för jag undrar verkligen.

Jag gör ett sista försök med dig:

Du kanske kan svara på frågan jag ställde din fellow vaginahyllare.

Varför har ett parti som kallar sig Feministiskt Initiativ(läs ordförklaringen jag skrev tidigare) inte tagit initiativet att starta ett korståg mot det här övergreppet mot svenska skolflickor.
Det har ju uppdagats nu och blivit känt men trots deras namn så tar de inget kvinnligt initiativ utan är tysta hittills.

Och som vanligt vill jag ha ett rakt svar , utan omskrivningar av det jag skrivit eller löjliga motfrågor.
Citera
2014-06-26, 01:57
Medlem
Det parti som har/får mandat kan göra något i frågan, men om jag ska dyfta min uppfattning:

Gudrun Schyman har fått lite drag under galoscherna. Kortfattat. Men att ta dess opinion lättfattigt...se på SD. De togs lättfattigt, se på dem nu. Vad händer i samma veva om Fi kommer få samma genomslag(?).

Att tro sig veta vad orsaken är, kan jag inte själv yttra mig om i ord av fakta, men jag har en idé.

Folk i stort saknar sammanhållning. Split och spe har skett i samhället.
Divide and conquer. Så känns det. Detta ger rum för partin som SD och F!
Citera
2014-06-26, 02:12
Medlem
Jenninfers avatar
Det jag funderar på är hur gamla flickorna var när det hände, jag menar när de blev könsstympade?

Jag har hör allting från att de gör de med väldigt unga flickor till att vissa kan bli det när de är tonårstjejer.

T ex att vissa tjejer som vuxit upp i Sverige när de varit på semester i "hemlandet" hos släktingar fått visa om de är omskurna eller inte. Jag hörde om en tjej som var typ 21 år och gått i gymnasiet, som följde med till hemlandet under sommaren. Och då blev hon tvingad att visa, och sedan omskuren så dom tog bort klitoris på henne för att hon inte skulle gå med svenska pojkvänner.

Tänker bara hur fruktansvärt förnedrande det måste vara för henne att ligga så inför alla som tittade på när hon blev stympad så att hennes sexualitet skulle kunna kontrolleras. Jag undrar hur många svenska tjejer som kan sätta sig in i den situationen.

Blir så förbannad!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in