Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 21:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Om inte Hällaberget ligger i Hällabrottet.....

Den där tar jag på mig, Hällabrottet ska det naturligtvis vara, slarvfel.
Citera
2014-06-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Som sagt, jag har inte följt tråden och ville bara inflika på något som nämnts under de två senaste sidorna. Kom egentligen bara hit för att få se en bild på flickorna.
Självklart är det lätt för brottsplatstekniker (är det rätt titel?) att leta fram blodspår i sann CSI-stil. Det jag menar är att man i en tvättspilta lätt kan skölja bort spår som är synliga för blotta ögat, även om det skvätt mycket vid själva styckningen. Jag säger inte att det hände där, bara att man kan göra det där och tvätta bort spår för blotta ögat.

Sen bör man ju dock fråga sig var hon nu kan ha haft en upphängningsanordning, eller var alla andra som styckmördat har en sådan.

Vad jag har hört finns inte ett stall på gården (om nu inte JA och JH har hunnit bygga ett sprillans nytt på en månad sen jag hörde detta av en bekant), bara ligghall åt hästarna. Så någon spolspilta eller utmärkt styckningsplats finns inte på gården.
Citera
2014-06-24, 22:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Du har säkert rätt, men har en känsla av att tillvägagångssätten har ändrats radikalt de senaste 50 åren. Och även vilka som står för mördandet.

Jag hörde att det rörde sig om ca. 80 mord/år och att 1 av 100 är ett styckmord.
Minns inte källan.
Citera
2014-06-24, 22:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja det verkar ju som de greps samtidigt: https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan?fref=ts
Då faller ju hela teorin med att JA greps dagen efter då han kontaktade polisen pga att han fått höra att ett mord begåtts och fattat misstankar att det var LL.

Snarare greps han samma kväll/natt med JN och släpptes dagen efter, till skillnad från JN som häktades, eller..?

Varifrån kom uppgiften att JA kontaktade polisen egentligen? Eller släpptes han, åkte hem och såg lägenheten varefter han ringde polisen, rörigt och snurrigt!
Jag tycker det är skrivet så att det lämnas ganska öppet näroch hur killarna greps, det utesluter inte (i mitt huvud iaf) att JA greps på torsdagen. Polisen visste väl knappast nåt om mordplatsen förrän han hörde av sig? Eller...?
Citera
2014-06-24, 22:06
Medlem
HectorPis avatar
I all förvirring vill jag ställa en fråga till de insatta:

Är det möjligt att BO varit död en längre tid innan kroppen delades?

Min rent spekulativa tanke är att mordet sker i affekt, och därför har GM inga problem att erkänna vållande/misshandel, men idén om att dela kroppen kommer under ångesten som följer de långa timmars väntan på att den anhållna mannen ska ska sluta jobba? Han hjälper sedan GM med planen, och därför är vederbörande fortfarande kvar hos polisen?

Finns det nåt som motsäger detta?
Citera
2014-06-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Vad har jag kommit med som vart fel! Jag skrev endast att två killar blev gripna där på onsdagskvällen och att det lika gärna kunnat vara dem. Har jag skrivit att det var dem utan ett frågetecken? nej. Så jag tycker istället du ska sluta prata strunt... Är det inte dom som har gripits där så är det väl inte svårare att stryka det? Jag har lika mycket rätt att svara och göra inlägg här som dig. Och jaa, jag känner folk och visste redan innan det kom ut i tidningarna att kroppen var mycket illa tilltygad. Så var tyst istället!

Vad jag kan minnas från tidigare inlägg i tråden så skrev du att dina föräldrar hade pratat med JN och att de bodde i samma by och att han var hemma och hade matat djuren och att det inte var han som var anhållen. Fel! Det kan man väl kalla för desinformation. Och om du känner folk är helt ointressant, men naturligtvis har du lika mycket rätt att göra inlägg som jag, men om du gör det håll dig till sanningen och förök inte göra dig märkvärdig genom att låtsas att du vet mer än du vet.
Citera
2014-06-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Många bud om avslutad relation!

Någon säger att JH (Jonna) gjorde slut med JN (Jonathan).
Andra säger tvärtom, att JN gjorde slut med JH.
Vilket gäller?

Vad jag har hört ett gemensamt beslut då de inte längre hade känslor för varandra, dock var/är de fortfarande goda vänner.
Citera
2014-06-24, 22:10
Medlem
Citat:
Även om jag följer tråden aktivt blir det förvirrande i vissa delar. I min värld så har det framkommit att mordplatsen är Lovisas lgh i Askersund, och sedan har jag säkra uppgifter på att styckning skett i stallet.
Platsen för dumpningen av kroppen/kroppsdelarna är Hällabrottet.
Right?
Mordet skedde i JA:s lägenhet.
Citera
2014-06-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
I all förvirring vill jag ställa en fråga till de insatta:

Är det möjligt att BO varit död en längre tid innan kroppen delades?

Min rent spekulativa tanke är att mordet sker i affekt, och därför har GM inga problem att erkänna vållande/misshandel, men idén om att dela kroppen kommer under ångesten som följer de långa timmars väntan på att den anhållna mannen ska ska sluta jobba? Han hjälper sedan GM med planen, och därför är vederbörande fortfarande kvar hos polisen?

Finns det nåt som motsäger detta?

Nu är jag ingen direkt expert på hur lång tid det tar att stycka människor, men som jag förstått det av andra i tråden så är det tight med tid oavsett, så att hon dessutom ska ha hunnit sitta i timmar med ångest också är nog inte hållbart.
Citera
2014-06-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Hon dödades väl i JAs lägenhet & ev så skedde även styckningen där.
Hittades inte kroppen vid zinkgruvan (samma område, nära nybetong)
Kroppen hittades väl i åbytorp, kumla, inte i närheten av zinkgruvan.
Citera
2014-06-24, 22:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Äh, skitsnack. Jag har haft hästar i 13 år och tagit bort fler dvs ligger rejält med blod efter häst och sen passerat en meter därifrån med levande häst. Ingen panik.

Jag har haft hästar i 39 år och inackorderingsstall i många av dom. Nödslakt har vi såklart upplevt och det har såklart skett på gården. Panik har ingen häst fått, men reagerat har dom definitivt gjort.
Citera
2014-06-24, 22:13
Medlem
Citat:
Vem är ditt inlägg riktat till?

Till 87a men vill du att det ska vara riktat till dig så inte mig emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in