Citat:
Ursprungligen postat av
rettod1
Jag tror man slog ihjäl Y*r* med berått mod"hon tänkte berätta för sin far vad hon fick uppleva hos paret"

Om jag tänker efter, och tänker tillbaka på egna barn när de var små, så var de alltid tappra hela dagen på dagis eller i skolan, om något hade hänt. Men när jag dök upp så brast alla fördämningar, och alla förorätter hulkades fram. Och avhandlades på vägen hem!
Jag tror inte ett barn hotar om att berätta. Ett barn som Yara upptäcker att hennes välfärd är underordnad, familjens önskningar. Hon hade ingenstans att vända sig.
Som förälder är man känslig hela livet för hur barnen har det och är intresserad av allt som har med deras välfärd att göra. Barn är en utgift hela livet!
Själv ser jag till att fråga ofta om pengarna räcker, trots stora barn, jag ger rejält tillskott på resor och andra tillfällen i relation till min ekonomiska förmåga. För mig skulle det vara absurt att skicka ett barn till ett annat land, utan fickpengar och inte ta reda på allt som har med det ekonomiska att göra.
Det presumeras så mycket av denna tattarsläkt, och de utgår ifrån att det alltid är någon annan som ska betala. Det är dessa rykten om Sverige som kom på skam. För det är för mig obegripligt att någon sitter i Gaza och tror att det finns ett annat land, Sverige, där folk bara försörjs av andra människor!
Och att de andra förser ens barn dessutom med fickpengar.
Det är obegripligt att de är "så fina i kanten" att de inte diskuterar om de egna barnen har utgifter. Men att pappan förväntar sig kost och logi när han kommer hit, och ställer ekonomiska krav, är en konsekvens av en syn på livet som är skrämmande. Det blir så när legaliteten försvinner i flyktingärenden, och handläggarna kör sitt eget race.