2014-06-24, 23:56
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
För vem?

Med alla barn som dör av svält världen runt, borde du då inte försaka ALLT för att hjälpa dem, om barn nu är så viktiga för dig?

Men det gör du såklart inte.

Du tjafsar bara med folk som är ärliga med att de mycket väl hade kunnat rädda sin egen hund framför ett okänt barn.

Vet du, jag gör den prioriteringen varje dag när jag köper hundgodis istället för att skänka pengar till Röda Korset eller liknande.

Vad lägger du dina energier på som är viktigare än döende barn? Fredagsmys? Är fredagsmys med familjen viktigare för dig än att rädda ett okänt barn?

Varför använder du inte alla dina pengar till fadderbarn?

Hoppas det här hjälper dig att förstå varför ditt resonemang är genomskinligt.

Yes! Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2014-06-24, 23:59
Bannlyst
Bara massa bullshit från en massa WT.

Givetvis skulle alla rädda barnet när det verkligen gäller. Den som säger något annat ljuger för sig själv.
Citera
2014-06-25, 00:15
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Vältalig som vanligt, du har fullständigt rätt en väldresserad jycke som är lydig och lojal kanske hade varit något, när den ligger framför brasan medan man smuttar på en dyr whisky. Är personligen inte så förtjust i djur förutom exotiska sådana som björnar,stora kattdjur osv, men en tam och lydig hund kanske sätter sprätt på tillvaron på ett ytterst tillfredsställande sätt.
Nu föredrar jag själv lugn och ro, en hund är dessutom en utgiftspost.

Men i valet mellan A och B så är inte C ett alternativ.

Det gäller att man anpassar husdjuret efter sina personliga preferenser, vare sig det är en hund, en katt, en fru eller kanske en liten hamster.
Citera
2014-06-25, 00:18
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Bara massa bullshit från en massa WT.

Givetvis skulle alla rädda barnet när det verkligen gäller. Den som säger något annat ljuger för sig själv.

Visst är det så. En hund har inte alls samma värde som ett människobarn.
Citera
2014-06-25, 00:20
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
För vem?

Med alla barn som dör av svält världen runt, borde du då inte försaka ALLT för att hjälpa dem, om barn nu är så viktiga för dig?

Men det gör du såklart inte.

Du tjafsar bara med folk som är ärliga med att de mycket väl hade kunnat rädda sin egen hund framför ett okänt barn.

Vet du, jag gör den prioriteringen varje dag när jag köper hundgodis istället för att skänka pengar till Röda Korset eller liknande.

Vad lägger du dina energier på som är viktigare än döende barn? Fredagsmys? Är fredagsmys med familjen viktigare för dig än att rädda ett okänt barn?

Varför använder du inte alla dina pengar till fadderbarn?

Hoppas det här hjälper dig att förstå varför ditt resonemang är genomskinligt.

Den som väljer att rädda sin byracka framför en annans barn är störd i huvudet. En normal människa väljer instinktivt att rädda barnet.
Citera
2014-06-25, 00:26
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Den som väljer att rädda sin byracka framför en annans barn är störd i huvudet. En normal människa väljer instinktivt att rädda barnet.

Okej, du tycker så. Vill du vidareutveckla? Vad menar du med störd i huvudet? Vad menar du med normal människa?
Citera
2014-06-25, 00:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
Okej, du tycker så. Vill du vidareutveckla? Vad menar du med störd i huvudet? Vad menar du med normal människa?

Vad finns det att vidareutveckla? Ett människobarn är helt enkelt viktigare än en hund för en normalt funtad människa.

"Nej, jag lät barnet drunkna eftersom min hund var viktigare." Låter jävligt stört, om du frågar mig.
Citera
2014-06-25, 00:53
Medlem
Citat:
Vad finns det att vidareutveckla? Ett människobarn är helt enkelt viktigare än en hund för en normalt funtad människa.

"Nej, jag lät barnet drunkna eftersom min hund var viktigare." Låter jävligt stört, om du frågar mig.

Spenderar du pengar på annat än att rädda svältande barn?

Om så är, vad lägger du pengar på som är viktigare än att rädda svältande barn?
Citera
2014-06-25, 00:59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Spenderar du pengar på annat än att rädda svältande barn?

Om så är, vad lägger du pengar på som är viktigare än att rädda svältande barn?

Fast nu handlar det ju om någonting som händer mitt framför ögonen på en och inte någonting som händer på andra sidan jordklotet. Och vad menar du att jag som vanlig "Svensson" ska göra åt situationen i Afrika? Är det mitt fel att t. ex. somalier leker pirater?
Citera
2014-06-25, 01:22
Medlem
Citat:
Fast nu handlar det ju om någonting som händer mitt framför ögonen på en och inte någonting som händer på andra sidan jordklotet. Och vad menar du att jag som vanlig "Svensson" ska göra åt situationen i Afrika? Är det mitt fel att t. ex. somalier leker pirater?

Är något mindre verkligt för att det inte händer framför dina ögon? Hur tänker du nu?

Du kunde ägna pengarna åt att bygga vattenbrunnar, ge ut mat, skyddsnät osv osv...

Men det gör du inte, för du skiter i det och lägger iställer pengarna på annat.

Missförstå mig inte, jag håller med dig och gör samma sak. Men du måste förstå att det känns lite falskt nrä du pratar om ett barns omutliga värde, när du själv inte värdesätter det.

Eller menar du att vi BARA ska agera på det som händer framför ögonen på oss just NU? Isåfall låter du ganska psykotisk. För att inte säga orealistisk.

Jag vet ärligt talat inte om jag skulle räddat barnet eller min hund.

Hur är det inte likställt att du föredrar en påse chips och en cola framför att ge ett fadderbarn mat och utbildning för en månad?
Citera
2014-06-25, 01:29
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:

Så om du hade möjligheten att välja

1. Rädda hunden som dör framför dig

eller

2. Rädda ett barn i Tyskland som annars dör av någon anledning

Så hade du valt HUNDEN eftersom det sker framför dig? Intressant. Hur kan du i så fall hävda att människobarnet är viktigare än hunden? Eftersom du enligt din egen logik skulle välja hunden i det här fallet. Eller vart drar du gränsen? Frankrike? Oslo? Island?? När blir barnet för långt bort för att hundens liv ska bli mer värt

Du fattar väl att du VARJE DAG har möjligheten att hjälpa en mängd barn. För varje snickers du käkar kan du rädda ett barn. Är alltså din snickers mer värd än ett barns liv? DU är för i helvete sjuk i huvudet. Förtjänar inte att kallas människa, så kallhjärtad som du är.. hur kan Godis vara mer värt än en människa? Du måste ha kraftiga psykiska problem...
Citera
2014-06-25, 01:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Är något mindre verkligt för att det inte händer framför dina ögon? Hur tänker du nu?

Du kunde ägna pengarna åt att bygga vattenbrunnar, ge ut mat, skyddsnät osv osv...

Men det gör du inte, för du skiter i det och lägger iställer pengarna på annat.

Missförstå mig inte, jag håller med dig och gör samma sak. Men du måste förstå att det känns lite falskt nrä du pratar om ett barns omutliga värde, när du själv inte värdesätter det.

Eller menar du att vi BARA ska agera på det som händer framför ögonen på oss just NU? Isåfall låter du ganska psykotisk. För att inte säga orealistisk.

Jag vet ärligt talat inte om jag skulle räddat barnet eller min hund.

Hur är det inte likställt att du föredrar en påse chips och en cola framför att ge ett fadderbarn mat och utbildning för en månad?

Klart att det är tråkigt att barn svälter och dör runt om i världen. Men vad tusan ska jag göra åt det? Det är liksom inte mitt fel att t. ex. negroider är för korkade för att skapa fungerande samhällen och inte lärt sig att använda kondomer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in