2014-06-24, 21:34
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Är det känt när Eva Mari flyttade söderut och varför det blev just Stockholm?
Citera
2014-06-24, 22:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flyttade till Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya

Jag vet inte varför hon just flyttade till Stockholm men kan ju ha berott på att det är den största staden i landet samt att den ligger "närmast" till från där hon växte upp.

Dessutom blir du också mer anonym och försvinner i mängden s.a.s. i en stad som Stockholm.

Hon bestämde sig säkert tidigt för att flytta från Helgum så fort hon bara kunde och jag förstår henne.
Citera
2014-06-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Lustigt att du frågar mig. Namnen finns omaskade vid flertal tillfällen innan, så det gick av bara farten. Får hoppas att jag skärper mig iaf.
Hrrm, allvarligt talat...
Tycker också att det är lustigt att just du fick en anmärkning. Dessutom är namnet taget från något slags forum där denna systerdotter själv har skrivit en kommentar och skrivit sitt fulla namn.
Varför maskera det som redan är utskrivet? Själva originalinlägget finns ju kvar några poster upp. Maskeringen gör ingen nytta heller, det är inte direkt svårt att fylla i vokalerna som fattas.

WaltzingMatilda och Crime-Boy jag undrar om ni egentligen inte vill att den här tråden ska finnas? Ingen går fri från era i mina ögon högdragna kommentarer. Det är väl bra att hålla efter alltför vilda rykten och teorier men inte på det sättet tycker jag. Det finns andra än ni som är intresserade av det här fallet men det slår ni ner på direkt. Det hjälper väl inte att starta en ny tråd heller för de som tycker att de blir nedtryckta här.

Även solen har fläckar sägs det, hur kan vi veta att allt ni säger faktiskt är fullkomligt korrekt? Det kan ju förekomma ett eller annat skönhetsfel, vad vet jag. Ni kan väl berätta vad ni vet och varifrån informationen kommer istället för att punktmarkera och anmärka lite i taget.

Jaha ja, läste häromsistens angående den där djurplågeridomen, den lär ha gällt honom (KW) och en annan man som fick för sig att roa sig på några katters bekostnad och att de blev sedda. Därför anmäldes det och därför dömdes de. Men det är väl inte sant kan jag tro. Det stod i Allers.
Citera
2014-06-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Jaaaa.. och undrar hur det är med ryktet att han kokat pölsa på Viola och matat grisarna med henne?

Tja..stämmer verkligen det där ryktet med kattassarna och tvättlinan något sånär, så kan jag tänka mig att det där med grisarnas middag också är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Men allvarligt, tråden handlar om Violas försvinnande. Av vilken anledning ska diverse idiotiska rykten dras upp - kryddade med allehanda smileys?

Många rykten är falska, men det finns rykten som kan vara sanna, även om dom är vidriga. KW kan ha mördat Viola om han verkligen var en sån personlighet som grannarna påstod (enligt min egen åsikt)...men det kanske han inte var...han kanske var jättesnäll och omtänksam mot alla...både folk och fä?
Citera
2014-06-24, 23:37
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet inte varför hon just flyttade till Stockholm men kan ju ha berott på att det är den största staden i landet samt att den ligger "närmast" till från där hon växte upp.

Dessutom blir du också mer anonym och försvinner i mängden s.a.s. i en stad som Stockholm.

Hon bestämde sig säkert tidigt för att flytta från Helgum så fort hon bara kunde och jag förstår henne.

Japp. Jag med, 100%.
Citera
2014-06-25, 00:04
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
http://www.ingesundsbladet.ingesund.se/node/128

I denna krönika står det bl.a. om spädbarnet som föddes på gården året innan Violas försvinnande och att det var makarna Widegrens son.
Citera
2014-06-25, 00:45
Medlem
Artikel i Aftonbladet idag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/feature/article19085837.ab?teaser=true

.
Citera
2014-06-25, 06:04
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Det var militär-hundar från Statens hundskola i Sollefteå som användes.

Läser man på denna länk står det att dom 1941 inledde ett formellt samarbete med polisen om att utbilda skyddshundar. När började likhundarna utvecklas? Hade en likhund av dagens mått hittat Viola? Det står även att Hundskolan mellan 1947 och 1953 utvecklade hundskolan metoder för att lämplighetstesta tjänstehundar för de olika inriktningarna. Hur långt hade denna utveckling nått 1948? Armen lär ju inte haft någon direkt användning av rena likhundar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_hundskola
Citera
2014-06-25, 06:12
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Här finns en länk om mediet Peter Hurkos som ju är ett av alla bisarra inslag i fallet! http://www.peterhurkos.com/
Citera
2014-06-25, 06:14
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Stockholm lär ju varit det naturliga valet för någon som ville bort och flyttade till okänd ort för att bli anonym!
Citera
2014-06-25, 06:30
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Ja Crime-boy, jag vet att det finns en dom för djurplågeri. Däremot vet jag inte vad som hände och vilka handlingar de dömdes för.

Känner du till om det föll någon dom för förtal efter alla rykten som spreds efter Violas försvinnande? Vill minnas att det också var aktuellt med polisskydd eftersom stämningen var som den var i byn.

Ja..Widegren stämde flera av sina grannar för förtal. Exakt hur många och vilka som blev dömda vet jag inte. Och familjen hotades även till livet som sagt. Man skulle bränna ned huset..skjuta Eva-Marie och liknande hot. Fallet med djurplågeri finns beskrivet i Brottes krönika..minns inte vilken.
Citera
2014-06-25, 06:33
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya

Är det så svårt att räkna ut varför hon flyttade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in