Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag har för mig att antalet svenska mord per år ligger tämligen konstant jämfört med
till exempel 50 år sedan. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har säkert rätt, men har en känsla av att tillvägagångssätten har ändrats radikalt de senaste 50 åren. Och även vilka som står för mördandet.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket känns helt orealistiskt. Först har hon alltså lyckats ta sig ut från lägenheten med en hel kropp. Istället för att använda tiden till att leta upp ett bra gömställe -vilket det finns många i den trakten - för den hela kroppen så åker hon hem och styckar brottsoffret? Det kan ju inte sägas vara smart på nån fläck att frivilligt besudla sitt hem med spår av ett grovt brott. Särskilt inte om man hotat BO på sms, då bör man ju räkna med ett framtida besök av polisen när BO väl anmäls försvunnen.

Hon försökte kanske sätta sig i säkerhet för att lugna ner sig och tänka till hur hon skulle fortsätta. Beslutet blev styckning och dumpning vid Hällabrottet, kanske för att rikta misstanken mot sin sambo som arbetar i närheten. Osmartare mördare har skådats så det är ingen orimlighet tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du vet inte om deras förnamn börjar med J, gissar jag. Polisen gör annat än utreder det här mordet, vet du.

Inte så svårt att ta reda på. Kumla är litet och många hänger där. Dessutom känner jag dem som jobbar där. Låt mig ta reda på det innan du kommenterar en dryg kommentar.
Citera
2014-06-24, 21:44
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Även om jag följer tråden aktivt blir det förvirrande i vissa delar. I min värld så har det framkommit att mordplatsen är Lovisas lgh i Askersund, och sedan har jag säkra uppgifter på att styckning skett i stallet.
Platsen för dumpningen av kroppen/kroppsdelarna är Hällabrottet.
Right?

Hon dödades väl i JAs lägenhet & ev så skedde även styckningen där.
Hittades inte kroppen vid zinkgruvan (samma område, nära nybetong)
Citera
2014-06-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Har bara fått höra att polisen grep två killar inne på meastro i onsdags kväll.jobbade dom inte på samma jobb då?

Tror inte att de jobbade på samma jobb, åtminstone inte enligt tråden. JA Zinkgruvan och JN Betong"någonting".
Citera
2014-06-24, 21:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte så svårt att ta reda på. Kumla är litet och många hänger där. Dessutom känner jag dem som jobbar där. Låt mig ta reda på det innan du kommenterar en dryg kommentar.
Min kommentar är med rätta dryg. Du vet inte om det var herrar J&J som greps.

Men min fråga var egentligen ställd till roughtuoube. Hen svarade ja på din fråga. Jag är mycket intresserad av att veta hur hen kan veta det.
Citera
2014-06-24, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Hon dödades väl i JAs lägenhet & ev så skedde även styckningen där.
Hittades inte kroppen vid zinkgruvan (samma område, nära nybetong)

Kroppsdelarna hittades vid Hällaberget. JA påstås arbeta vid Zinkgruvan. JN vid betongfabriken i Hällaberget.

EDIT;Hällaberget ska vara Hällabrottet.
Senast redigerad av OY 2014-06-24 kl. 22:00.
Citera
2014-06-24, 21:50
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Du har säkert rätt, men har en känsla av att tillvägagångssätten har ändrats radikalt de senaste 50 åren. Och även vilka som står för mördandet.
Har du läst Nordisk Kriminalkrönika nån gång? (om inte kan jag verkligen rekommendera det för den som intresserar sig för nya och gamla brott)
Citera
2014-06-24, 21:53
Medlem
Du 87a vill verka så initierad i fallet och känna allt och alla, men allt du skrivit hittills har bara varit totalt fel så sluta med att komma med desinformation.
Citera
2014-06-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Vem är 87a?

Inte vet jag. Ett alias som vi alla andra. Läs och fråga inte dumheter!
Citera
2014-06-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Du 87a vill verka så initierad i fallet och känna allt och alla, men allt du skrivit hittills har bara varit totalt fel så sluta med att komma med desinformation.

Vad har jag kommit med som vart fel! Jag skrev endast att två killar blev gripna där på onsdagskvällen och att det lika gärna kunnat vara dem. Har jag skrivit att det var dem utan ett frågetecken? nej. Så jag tycker istället du ska sluta prata strunt... Är det inte dom som har gripits där så är det väl inte svårare att stryka det? Jag har lika mycket rätt att svara och göra inlägg här som dig. Och jaa, jag känner folk och visste redan innan det kom ut i tidningarna att kroppen var mycket illa tilltygad. Så var tyst istället!
Citera
2014-06-24, 21:58
Medlem
Citat:
Vad jag har hört så greps killarna inne på Maestro i Kumla?

Ja det verkar ju som de greps samtidigt: https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan?fref=ts
Då faller ju hela teorin med att JA greps dagen efter då han kontaktade polisen pga att han fått höra att ett mord begåtts och fattat misstankar att det var LL.

Snarare greps han samma kväll/natt med JN och släpptes dagen efter, till skillnad från JN som häktades, eller..?

Varifrån kom uppgiften att JA kontaktade polisen egentligen? Eller släpptes han, åkte hem och såg lägenheten varefter han ringde polisen, rörigt och snurrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in