Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Sant. Jag talar sannolikt bättre engelska än många utvecklingsstörda i England...men som ett uttalande när det gäller språkförståelse är det väl ganska intetsägande.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
"Ren" engelska är ett uttryck som du uppfunnit själv. Uppgiften "många talar bättre än många" är ju inget annat än nonsens. Jag kan lika gärna påstå att "någon talar bättre än någon", vilket är mer sant. Svensken i allmänhet tror sig vara mycket bättre på engelska än den i själva verket är.
Så att den genomsnittliga amerikanen eller engelsmannen inte begår grammatiska fel i tal och skrift är bara något som är hittepå, och att svenskar och holländare hör till toppen utav de länder som är bra på engelska?
Jag försöker inte framhäva en nationalitet framför en annan utan förklara TS frågeställning.
Jag tror att det mer handlar om intresse och utbildning inom ett spår snarare än att det bara finns inombords.
Men finns det någon vettigare förklaring så kanske vi kan återgå till ämnet istället för att försöka hävda vem som har rätt och fel vad gäller det engelska språket?