2014-06-23, 12:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Det som fortfarande saknas är väl ledande politiker som vågar smutsa sina hä'nder med denna fråga.

Exakt! Fega politiker som inte vet hur de skall agera i den här frågan.
Sitter och ska vara så snälla så att de utrotar sig själva i snällhetskriget.
De är livrädda att omvärlden skall se dem som RASISTER men har glömt bort att de tagit emot folk för att de till exempel flytt från könsstympningen.
Vad skulle det göra att bli kallad rasist så länge man inte halshugger, spränger någon i bitar och kan börja sära på sakfrågor i från ÄKTA folkhat. OCH riktig rasism.
Rasism är definitivt inte att hata handlingar folk gör mot varandra och som är förbjudet i Sverige.
Då en politisk rörelse är mer intresserad av sitt eget anseende än lyssnar på människan så är den egoistisk och mer rädd om sig själv än att följa lagen.
Hur kan ett land överleva sig själv om man inte ens kan stå upp för sin egen kulturella övertygelse?
Här är det förbjudet att stympa kvinnor. Se då till att det inte får förekomma här.
Sluta mjäka och snälla sönder galenskapen.
Ingen kommer att fly hit om hundra år eftersom Sverige blivit all världens galenskaps väktare.
Här kommer alla som vill ha sin kulturella sjuklighet kvar att vara kvar.
Jag vill ha en politiker i styret som säger att nu j....får det vara bra!
Här gäller våra lagar och vill du komma hit får du allt ta lagen i handen. Annars har du inget här att göra.
Citera
2014-06-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
I princip hela den moderna feminismen definerar alla kvinnoproblem runt den vita cis mannen och i synnerhet de politiska. Feminister brukar hålla käften vid sådana här tillfällen och som exemplet i introduktionen. Syrisk trafficing, kvinnor inte välkomna till muslimskt sammanträde och nu detta.

Hmm. Jag antar att du inte har någon utbildning over grundskolenivå, så det blir svårt för dig att förstå vad andra menar. Det är så här, när någon ber om en källa så betyder inte det att dom vill att du ska upprepa påståendet. Istället vill man att du ska lägga fram bevis för påståendet, så att man har något gemensamt att diskutera. I nuläget finns ju ingen anledning att tro något annat än att du ljugit ihop allting.

Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
"andra kulturyttringar"..

Ah, kontrajihad. Det borde man förstått.
Citera
2014-06-23, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Det som fortfarande saknas är väl ledande politiker som vågar smutsa sina hä'nder med denna fråga.
Ledande politiker har redan sett till att det finns lagstiftning på området i Sverige.
Kartläggningen av flickorna är dessutom ett resultat av direktiv om att uppmärksamma och förebygga problematiken i Sverige (kartlägga riskgrupper, förekomst samt att motverka att flickor utsätts här eller på semester i hemlandet).... så vad pratar du om?
Citera
2014-06-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ledande politiker har redan sett till att det finns lagstiftning på området i Sverige.
Kartläggningen av flickorna är dessutom ett resultat av direktiv om att uppmärksamma och förebygga problematiken i Sverige (kartlägga riskgrupper, förekomst samt att motverka att flickor utsätts här eller på semester i hemlandet).... så vad pratar du om?

Dina skygglappar växer och växer, det är patetiskt att se...

Vart är den sedvanliga krigsförklaringen mot kvinnoförtryck som femifascisterna ständigt ägnar sig åt vid långt mycket mindre orsaker än detta!?
Varför låter den vänta på sig?

Svara rakt upp och ner, utan dina karakteristiska omskrivningar, löjliga motfrågor, lögner, felaktig påståenden, vanföreställningar etc!
Svara, rakt upp och ner!
Citera
2014-06-23, 13:23
Medlem
Citat:
Jag tror att det vi alla saknar är starka reaktioner och avsky mot detta medeltida barbari.
Citera
2014-06-23, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag tror att det vi alla saknar är starka reaktioner och avsky mot detta medeltida barbari.
Fast reaktioner och insatser har ju skett i Sverige. Utan direktiven hade flickorna sannolikt inte alls upptäckts och förekomsten hade varit lika dold som tidigare.

Att svenska politiker skall gå ut och fördöma svenska insatser när de väl visar sig vara adekvata och faktiskt fångar upp problematiken är ju bara en rent korkad tanke.
Citera
2014-06-23, 13:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Dina skygglappar växer och växer, det är patetiskt att se...

Vart är den sedvanliga krigsförklaringen mot kvinnoförtryck som femifascisterna ständigt ägnar sig åt vid långt mycket mindre orsaker än detta!?
Varför låter den vänta på sig?

Svara rakt upp och ner, utan dina karakteristiska omskrivningar, löjliga motfrågor, lögner, felaktig påståenden, vanföreställningar etc!
Svara, rakt upp och ner!
För att det inte skulle vara relevant - inte är överförbart - till könsstympningsproblematiken.
Citera
2014-06-23, 13:38
Medlem
Citat:
Fast reaktioner och insatser har ju skett i Sverige. Utan direktiven hade flickorna sannolikt inte alls upptäckts och förekomsten hade varit lika dold som tidigare.

Att svenska politiker skall gå ut och fördöma svenska insatser när de väl visar sig vara adekvata och faktiskt fångar upp problematiken är ju bara en rent korkad tanke.
Svenska feminister, som tex kallat svenska män för talibaner, djur, knullande svin, lyser med sin frånvaro.

Fega blöjor är ni.
Citera
2014-06-23, 13:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Svenska feminister, som tex kallat svenska män för talibaner, djur, knullande svin, lyser med sin frånvaro.

Fega blöjor är ni.
Du får gärna förklara vilken funktion det skulle finnas för svenska feminister att fördöma svenska män när det gäller könsstympningsproblematiken i (eller utanför) Sverige...

Till och med du måste väl inse det befängda i en sådan tanke.
Citera
2014-06-23, 13:42
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Och ser du inte ens att du själv säger att det är det här feministerna BORDE prata om så är det riktigt illa ställt för dig då du inte ens ser att jag gör det.
Vem är då sinnessjuk i den här konversationen?
Gör något åt könsstympningen istället.
Du har övertygat mig, vi måste gå till roten med problemet.
Jag tänker göra det ända rätta och rösta på ännu mera massinvandring, mångkulturalism och hat mot vita män, min röst 2014 går till F!.
Citera
2014-06-23, 13:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Expressens Web-löp idag:

http://www.expressen.se/nyheter/anissa-kampar-for-att-ge-utsatta-barn-en-rost/

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/svensson-ofattbart-brutalt-och-olagligt/

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/de-tysta-overgreppen-borjar-gora-sig-horda/

Samt:
LIVE-TV 11.00: Om könsstympning
Jag har också sett dessa och välkomnar dem.

Men den stora frågan i tråden är fortfarande varför F! inte reagerar.

Undrar också varför s k "twitterstormar" lyset med sin frånvaro. Å andra sidan så gör ju inte tweets i stilen "Fy bubblan vad jag hatar könsstympning." ingen glad...
Citera
2014-06-23, 13:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är mycket otålighet.. det är inte ovanligt att det tar några dagar för folk att reagera på mindre nyheter, särskilt om de kommer på en fredag.
Jag skulle inte kalla könsstympning av en hel klass som en "mindre nyhet". Men visst har du en poäng i att det är fredag och till råga på allt Midsommarafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in