2014-06-24, 13:03
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
När folk på den tiden reagerade på hur sadistisk han var, och t.o.m. anmälde honom för djurplågeri, och han blev dömd också, då utmärkte KW sig verkligen som en mycket elak jävel t.o.m i Ångermanland år 1948, det säger en hel del. KW var totalt empatistörd och våldsam....stackars Viola!!!!

Eller blev Widegren anmäld eftersom han var illa omtyckt och inte för att folk ansåg honom mer sadistisk än andra. Tyvärr har jag inte någon dom för djurplågeri tillgänglig och kan inte precisera vad som faktiskt hänt men att den händelsen återberättas färgad av Helgumbornas skitsnack är mycket möjligt eller kanske tom troligt.

Gällande hans faderskap fanns en artikel i numera nerlagda Misstänkt, nr 10/2009, där man intervjuat en kvinna från Helgum som berättar att hon var kamrat med Eva-Marie och ibland hemma hos familjen Widegren.

Enligt denna kvinna såg hon aldrig något som tydde på att lillasyster var rädd för sin pappa och själv tyckte hon att "pappan mest verkade vara en snäll farbror".

Vidare uppges att Eva-Maries kamrat aldrig själv frågade om Viola men var medveten om hur de vuxna pratade. Själv ansåg hon i intervjun: "Widegren var het av sig och illa omtyckt av vissa, vilket säkert var en av anledningarna till alla konstiga rykten".

Ska tillägga att ett av de rykten som spreds var att Karl Widegren slagit ihjäl sin första hustru, Violas mamma. Det var naturligtvis inte sant, hon dog inte ens i hemmet utan på sanatorium, av tbc.
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2014-06-24 kl. 13:18. Anledning: .
Citera
2014-06-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Eller blev Widegren anmäld eftersom han var illa omtyckt och inte för att folk ansåg honom mer sadistisk än andra. Tyvärr har jag inte någon dom för djurplågeri tillgänglig och kan inte precisera vad som faktiskt hänt men att den händelsen återberättas färgad av Helgumbornas skitsnack är mycket möjligt eller kanske tom troligt.

Är det påhitt alltihop, så att han inte alls släppte ner den stackars katten till dom arga hundarna...ja då är det en helt annan femma för mig...om han behandlade levande varelser väl...MEN stämmer det så finns det inga förmildrande omständigheter enligt min syn på saken...i så fall var han en sån personlighet som skulle kunna gå över gränsen och banka ihjäl sin egen dotter...helt befriad från spärrar...utan samvetskval.

Citat:
Gällande hans faderskap fanns en artikel i numera nerlagda Misstänkt, nr 10/2009, där man intervjuat en kvinna från Helgum som berättar att hon var kamrat med Eva-Marie och ibland hemma hos familjen Widegren.
Enligt denna kvinna såg hon aldrig något som tydde på att lillasyster var rädd för sin pappa och själv tyckte hon att "pappan mest verkade vara en snäll farbror".

Han kunde ju ha flera sidor.

Citat:
Vidare uppges att Eva-Maries kamrat aldrig själv frågade om Viola men var medveten om hur de vuxna pratade. Själv ansåg hon i intervjun: "Widegren var het av sig och illa omtyckt av vissa, vilket säkert var en av anledningarna till alla konstiga rykten".
Ska tillägga att ett av de rykten som spreds var att Karl Widegren slagit ihjäl sin första hustru, Violas mamma. Det var naturligtvis inte sant, hon dog inte ens i hemmet utan på sanatorium, av tbc.

Jag tror inte allt var sant direkt....mycket skvaller i en sån liten by.
Citera
2014-06-24, 17:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant information.

Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Trycker man på den övre spoilerknappen får man denna text!

Hej det är inte bara du som minns Viola jag minns inte henne men det är min moster. Min mormor berättade mycket om henne.Det kommer nog aldrig att uppklaras och det är synd. Jag och min syster skulle vilja att det skrevs mer idag kanske någon vet något som inte vågat sägas tidigare. Birgitta Winberg
Skrivet 2009-01-22 kl 19:56

Är denna Birgitta Winberg dotter till Eva Marie? Hoppas att hon dyker upp och berättar vad hon hört.

Intressant detta du har fått fram. Jag vet tyvärr inte om den här kvinnan Birgitta Winberg kan vara en dotter till Eva Mari?
Citera
2014-06-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant detta du har fått fram. Jag vet tyvärr inte om den här kvinnan Birgitta Winberg kan vara en dotter till Eva Mari?

Eva Maria har en dotter som heter Eva Birgitta. Det finns en Eva Birgitta Winberg med samma födelsedatum som Eva Maries dotter.
Citera
2014-06-24, 19:35
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Likhundar idag är ju helt överjävulska på att spåra döda människor. Var dom lika tränade 1948 eller var hunden mer ett redskap som spårade lite av varje? Idag tränas ju hundarna till spetskompetens och spårar bara det dom är tränade till. När började man att träna hundarna så?

Det var militär-hundar från Statens hundskola i Sollefteå som användes.
Citera
2014-06-24, 19:38
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:

Historien med katten utspelade sig innan Widegren flyttade till Helgum och innan han gifte om sig med Violas styvmor. Och ja..han blev dömd för det.
Citera
2014-06-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Historien med katten utspelade sig innan Widegren flyttade till Helgum och innan han gifte om sig med Violas styvmor. Och ja..han blev dömd för det.

...och undrar hur det var med det där ryktet att Karl Widegren skurit tassarna av en annan katt och hängt upp den i en tvättlina.....?
Senast redigerad av Trapizo 2014-06-24 kl. 20:12.
Citera
2014-06-24, 21:04
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
...och undrar hur det var med det där ryktet att Karl Widegren skurit tassarna av en annan katt och hängt upp den i en tvättlina.....?

Jaaaa.. och undrar hur det är med ryktet att han kokat pölsa på Viola och matat grisarna med henne?
Citera
2014-06-24, 21:11
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
...och undrar hur det var med det där ryktet att Karl Widegren...

Men allvarligt, tråden handlar om Violas försvinnande. Av vilken anledning ska diverse idiotiska rykten dras upp - kryddade med allehanda smileys?
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2014-06-24 kl. 21:19. Anledning: .
Citera
2014-06-24, 21:17
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Eva Maria har en dotter som heter Ev* B*rgitt*. Det finns en Ev* B*rgitt* W*nb*rg med samma födelsedatum som Eva Maries dotter.

Min maskering av namn i citatet.

Varför hänga ut Violas systerdotter med fullständigt namn?
Citera
2014-06-24, 21:24
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy

Ja Crime-boy, jag vet att det finns en dom för djurplågeri. Däremot vet jag inte vad som hände och vilka handlingar de dömdes för.

Känner du till om det föll någon dom för förtal efter alla rykten som spreds efter Violas försvinnande? Vill minnas att det också var aktuellt med polisskydd eftersom stämningen var som den var i byn.
Citera
2014-06-24, 21:33
Medlem
Citat:
Min maskering av namn i citatet.

Varför hänga ut Violas systerdotter med fullständigt namn?

Lustigt att du frågar mig. Namnen finns omaskade vid flertal tillfällen innan, så det gick av bara farten. Får hoppas att jag skärper mig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in