2014-06-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Dessa filmer har kommit upp innan i dessa trådar. Samtliga har ni "förnekare" svårt förklara alla "fel".

Första gången som jag besöker tråden så jag har inte kikat igenom alla sidor. Har VÄLDIGT svårt att tro att mina gelikar åkt på däng i en diskussion som handlar om "förintelsen" med tanke på att det enda RIKTIGA bevis du och dina gelikar har är ett gäng ljugande judar och falska dokument och bilder.

Citat:
Konstigt med folk som överlever 3 - 8 läger?? Vem tro du jobbade och gjorde all skitgöra?? Om det fanns folk som var "duktiga", tro du de avrättades??

Vänta lite nu, skulle inte judarna utrotas? Vad för arbete var det i dessa läger som vissa inte klarade av? Det är inte gulag vi pratar om här.
Citera
2014-06-25, 16:13
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.K
[...]
Vänta lite nu, skulle inte judarna utrotas? Vad för arbete var det i dessa läger som vissa inte klarade av? Det är inte gulag vi pratar om här.
Jovisst. Alla Europas enligt nassarna ca 11 miljoner judar skulle utrotas på en och samma dag, helst bara på ett par timmar eller så. (??)

Tror du inte att nazisterna försökte dra nytta av judar som orkade och kunde arbeta, så länge de orkade med det?

Vad det sedan var för sorts arbete skiljer sig åt så klart. Det fanns uppgifter för de flesta och arbetet i sig var nog inte så svårt att man inte skulle klara av det. Det var istället främst den undermåliga behandlingen, till exempel otillräckligt med föda, miserabla hygieniska förhållanden och tvångsmässig misshandel, som orsakade de flesta dödsfallen bland de så kallade arbetsjudarna. Denna behandling var både regel och uttänkt och hade inget med allierade bombningar att göra. Utrotning genom slavarbete var precis vad det var!

Det fanns dock, som alltid, en del undantag. Viktiga judar kunde behandlas ganska bra. Enstaka judar kunde faktiskt till och med skyddas av ett fåtal nazister (Oskar Schindler t ex). Sonderkommandona som arbetade i krematorierna behandlades också hyfsat och hade förhållandevis bra förplägnad, men blev det "arbetsbrist" så togs de av daga så fort som möjligt för att skydda nazisternas stora hemlighet.
Citera
2014-06-25, 17:05
Medlem
Nordfront presenterar nästan dagligen förintelseförnekarartiklar till en jublande publik. Jag skriver lite i kommentarerna ibland för att försöka hjälpa dem här vilseledda ungdomarna.
Finns ju flera kunniga forumsskribenter här, hade varit kul o se att folk skriver lite där också, så det i alla fall blir lite debatt.
Citera
2014-06-25, 17:14
Medlem
Citat:
Första gången som jag besöker tråden så jag har inte kikat igenom alla sidor. Har VÄLDIGT svårt att tro att mina gelikar åkt på däng i en diskussion som handlar om "förintelsen" med tanke på att det enda RIKTIGA bevis du och dina gelikar har är ett gäng ljugande judar och falska dokument och bilder.

Det är typiskt förintelseförnekare att göra det lätt för sig genom att påstå att inge bevis finns, att alla vittnen ljuger, att alla dokument är förfalskade o s v.

Men det är faktiskt så att det finns massor av kontrollerbara fakta vittnesmål och bevis för att förintelsen är och förblir ett historiskt faktum, och det hjälper inte hur mycket än all världens smygnazzar och förintelseförnekare grinar över den saken.

Jag vet att du inte kommer att läsa i länken jag ger, för du vill inte få motbevis för din redan fanatiska åsikt om förintelsen, men här har du i alla fall en mycket användbar länk för de som verkligen är öppna för att ta till sig de bevis etc som finns.

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/denial1.html
Citera
2014-06-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
rolig text.

Citat:
All of the documents on this Web page were retrieved from the archives of Shamash: The Jewish Internet Consortium

LOL!

Som vanligt, ni länkar till något som judarna har hittat på själva.
Citera
2014-06-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är typiskt förintelseförnekare att göra det lätt för sig genom att påstå att inge bevis finns, att alla vittnen ljuger, att alla dokument är förfalskade o s v.

Men det är faktiskt så att det finns massor av kontrollerbara fakta vittnesmål och bevis för att förintelsen är och förblir ett historiskt faktum, och det hjälper inte hur mycket än all världens smygnazzar och förintelseförnekare grinar över den saken.

Jag vet att du inte kommer att läsa i länken jag ger, för du vill inte få motbevis för din redan fanatiska åsikt om förintelsen, men här har du i alla fall en mycket användbar länk för de som verkligen är öppna för att ta till sig de bevis etc som finns.

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/denial1.html

Du länkar till en judisk sida.

Det finns inga bevis för att det har skett och just därför så länkar ni till en massa jävla trams som dessa vidriga judar har hittat på.

Om 2000 tusen judar som satt i dessa läger skulle säga att dom såg tomten komma flygandes naken en natt med en stor negerlöskuk i arslet så antar jag att du skulle tro på det också?
Citera
2014-06-25, 17:44
Medlem
Citat:
Du länkar till en judisk sida.

Det finns inga bevis för att det har skett och just därför så länkar ni till en massa jävla trams som dessa vidriga judar har hittat på.

Om 2000 tusen judar som satt i dessa läger skulle säga att dom såg tomten komma flygandes naken en natt med en stor negerlöskuk i arslet så antar jag att du skulle tro på det också?

Som jag redan skrivit så är detta kontrollerbara fakta och bevis, det spelar ingen roll om debilas på en judisk sida, en isländsk, eller en förnekarsida, det är samma dokument etc ändå. Ja det är faktiskt så att det på denna sida även refereras till vissa saker på förnekarsidor i vilket de påpekar hur inkonsekvent dessa argumenterar.

Att som du gör nu, bara slår ifrån dig och påstår att allt är förfalskade dokument är så pinsamt dåligt för dig själv då dessa dokument kan ses på många platser och att t o m välkända förintelseförnekare inte kunnat förklara dem eller t o m i vissa fall fått erkänna att det är korrekt. T ex har David Irving relativ nyligen fått erkänna att det förekom avsiktliga utrensningar av judar i stor skala av nazisterna.

Dessutom så handlar flera punkter om annat som kan bevisas följer fysikens lagar, stämmer klockrent med seriös och kontrollerbar info om t ex kemiska preparat som vi använder ännu idag.

Så, det är så enkelt att se att du är en fanatiskt förintelseförnekare som slår i från dig alla kontrollerbara fakta och bevis som går emot din tro, genom att säga att det är påhitt och förfalskningar. Du är helt enkelt inte det minsta intresserad av att sanning och fakta ska komma i fram. Du är inte ens kapabel att ta till dig solklara kontrollerbara bevis på att förintelseförnekarna sitter och blåljuger på sina egna nätsidor, allt för att försöka lura de som inte orkar kolla upp saker de påstår.
Citera
2014-06-25, 18:24
Medlem
Citat:
text.

Eftersom det är så pass många som ifrågasätter "förintelsen" så måste du väl förstå att det är något som inte stämmer? Varför blir man fängslad i Tyskland om man ifrågasätter "förintelsen"? Varför trycker man bara inte upp alla dessa "bevis" i nyllet på dessa personer istället för att fängsla dom?

Varför är det till och med judar som anser att det hela är en bluff? Har dom blivit mutade av oss livsfarliga nazzar?

Varför fejkar man bilder för?

http://beyondnews.info/post/49864536404/concentration-camps-fake-photos-photoshopped-images

Varför ändras dödssiffrorna så fort saker som det här släpps: https://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk
Citera
2014-06-25, 18:34
Medlem
Citat:
Eftersom det är så pass många som ifrågasätter "förintelsen" så måste du väl förstå att det är något som inte stämmer? Varför blir man fängslad i Tyskland om man ifrågasätter "förintelsen"? Varför trycker man bara inte upp alla dessa "bevis" i nyllet på dessa personer istället för att fängsla dom?

Varför är det till och med judar som anser att det hela är en bluff? Har dom blivit mutade av oss livsfarliga nazzar?

Varför fejkar man bilder för?

http://beyondnews.info/post/49864536404/concentration-camps-fake-photos-photoshopped-images

Varför ändras dödssiffrorna så fort saker som det här släpps: https://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Om du vill uppfattas som seriös så bör du börja med att själv se till att du har ordning på faktakontrollen i det du påstår, och alltså kontrollera om det ens stämmer med verkligheten....

Man blir inte fängslad i Tyskland om man ifrågasätter förintelsen. Den seriösa vetenskapliga metoden som t ex historiker normalt arbetar med går ju i grunden ut på att ifrågasätta för att se vad man till slut kunnat koka ner det till.

Däremot finns det lagar som säger att man inte får offentligt förneka eller förringa förintelsen vilket är nåt helt annat.

Sen är det så att förintelsens vara som historiskt faktum inte vilar på enstaka "cherry picking" som du just nu gjorde i dina exempel och frågor. Utan den vilar på alla andra mängder av bevis av alla slag, vilka du kan få förklarade för dig i den länk jag gav tidigare, i vilken man går igenom påstående och frågor från förintelseförnekare och påvisar vilka fel och lögner de har och visar på mer seriösa och kontrollerbara fakta som motbevisar förintelseförnekarnas felaktiga påståenden.
Citera
2014-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Om du vill uppfattas som seriös så bör du börja med att själv se till att du har ordning på faktakontrollen i det du påstår, och alltså kontrollera om det ens stämmer med verkligheten....

Man blir inte fängslad i Tyskland om man ifrågasätter förintelsen. Den seriösa vetenskapliga metoden som t ex historiker normalt arbetar med går ju i grunden ut på att ifrågasätta för att se vad man till slut kunnat koka ner det till.

Däremot finns det lagar som säger att man inte får offentligt förneka eller förringa förintelsen vilket är nåt helt annat.

Sen är det så att förintelsens vara som historiskt faktum inte vilar på enstaka "cherry picking" som du just nu gjorde i dina exempel och frågor. Utan den vilar på alla andra mängder av bevis av alla slag, vilka du kan få förklarade för dig i den länk jag gav tidigare, i vilken man går igenom påstående och frågor från förintelseförnekare och påvisar vilka fel och lögner de har och visar på mer seriösa och kontrollerbara fakta som motbevisar förintelseförnekarnas felaktiga påståenden.

Tycker inte du att det är lite märkligt att vi "förnekare" bara blir fler och fler om det nu finns så pass starka bevis för att det har skett? Borde det inte bara bli färre och färre "förnekare" då?
Citera
2014-06-26, 04:44
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] Varför trycker man bara inte upp alla dessa "bevis" i nyllet på dessa personer istället för att fängsla dom? [...]
Det finns bara ett svar på detta, och det är att för förnekare som dig spelar det ingen roll. Bevisen trycks "i nyllet" på er hela tiden. Somliga söker luckor vilket kan vara befogat och till och med bra ibland.

Andra bara slår ifrån sig.
Citera
2014-06-26, 12:43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Eftersom det är så pass många som ifrågasätter "förintelsen" så måste du väl förstå att det är något som inte stämmer?
Eftersom det är tiofaldigt (minst sagt) fler som inte gör det så borde du kanske fundera på det istället.
Citat:
Varför blir man fängslad i Tyskland om man ifrågasätter "förintelsen"?
Har du frågat dom?
Dessutom blir man knappast fängslad i Tyskland om man ifrågasätter Förintelsen. Om man proklamerar det på gatan eller i skrifter så kan man bli det, men knappast om man gör det med en lägre profil.

Här i revisionism har det varit uppe på tapeten många gånger förr och min egen gissning är att de inte vill se historien upprepas igen och därför med all kraft vill trycka ner sådana som du.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in