Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gjutgärnspanna är min gissning, ev. stövelknekt i gjutgärn. Smack i skallen några gånger.
inget trevligt scenario precis.
Citera
2014-06-25, 00:36
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Hoppas att hoten hon ska ha framfört till LL finns sparat, det är ju en nackdel mot JH. Någon som vet om man brukar förhöra familj och vänner om hur de varit i sättet och humör? då kan det ju komma fram en hel del som inte är någon fördel precis.
Ja, förhör med anhöriga hålls o brukar finnas med i FUPen. Brukar komma fram hur de anhöriga uppfattat GM närmast före brottet.
Citera
2014-06-25, 00:38
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Kan nog till och med vara simplare än så, jag tror att hon ring själv.

Hon börjar konka in i skogen men det går tungt, hon hittar inte en tillräckligt bra plats tillräckligt fort... Hon är fysiskt och psykiskt slut och i motgångarna brister det för henne och hon ringer in till SOS Alarm.

Har för mig Mats Nylén formulerade sig ungefär så här- "Vi får in ett larm om att en kvinna ska ha blivit mördad på en plats utanför kumla, och när vi kommer på plats kan vi konstatera att det stämmer"..

Om det stämmer som någon skrev att kroppsdelarna var emballerade i påsar och lämnades i skogen, då skulle en som ser det kanske inte i första hand tänka sig att det var likdelar i påsarna, utan kanske att man dumpade något annat som man inte kan/vill lämna till återvinningsstation. Man skulle kanske inte ens ringa polisen för en sådan sak? Och polisen fick ju ett samtal om att ett mord begåtts, så det lutar väl åt att hon ringt själv i så fall, inte någon som sett henne i skogen.
Citera
2014-06-25, 00:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
inget trevligt scenario precis.

Mord är aldrig trevligt tycker jag. Men jag tror faktiskt att något av det jag nämner kan vara mordvapnet. JA är jägare sägs det, har kanske en stövelknekt och gjutjärnspannor finns i de flesta hem inbillar jag mig. Kniv är klassiskt, polisen nämner redskap, mja, kniv kommer som god trea i min lista, har säkert fel.
Citera
2014-06-25, 00:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Om det stämmer som någon skrev att kroppsdelarna var emballerade i påsar och lämnades i skogen, då skulle en som ser det kanske inte i första hand tänka sig att det var likdelar i påsarna, utan kanske att man dumpade något annat som man inte kan/vill lämna till återvinningsstation. Man skulle kanske inte ens ringa polisen för en sådan sak? Och polisen fick ju ett samtal om att ett mord begåtts, så det lutar väl åt att hon ringt själv i så fall, inte någon som sett henne i skogen.

Teorin att hon faktiskt berättade för sin arbetsgivare som någon påstår, håller den inte?
Citera
2014-06-25, 00:46
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Mord är aldrig trevligt tycker jag. Men jag tror faktiskt att något av det jag nämner kan vara mordvapnet. JA är jägare sägs det, har kanske en stövelknekt och gjutjärnspannor finns i de flesta hem inbillar jag mig. Kniv är klassiskt, polisen nämner redskap, mja, kniv kommer som god trea i min lista, har säkert fel.

Vilket redskap har en bonde som gör mest skada i närstrid och som är relativt lätt att ta med sig i bilen?
Det måste också ge omfattande skador på kroppen och även kunna fungera vid eventuell styckning.
Citera
2014-06-25, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vilket redskap har en bonde som gör mest skada i närstrid och som är relativt lätt att ta med sig i bilen?
Det måste också ge omfattande skador på kroppen och även kunna fungera vid eventuell styckning.

Har hon haft mordvapnet med sig ligget hon riktigt pyrt till, och jag får en felgissning på mitt konto. Styckdråp 10 år kan lätt bli styckmord många fler år.

EDIT;Det är väl inte Liekvinnan du syftar på?
Citera
2014-06-25, 00:59
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Har hon haft mordvapnet med sig ligget hon riktigt pyrt till, och jag får en felgissning på mitt konto. Styckdråp 10 år kan lätt bli styckmord många fler år.

Jag tycker JH liknar Lizzie Borden lite i ansiktet. Kanske det var en Yxa hon använde. Isåfall spelar ju höjdskillnaden dem emellan ingen roll. Då var det definitivt planerat, om hon nu inte hade yxan i bilen för andra ändamål som ex.vis viltolycka.
Citera
2014-06-25, 01:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag tycker JH liknar Lizzie Borden lite i ansiktet. Kanske det var en Yxa hon använde. Isåfall spelar ju höjdskillnaden dem emellan ingen roll. Då var det definitivt planerat, om hon nu inte hade yxan i bilen för andra ändamål som ex.vis viltolycka.

Jag har fått uppfattningen om att hon möjligen tillgrep ett redskap i lägenheten. Kanske fått det om bakfoten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jo nog tror jag att hon kan ha orkat, men hur skulle det ha sett ut? Att ta den risken troligtvis i dagsljus, verkar helt otrolig... men visst hon kan ha gjort det utan att en enda människa såg det. Det verkar osannolikt men nån gång händer ju osannolika saker också.

Grannarna har väl varit på jobbet när det hela hänt så bor där inga nyfikna pensionärer (som glor ut genom fönstret hela tiden) så är det inte helt otroligt att hon kunnat släpa ut kroppen själv.
Citera
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Teorin att hon faktiskt berättade för sin arbetsgivare som någon påstår, håller den inte?

Jo, det gör den. Tänkte mer på situationen i skogen, om hon setts där och det ringts polisen vid det tillfället så var det nog hon själv, inte någon annan.
Citera
2014-06-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Om uppgiften om "stallstyckning" stämmer, har hon (och eventuell medhjälpare) uppenbarligen
lyckats få ut BO från lägenhet till bil, utan att väcka grannars uppmärksamhet.

Varför förutsätter alla att grannarna är hemma dagtid??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in