2014-06-24, 21:27
Medlem
Öppna gränser( lär nog minska omskärelse på flickor förstås), medborgarlön, 6 timmars arbetsdag, omskolningsläger(för vita män, lär nog också minska omskärelse på flickor), lägre straff, slopad militär(kramskola istället) ............
Citera
2014-06-24, 22:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Konkreta punkter som F! stolpar med andra ord:
Vi förväntar oss en reaktion från F! på det inträffade. Har du inte förstått det?!?
Citera
2014-06-24, 22:23
Medlem
Rebell4evers avatar
Ja denna tråd har verkligen spårat ur... ingen (förutom några enstaka) verkar vara ett dugg intresserade av det faktum att ett mycket allvarligt brott har begåtts enligt Svensk lag, men "lika inför lagen" verkar vara satt ur spel, pga av "fel sorts Svensk"....dessutom total tystnad om uppföljning av barnens framtid, ev åtal eller Socialanmälningar, omhändertagande och dyl....

Verkar vara mer mysigt att babbla och yra om Fi...

Jag lämnar tråden, tack o hej!
Citera
2014-06-24, 22:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Är man ärligt intresserad av dessa och andras barn rätt att slippa stympas så är det de frågorna man borde söka svar på istället för att utkräva någon form av ansvar från F!
Det är en reaktion från F! vi saknar.
Ta av dig offerkoftan är du snäll.
Citera
2014-06-24, 22:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Ja denna tråd har verkligen spårat ur... ingen (förutom några enstaka) verkar vara ett dugg intresserade av det faktum att ett mycket allvarligt brott har begåtts enligt Svensk lag, men "lika inför lagen" verkar vara satt ur spel, pga av "fel sorts Svensk"....dessutom total tystnad om uppföljning av barnens framtid, ev åtal eller Socialanmälningar, omhändertagande och dyl....

Verkar vara mer mysigt att babbla och yra om Fi...

Jag lämnar tråden, tack o hej!
Brottet försöker flera påtala.

Att F! nämns beror på att många redan tidigt ifrågasatte varför de och twitterfeministerna inte ryar om detta, när de annars går i taket för rena skitsaker.
Sen så kommer FBs feministkommando in och tjafsar om att detta inte är nåt F! ska bry sig om. Många försöker då ta en diskussion med dm och tala dem till rätta.
Citera
2014-06-24, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vi förväntar oss en reaktion från F! på det inträffade. Har du inte förstått det?!?
Nej, med hänsyn till att F! redan för ett år sedan adresserade frågan så förstår jag inte det...

Citat:
Mer än 130 miljoner kvinnor i världen är könsstympade och fortfarande utförs omkring tre miljoner könsstympningar årligen (WHO 2011). Övergreppet är en form av våld som begås mot flickor och kvinnor, ofta med syftet att kontrollera kvinnans kropp och sexualitet. Könsstympning står i strid med mänskliga fri- och rättigheter och har negativa konsekvenser för flickors och kvinnors hälsa.

Könsstympning förbjöds i svensk lag år 1982. Sedan 1999 kan personer också dömas för könsstympningsbrott i Sverige, även om brottet begåtts i länder där det inte är straffbart. I Sverige bedrivs dock inte längre något aktivt arbete för att förebygga könsstympning.
[...]
Fi ska verka för att Socialstyrelsen får i uppdrag att ta fram en ny handlingsplan mot könsstympning, med fokus på förebyggande insatser.

Fi ska verka för att preskriptionstiden för könsstympningsbrott ses över.

Fi ska verka för att Sverige intensifierar arbetet mot könsstympning såväl nationellt som internationellt.
http://feministisktinitiativ.se/1001169/

Det behövdes alltså inte att man blottlade bristerna i Norrköping för att F! skulle ha uppmärksammat problemet och driva ett program för hur företeelsen skall bekämpas..
Citera
2014-06-24, 22:52
Medlem
Citat:
Konkreta punkter som F! stolpar med andra ord:

Varför håller de käften nu när det är på tapeten då?
Det skriks ju annars om en massa onödig skit till höger och vänster, men nu när förövarna inte är vita män så knips det käft.
Märkligt....

Citat:
Jag vill också se hur SD (och övriga partier) angriper problematiken ..

Varför vill du det?
Det hör inte till saken.

Citat:
(Och nej - SD väljarnas klassiker "Ut med dem" räknas givetvis inte som adekvat åtgärdspaket för att bekämpa könsstympning)

Varför gäller inte det?
Bestämmer DU vad som räknas!?

Ens tanken på en värld där du, och sådana som dig, har någon sorts makt är i sanning skräckinjagande....
Citera
2014-06-24, 23:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Malin Roos har skrivit en krönika i Expressen.
http://www.expressen.se/kronikorer/malin-roos/det-ar-ett-brutalt-och-oforsvarligt-overgrepp/

Jag citrar:
Citat:
När sommarlovet är över måste frågorna ställas.
Och vi måste lyssna på svaret, hur obehagligt det än är.

Även statsministern uttalar sig.
http://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-alla-har-ratt-till-sin-egen-kropp/

Rubrik:
Citat:
Reinfeldt: "Alla har rätt till sin egen kropp"

Troligtvis känner sig F! manade att krypa fram - om inte annat för att plocka billiga politiska poäng.
Citera
2014-06-25, 00:09
Medlem
Citat:
Nej, med hänsyn till att F! redan för ett år sedan adresserade frågan så förstår jag inte det...

http://feministisktinitiativ.se/1001169/

Det behövdes alltså inte att man blottlade bristerna i Norrköping för att F! skulle ha uppmärksammat problemet och driva ett program för hur företeelsen skall bekämpas..
De SKA verka för diverse, vad bra, då väntar vi bara på att de börjar också. De har laddat kanonerna första året, va de kommer att smälla vilket år som helst nu!
Citera
2014-06-25, 00:16
Medlem
pungspark63s avatar
Felpost
Citera
2014-06-25, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
De SKA verka för diverse, vad bra, då väntar vi bara på att de börjar också. De har laddat kanonerna första året, va de kommer att smälla vilket år som helst nu!
Än så länge är de ju inte i position att påverka - till skillnad från statsministern (som uttalat sig) och hans regering, under vilkas mandat resurserna har minskat och under vilkas mandat man röstade mot en lag om tvångsäktenskap bl a...

Förhoppningsvis tar de nu fasta på F!:s förslag från förra året .. men troligen inte - det blir nog som med kravet på förbud mot barnäktenskap och tvångsäktenskap - ingenting i slutändan..
Citera
2014-06-25, 00:23
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Ta könstympning ex. som klassas som grov misshandel inom rättsystemet i Sverige, skulle du kategorisera det som sexuellt våld eller "allmänt våld" ? Jag kategoriserar det självklart som ett slags sexuellt våld.
Hur får du könsstympning till sexuellt våld?
Menar du att föräldrarna har en böjelse och njuter av att skära i barns vaginor?
Om jag sparkar någon i skrevet under ett slagsmål tycker du att jag utsatt denna för sexuellt våld då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in