Citat:
Nu är det inte vilket ord som helst utan det är ett känt ord som alla vet om. Dessutom får svenskan många influenser av det engelska språket och även av andra språk. Men om du inte visste om att nigger betyder neger på engelska så kan jag upplysa dig. Då kan vi ju kalla en glass för "niggas are fucking terrible" för det är ju svenska som gäller och det betyder inget på svenska, eftersom vi inte ska rätta oss efter andra språk? 

Det engelska/amerikanska ordet nigger är definitivt inte samma sak som det svenska ordet neger.
Och nogger är som sagt en referens till glassens kärna av nougat.
Citat:
Du har helt rätt!
Mitt liv blir inte sämre för det, för jag är inte där...
Men kränkande är det, att behöva byta namn på ett spel i ett land där det inte skall finnas folk som blir kränkta över att deras folkgruppsnamn är det samma som ett spel.
Jag har för drygt 3år sedan flyttat till Norge, här heter det fortfarande negerboll. Och när det begås våldtäkter så är media mycket noga med att publicera ett korrekt signalement på GM, så att han kan lagföras och sedan utvisas!
Mitt liv blev så väldigt mycket lättare efter att jag flyttade hit, t.ex. har mitt blodtryck blivit betydligt förbättrat!
Men jag lovar dig att åka till Sverige i september och rösta, sedan blir det valvaka med champagne ute på "Spoke Island" med likasinnade!
Nigger vet jag inte om man spelar i norska skolor.
Mitt liv blir inte sämre för det, för jag är inte där...
Men kränkande är det, att behöva byta namn på ett spel i ett land där det inte skall finnas folk som blir kränkta över att deras folkgruppsnamn är det samma som ett spel.
Jag har för drygt 3år sedan flyttat till Norge, här heter det fortfarande negerboll. Och när det begås våldtäkter så är media mycket noga med att publicera ett korrekt signalement på GM, så att han kan lagföras och sedan utvisas!
Mitt liv blev så väldigt mycket lättare efter att jag flyttade hit, t.ex. har mitt blodtryck blivit betydligt förbättrat!
Men jag lovar dig att åka till Sverige i september och rösta, sedan blir det valvaka med champagne ute på "Spoke Island" med likasinnade!
Nigger vet jag inte om man spelar i norska skolor.
Grattis till längre blodtryck, även om jag inte direkt vill att raggare ska leva länge.
Men menar du på allvar att kidsen som spelar spelet om 5 år kommer få en sämre upplevelse för att det inte heter nigger? Är det verkligen kränkande? Isåfall hur?
Det är ju inte ens som att spelet har en naturlig koppling till negrer eller niggers.
Man kan också vända på det. Vad är mest rimligt, att mörkhyade personer skall känna sig till åtlöje, eller att svenskar alltid skall få ha det som vi alltid har haft det?
Och jo, svarta personer (engelsktalande då) kallar visst varandra för nigger i viss mån. Bara för att "nigga" är en populär böjning så tar det ju inte bort ordet det böjer...