Citat:
Ursprungligen postat av
TedBundy23
När jag går utanför dörren så känner jag mig malplacerad på något vis. Men så fort jag kommer hem och är själv så kan jag slappna av framför datorn. Jag känner om man varken är rolig eller intressant som person så finns det ju ingen mening att vara kvar på denna jord. Eller vad tycker ni?
Känner igen mig mycket i din text, jag har AS och är några få år äldre än dig, arbetslös (förtidspensionerad tills vidare) och sitter mestadels dagarna hemma framför datorn med att skriva på Flashback och se på film. Som tur är går jag på en daglig sysselsättning som det så fint heter i kommunala termer och det har verkligen bidragit mycket till min vardag och hjälpt mig komma över sociala hinder och så med att skapa kontakt med andra, främmande människor. Det kanske finns någonting liknande där du bor, om du har en handledare på socialen eller psykiatrin kan du ju alltid fråga, det skadar ju inte?
Sen vad man tycker är intressant som personlighetsdrag är svårt att veta själv, vad du själv finner ointressant med dig själv finner nog någon annan intressant, och vi med AS har ju ofta vissa särdrag och egenskaper med våra intressen som sticker ut. Kommer man i sin tur i kontakt med likasinnade individer kan man få ut mycket i gengäld, bara att leta föreningar med inriktning på film som både du och jag gillar!
Själv skriver jag på Flashback för att jag har få eller ingen i min omgivning som jag kan prata med om mina intressen, har hittat många fina personligheter och vänner här trots att jag inte träffat de IRL men vi snackar med varandra i trådarna som existerar. Man knyter kontakter, band och delar intressen. Om du är filmintresserad tycker jag att du ska kika in i filmforumet och börja skriva där med mig och de andra, alla är trevliga och gemytliga, det råder verkligen en fin kamratanda där!