2014-06-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Eftersom det är tiofaldigt (minst sagt) fler som inte gör det så borde du kanske fundera på det istället.

Det är konstant fler och fler som inser att det är fejk vilket betyder att ditt argument inte håller för fem öre.

Citat:
Dessutom blir man knappast fängslad i Tyskland om man ifrågasätter Förintelsen.

Citat:
Om man proklamerar det på gatan eller i skrifter så kan man bli det

?????

Citat:
Här i revisionism har det varit uppe på tapeten många gånger förr och min egen gissning är att de inte vill se historien upprepas igen och därför med all kraft vill trycka ner sådana som du.

/VV

Ahh, vilket sällsynt svar hahahaha!

Det är nog dags att du börjar vakna upp nu Viktor.
Citera
2014-06-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.K
Det är konstant fler och fler som inser att det är fejk vilket betyder att ditt argument inte håller för fem öre.

Att det är fler som tror att det är fejk har inget att göra med att massmordet på judar saknar bevis.
Det beror på att "revisionisterna" har lättare att sprida sina teorier i takt med att internetanvändandet har ökat. Fler råkar komma i kontakt med det.

Ungdomar ser spänning i vad som kan ses som "detektivarbete" och känslan av att förstå sig på något som den stora massan inte begriper ger en kick för självkänslan.
Citera
2014-06-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Att det är fler som tror att det är fejk har inget att göra med att massmordet på judar saknar bevis.
Det beror på att "revisionisterna" har lättare att sprida sina teorier i takt med att internetanvändandet har ökat. Fler råkar komma i kontakt med det.

Ungdomar ser spänning i vad som kan ses som "detektivarbete" och känslan av att förstå sig på något som den stora massan inte begriper ger en kick för självkänslan.

Fortfarande: Om bevisen för att det HAR skett är så pass starka så hade inte antalet "förnekare" ökat så pass mycket.

Orsaken varför är ju för att alla som kan tänka själva förstår att alla dessa bilder och dokument är så fejkade att det blir patetiskt.

Jag har frågat dina gelikar tidigare men har inte fått något svar så jag får väl fråga återigen:

Varför fejkar man bilder om man har sådana starka bevis för att det har skett?
Citera
2014-06-26, 18:55
Medlem
Citat:
Fortfarande: Om bevisen för att det HAR skett är så pass starka så hade inte antalet "förnekare" ökat så pass mycket.

Orsaken varför är ju för att alla som kan tänka själva förstår att alla dessa bilder och dokument är så fejkade att det blir patetiskt.

Jag har frågat dina gelikar tidigare men har inte fått något svar så jag får väl fråga återigen:

Vilka dokument är fejkade menar du?

De enda bilder som är fejkade är en serie uppenbart Photo shoppade bilder (jag tror du hade med några av dem i ett tidigare inlägg. ?). Troligen är de gjorda av någon förnekare ganska nyligen, jag har inte sett dem i någon äldre litteratur. Man tycker ju att de borde ha cirkulerat sedan mitten av 40-talet någon gång.

Jag har hört teorier om att den magre mannen i höger kant i ett väl känt foto från Auschwitz ska vara ditklippt. Varför man skulle ha gjort det förstår jag inte, det förändrar ju ingenting gällande historien som den bilden berättar.

"Fortfarande: Om bevisen för att det HAR skett är så pass starka så hade inte antalet "förnekare" ökat så pass mycket."

Jag tror också det beror på att förnekarna gillar vad de läser så pass mycket att de bryr sig inte om att läsa den litteratur som opponerar sig mot förnekarförfattarna. Och fler kommer i kontakt med förnekelsen som sagt.

...Eller så är det kanske inte?
Du verkar ju vara väldigt intresserad av revisionism. Här är en bok på över 500 sidor, gratis i PDF-format, som bemöter argumenten från ett par "kända" revisionister. Perfekt för dig!

https://docs.google.com/file/d/0B6Gu9NuQ7Zi4ZTFiYjFjZjUtOGNkYi00NzFiLTg5NTMtNWNlM WY2ODcxZDI2/edit?pli=1

Trevlig läsning.
Senast redigerad av Laughlines 2014-06-26 kl. 19:04.
Citera
2014-06-26, 19:06
Medlem
Citat:
Vilka dokument är fejkade menar du?

Alla dokument där det står något om "förintelsen" så klart.

Citat:
Troligen är de gjorda av någon förnekare ganska nyligen, jag har inte sett dem i någon äldre litteratur.

Va?

Citat:
Jag har hört teorier om att den magre mannen i höger kant i ett väl känt foto från Auschwitz ska vara ditklippt. Varför man skulle ha gjort det förstår jag inte, det förändrar ju ingenting gällande historien som den bilden berättar.

Här är en hel del fejkade foton:

https://www.youtube.com/watch?v=8djIHQS4kyQ
Citera
2014-06-26, 19:10
Medlem
Citat:

Jag tror också det beror på att förnekarna gillar vad de läser så pass mycket att de bryr sig inte om att läsa den litteratur som opponerar sig mot förnekarförfattarna. Och fler kommer i kontakt med förnekelsen som sagt.

Tror du allvarligt talat att de flesta som börjar läsa mer om "förintelsen" är potentiella "förintelseförnekare" eller?
Citera
2014-06-26, 21:29
Medlem
Citat:
Alla dokument där det står något om "förintelsen" så klart.

Oj du lät minsann övertygad. Då vet du säkert vilka det är som har förfalskat alla dokument. Några namn kanske? När och var skedde detta?

Citat:
Va?

Eftersom det tar 2 sekunder att se att någon har använt en dator för att klipp-och-klistra i de där bilderna (de är uppenbart fejkade, det behövs inte ens originalbilden för att se det), så skulle man kunna tro att det är någon förnekare som har gjort dem för att försöka vinna poäng.

Jag kan försäkra dig om att ingen av de där bilderna har haft betydelse för forskningen kring förintelsen.
Citera
2014-06-26, 21:53
Medlem
Citat:
Oj du lät minsann övertygad. Då vet du säkert vilka det är som har förfalskat alla dokument. Några namn kanske? När och var skedde detta?

Hur ska jag kunna veta namnen på dom som judarna/bolsjevikerna har anlitat för att fejka dessa dokument?

Citat:
Eftersom det tar 2 sekunder att se att någon har använt en dator för att klipp-och-klistra i de där bilderna (de är uppenbart fejkade, det behövs inte ens originalbilden för att se det), så skulle man kunna tro att det är någon förnekare som har gjort dem för att försöka vinna poäng.

Jag kan försäkra dig om att ingen av de där bilderna har haft betydelse för forskningen kring förintelsen.

Ni förintelsetroende kallar oss "förnekare" ständigt för "foliehattar".

Vad tycker du att jag ska kalla dig efter det där?

Ditt argument håller ändå inte eftersom många av dessa bilder har använts som propaganda mot "nazisterna" i hur många judiska tidningar/sajter som helst.
Citera
2014-06-26, 22:17
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna veta namnen på dom som judarna/bolsjevikerna har anlitat för att fejka dessa dokument?

Det finns massvis med brev, foton, rapporter, listor över avrättade judar och andra dokument som talar för massmord mot den judiska befolkning.

Om du ska säga: Nepp allt är fejk! Så bör du följa upp det med lite mer substans.

Jag ångra att jag ens började argumentera med dig. Till skillnad från vissa andra förnekare här på forumet som faktiskt inte är korkade, de har bara en annan uppfattning om saker och ting, så framstår du som otroligt ignorant. Det blir ett jäkla projekt att försöka få dig att förstå forskningen kring förintelsen och det orkar jag inte med.
Senast redigerad av Laughlines 2014-06-26 kl. 22:25.
Citera
2014-06-26, 22:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Tja, varför fejkar man bevis?

Vi får väl ta en repa med denna gamla tråd igen.

(FB) En gasning med Zyklon-B, filmad och dokumenterad.

Kan du svara på din egen fråga?

/VV
Citera
2014-06-26, 23:02
Medlem
Citat:
Det finns massvis med brev, foton, rapporter, listor över avrättade judar och andra dokument som talar för massmord mot den judiska befolkning.

Precis som dina gelikar så är du inte så värst smart. Du verkar inte förstå hur enkelt det är att fejka sådana saker.

Citat:
Jag ångra att jag ens började argumentera med dig. Till skillnad från vissa andra förnekare här på forumet som faktiskt inte är korkade, de har bara en annan uppfattning om saker och ting, så framstår du som otroligt ignorant. Det blir ett jäkla projekt att försöka få dig att förstå forskningen kring förintelsen och det orkar jag inte med.

Jag tycker att det är bra att du precis skrev som du gjorde för nu vet vi vad du är för patetisk varelse. Du är en sådan där som tar reträtt och sedan skyller på att det är pga sin diskussionsmotståndares intelligens när det egentligen handlar om att DU inte har intelligens nog för att fortsätta.

Det är ganska komiskt att du klagar över MIN intelligens när du inte ens begriper hur enkelt det är att fejka dokument och bilder.
Citera
2014-06-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tja, varför fejkar man bevis?

Det är DU som ska svara på min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto