2014-06-24, 13:27
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nu börjar projekt: hem om igen och det beställs enligt egen utsago massa möbler från IKEA. Hon är så jävla skadad att det inte är sant. Orkar fan inte med henne.
Citera
2014-06-24, 16:52
Medlem
Denosynliges avatar
Enligt Berny själv så är hon ju ute med honom knappt 2 timmar om dagen. Ganska lite för en Collie som kan arbeta från tidig morgon till sen eftermiddag. Alla hundar behöver mycket utomhusvistelse.

Och vad gäller projekt hem nu igen så förstår jag inte var hon får alla pengarna ifrån? Det låter ju som att hon beställt grejer för tiotusentals kr.
Citera
2014-06-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Enligt Berny själv så är hon ju ute med honom knappt 2 timmar om dagen. Ganska lite för en Collie som kan arbeta från tidig morgon till sen eftermiddag. Alla hundar behöver mycket utomhusvistelse.

Och vad gäller projekt hem nu igen så förstår jag inte var hon får alla pengarna ifrån? Det låter ju som att hon beställt grejer för tiotusentals kr.

Om hon, som hon sa igår, behöver klippa klorna på honom en gång i veckan vet jag inte hur lite motion han får - om han fick 2 h om dagen skulle de antagligen inte behöva klippas alls. Jag tror inte på varken klippa klorna en gång i veckan eller 2 h motion om dagen; det känns som om hon bara drar till med det hon tror är normalt och hon tror folk vill höra, oavsett hur verkligheten ser ut.
Citera
2014-06-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Om hon, som hon sa igår, behöver klippa klorna på honom en gång i veckan vet jag inte hur lite motion han får - om han fick 2 h om dagen skulle de antagligen inte behöva klippas alls. Jag tror inte på varken klippa klorna en gång i veckan eller 2 h motion om dagen; det känns som om hon bara drar till med det hon tror är normalt och hon tror folk vill höra, oavsett hur verkligheten ser ut.

Det är väl hur hon önskade att det var, lite sorgligt...

Ju större och tyngre hund och ju mer promenader på asfalt, ju mer slits klorna. En gång i veckan låter helt överdrivet även för en halvkilos hund som mest sitter i väska.

Edit: Det kanske är rimligt att man klipper pyttelite varje vecka om man gör det själv, som träning eller för att slippa klippa mer på en gång. Men när hon samtidigt säger att hon får det gjort? Hon knallar alltså i väg till en hundfrisör/veterinär 1 gång i veckan och betala en dryg hundring?
Senast redigerad av lillamopsen 2014-06-24 kl. 18:42.
Citera
2014-06-24, 18:47
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Klarna-avbetalning kanske? Bedrägeri? Eller mest troligt så försöker hon provocera. För ingen människa kan på allvar tro att Berny kommer ställa sig och tapetsera skåpsluckor, orka måla om en hel lägenhet osv. Enligt hennes egen utsago om vad hon (inte) klarar av så är det ju ytterst osäkert om hon ens förmår sig öppna dörren för leveransen då den faktiskt sker ett visst klockslag en bestämd dag.
Och att Berny sedan ska sätta upp gardinfästen i taket och hantera en sådan typ av borr.... Inte en chans, jag betvivlar att hon ens känner någon som både har tillgång och vet hur man hanterar en slagborr. Jag blir med handen på hjärtat uppriktigt förvånad om hon ens vet hur hon ska mäta tyget till de skynkena och hur och med vilken tejp hon ska tejpa vid målningen. Faktiskt så blir jag förvånad om hon över huvud taget kan måla en vägg med hennes "kliniska adhd".

De tre senaste inläggen hon gjort handlar sammantaget om att hon slösar pengar, och hon slänger sig med summor, märken och onödiga tidningar, vilket jag tror är för att provocera. För inte ens hon kan vara så dum att hon skriver ut exakt vad hon beställt på sin blogg för att sedan försöka dementera fakturan.

Edit: Eller jo, hon kan nog vara så dum. För är det något Berny ska ha cred för är det just för att hon aldrig upphör att förvåna.
Citera
2014-06-24, 18:52
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Det kanske är rimligt att man klipper pyttelite varje vecka om man gör det själv, som träning eller för att slippa klippa mer på en gång. Men när hon samtidigt säger att hon får det gjort? Hon knallar alltså i väg till en hundfrisör/veterinär 1 gång i veckan och betala en dryg hundring?

Inte en chans. Med största sannolikhet klipps de inte så ofta över huvud taget. Om de nu mot all förmodan gör det så är det en kompis eller någon i personalen som gör det. Eftersom Berny har en vana att inte betala för sig skulle hon med den här intensiva klippningen de senaste 2,5 åren ha gått laget runt på ställen som tillhandahåller den tjänsten för länge sedan.
Citera
2014-06-24, 19:01
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Inte en chans, jag betvivlar att hon ens känner någon som både har tillgång och vet hur man hanterar en slagborr.

En slagborr är faktiskt ganska lättanvänd med rätt teknik (även en slaghammare vars funktion är lite utav samma typ). Dock har jag ingen aning ifall Berny idag känner någon med en sådan men så vitt jag kan minnas så har hon åtminstone känt personer där hon bor nu som haft div sådana verktyg.
Citera
2014-06-24, 20:19
Medlem
Man får väl säga grattis till Björny nu då när hon återigen lurat till sig mer receptbelagda droger och fått sjukskrivning för resten av livet. Starkt jobbat för någon som inte ens orkar koka makaroner, ta hand om hunden eller plocka fram en kondom.
Eller vänta nu, hon orkar tydligen renovera sitt hem! Helt plötsligt efter skådespeleriet hos doktorn.
Citera
2014-06-24, 21:54
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Man får väl säga grattis till Björny nu då när hon återigen lurat till sig mer receptbelagda droger och fått sjukskrivning för resten av livet. Starkt jobbat för någon som inte ens orkar koka makaroner, ta hand om hunden eller plocka fram en kondom.
Eller vänta nu, hon orkar tydligen renovera sitt hem! Helt plötsligt efter skådespeleriet hos doktorn.

Nyss hade hon ju varken ADHD eller Asperger, det är väldigt ombytligt huruvida hon har en diagnos eller inte. Och när någonsin har Berny fullbordat ett projekt? Om hon ens börjar så kommer det bli kaos. Jag skulle aldrig köpa hem nya möbler samtidigt som jag beställer målarfärger och planerar att måla om min lägenhet. Vars ska Theus vara när hon målar om rummen? Instängd eller bortskärmad? Han kan ju inte vara i ett litet nymålat rum med sin långpäls, annars finns ju risken hon har målarfärg överallt. Och sen om hon inte pallar att ens städa i sin lägenhet hur tänker hon då att hon ska palla måla och tapetsera, borra, skruva ihop möbler you name it. Vi kommer väl ihåg hur Berny och Amelia lämnade huset som de hyrde av Madde? Ett rum hade dom börjat måla babyrosa men inte blivit klara osv.
Citera
2014-06-24, 22:03
Medlem
Tzaddiks avatar
Jag har en bordercollie blandning och om hon bara släpper stackars hunden på gården så är det hemskt. Någon skrev att han sitter och ylar i fönstret ibland.. får mig att må illa
Jag måste gå minst en timmes runda varje kväll och sen helst tre gånger till innan dess och då är han endå inte helt nöjd ibland. Det bästa är ju när man kan åka till ställen där dem får springa löst eller rastgårdar så dem får stimuleras lite mentalt med... Kan ju inte vara bra att bara sitta där i en etta och glo hela dagarna. Sen tycker inte jag direkt det är misshandel att ge hunden korv och köttbullar...?? Inget man ska göra ofta men endå. Min hund får lite rester varje dag nästan (utöver sin egen mat)
Sen att hon ligger och väntarpå att hunden ska väcka henne är ju också sorligt. Säkert inte ens så att hon vaknar direkt och går ut med honom, hon kanske släpar runt i lägeneten o röker o skit innan hon ens tar ut honom... Jag kan gå ut med hunden vid två på natten ibland bara för att få sova längre. Men det är ju inte direkt så berny gör.. kan tänkas.. Stackars hund.. Ingen kan vara perfekt, men hade jag inte kunnat sköta min hund så hade jag gjort mig av med honom.. Jag lägger mycket tid på att faktiskt åka iväg med min hund och göra saker, inte för jag tycker det är det roligaste men för HANS skull. Man har ju ett ansvar för böveln!
Citera
2014-06-24, 22:27
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzaddik
Någon skrev att han sitter och ylar i fönstret ibland

Jag tror det var Kardnialvokal som nämnde detta sist och refererade till sinfon (?). Så en öppen fråga till sinfon då (eller personen som såg detta):

Varför gick du inte och ringde på och bara kollade hur läget stod till? Det är något jag själv gjort i det ghettot jag bodde i, i många år ang en hel del grannar där jag märkte att allt inte stod rätt till på div olika sätt. Den enda gången jag höll mig undan var när vissa grannar sprang omkring med yxa (true story faktiskt).
Citera
2014-06-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Är du synsk, eller hur kan du SE på kort om en hund är välmående? Det stora problemet är ju inte mat och pälsvård, utan hundstackarens psykiska välmående. Har du haft hund över huvud taget, så att du förstår hur dåligt de mår när de inte får tillräcklig och/eller regelbunden motion?
Har DU sett att den mått dåligt då? Har du sett det själv, med egna ögon så du kan uttala dig om saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in