Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 15:26
Medlem
[quote=gumman70|49341956]
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om det där stämmer så kan ju JH ha handlat i självförsvar. Då stämmer resten av telefonsamtalen in lite bättre med avsende på det psykiska tillstånd som båda kvinnorna befann sig i före och efter brottet

Om JH har barn tillsammans med JA blir det ännu värre, eller vice versa.

JH har inga barn o mig veterligt inte JA heller....och definitivt inte med varandra....
JA har inga barn.
Citera
2014-06-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om det där stämmer så kan ju JH ha handlat i självförsvar. Då stämmer resten av telefonsamtalen in lite bättre med avsende på det psykiska tillstånd som båda kvinnorna befann sig i före och efter brottet.

LL hade förlorat många av sina närmaste i tragik tidigare och hade längtat efter kärlek hela livet. När hon nu äntligen hittat JA ville hon köra bort JH till varje pris. Det kan ha gjort slagsmålet mer befogat i sak utan vare sig mental sjukdom eller droger inblandat. Om JH har barn tillsammans med JA blir det ännu värre, eller vice versa.

Om LL angrep JH med kniv så är mordet ett dråp, och är troligen i självförsvar. Men det som talar emot JH är att hon befinner sig i en lägenhet där hon inte längre hör hemma, samt att tidigare tumult dem emellan kan föranleda viss förberedelse ifall tumult skulle inträffa igen, läs tar med tillhygge i självförsvar. Men vad hade hon egentligen där att göra?

Enligt pm är det tidigt på morgonen som detta inträffar mellan kl 6 och kl 7. Vi får se om det stämmer.
LL:s farbror tog livet av sig för några år sedan, hans son i sin tur dog tragiskt hastigt i hjärtproblem, hur länge sedan det var kommer jag inte ihåg.
Citera
2014-06-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Utredningen går med all säkerhet framåt, men de har ju ingen skyldighet att informera allmänheten direkt. Vi får vackert vänta tills de tycker det är lämpligt att informera.

Jag vet att polis inte har skyldighet att informera allt som försiggår, men jag ifrågasätter om förhör överhuvudtaget görs med mgm. Jag menar att då behöver dom inte sväva i ovisshet om mordplats..
Det är det jag tycker är så annorlunda mot andra mordfall. Brukar alltid stå t.ex: "Förhör ska/har hållits under dagen..Det kan väl inte försvåra utredningen att yppa detta. Jag börjar undra om hon inte är "förhörbar"
Citera
2014-06-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Jag vet att polis inte har skyldighet att informera allt som försiggår, men jag ifrågasätter om förhör överhuvudtaget görs med mgm. Jag menar att då behöver dom inte sväva i ovisshet om mordplats..
Det är det jag tycker är så annorlunda mot andra mordfall. Brukar alltid stå t.ex: "Förhör ska/har hållits under dagen..Det kan väl inte försvåra utredningen att yppa detta. Jag börjar undra om hon inte är "förhörbar"

Jag har för mig att det var vid häktningen som det stod något om att hon svarat på frågor med svag röst.. Så hon är säkert förhörbar och har säkert gett polisen en hel del information. Men som dom tidigare också sagt, i något videoklipp, så måste dom styrka det som sägs med teknisk undersökning.
Citera
2014-06-25, 15:47
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Har aldrig tänkt så, jag tar för givet att hon hörs fortlöpande och att även anhöriga och andra förhörs.
Citera
2014-06-25, 15:52
Medlem
Citat:

Jag läste någonstans att hon erkännt misshandel och vållande till annans död (aftonbladet, expressen och flashback) men att hon inte vill berätta i förhören vad som hänt.
Citera
2014-06-25, 16:02
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är en lght i örebro.

och en helt anan person!

"Jonas Timo Albin. Födelsedatum: Jul 03, 1957 — 56 år gammal"
Citera
2014-06-25, 16:03
JH greps först och anhölls sedan (efter förhör kan man tro). I JNs fall står ingen tid för gripande, så han hämtades väl in för förhör och anhölls därefter. Är det rätt tolkat av mig att polisen redan från början måste haft väldigt starka misstankar mot JH eftersom de grep henne istället för att bara hämta in för förhör?
Citera
2014-06-25, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag läste någonstans att hon erkännt misshandel och vållande till annans död (aftonbladet, expressen och flashback) men att hon inte vill berätta i förhören vad som hänt.

Hon borde erkänt griftefrid också. JH är den enda som visste var kroppen låg och den hittade man innan (på tips om mord) JH greps.

Det blir svårt för flickan att göra ett halvt erkännande med en styckad och hittad kropp, men med lite "tur" går inte dödsorsaken att hitta och då kan hon vänta in detta och sedan gradvis erkänna maximalt dråp.

Där blir det dock problem eftersom BP är en plats där LL bör kunna känna sig fredad och då kan det bli mord även om dödsorsak inte går att fastställa.

Jag tror på mord för JH - det ser mörkt ut.
Citera
2014-06-25, 16:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
och en helt anan person!

"Jon*s T*mo Alb*n. Födelsedatum: Jul 03, 1957 — 56 år gammal"
Det är rätt person, 24 år gammal, 1990-02-01.
Citera
2014-06-25, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
och en helt anan person!

"Jonas Timo Albin. Födelsedatum: Jul 03, 1957 — 56 år gammal"
var fick du den uppgiften? Den JA jag ser på Örebro-adressen är samma som är aktuell i tråden. Ratsit.
Citera
2014-06-25, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
JH greps först och anhölls sedan (efter förhör kan man tro). I JNs fall står ingen tid för gripande, så han hämtades väl in för förhör och anhölls därefter. Är det rätt tolkat av mig att polisen redan från början måste haft väldigt starka misstankar mot JH eftersom de grep henne istället för att bara hämta in för förhör?

Ryktet säger ju att LL hittades för att JH erkänt gärningen till arbetsgivare/bekant/kompis som tipsade polisen. Därefter hittades kroppen och naturligtvis grips JH direkt efter att man kunnat konstatera att LL var mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in