2014-06-24, 16:20
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varför bli negrer så jävla pissnödiga av att kallas för neger för? Negrerna själva kalla varandra för niggers, det är bara titta på någon Amerikansk tv serie , så använder de ordet nigger hela tiden.
Först och främst kallar de varandra "niggas" inte "niggers". Niggers var slavar, niggas är helt enkelt svarta män/kvinnor.

Din fru kanske tycker det är ok att du kallar henne "min lilla slyna", men hon vill nog inte höra det från andra män...
2014-06-24, 16:24
Medlem
Surrogathoras avatar
Lite ot kanske, men ändå inte helt.

När jag rotade runt i SVT:s öppna arkiv igår, så råkade jag snubbla över detta program.

Nigger

Är detta egentligen ok i dagens sjuka Sverige?
2014-06-24, 16:35
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Även jag spelade bollspelet "Nigger" som barn.
Kortspelet - kan vara ett annat - kallades dock "Kung, Greve, Bonde, Tölp" och dagens pk-maffia skulle nog förfära sig över de de exponerade klass-skillnaderna, statusjakten och hur överklassen förtryckte underklassen (genom "skatt").
2014-06-24, 16:39
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Först och främst kallar de varandra "niggas" inte "niggers". Niggers var slavar, niggas är helt enkelt svarta män/kvinnor.

Niggas är ju bara ett slarvigt uttal av niggers, de må appliceras olika men de betyder samma sak och båda används mellan svarta, både i film och utanför.

Citat:
Din fru kanske tycker det är ok att du kallar henne "min lilla slyna", men hon vill nog inte höra det från andra män...

Det är väl för hon inte är andras lilla slyna? Är en neger inte svart för andra?
Senast redigerad av _RHCP_ 2014-06-24 kl. 16:41.
2014-06-24, 16:46
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det klassiska kortspelet "neger och president" Det spelades utan minsta problem hela tiden på rasterna under 90 och början av tvåtusentalet vill jag minnas, utan minsta problem eller att varken lärare eller någon annan reagerade på det.

Det visar ju egentligen bara hur sjukt samhället har blivit på senare år. Men det visar också hur snabbt saker och ting kan förändras. Jag tror det kommer komma en stark reaktion snart på den här extrema korrektheten - precis som det alltid brukar göra. Förmodligen i samband med papperstidningen förestående död och att ny media i allt högre utsträckning tar sig ton.

Neger och president spelas än idag. Detta trots Obamas tillträde (ja, han är inte riktig neger).
2014-06-24, 16:49
Medlem
När jag gick i plugget hette det NIGGER, och man studsade en basketboll i fyra rutor som var uppritade ute på skolgården. Det var inga bekymmer på den tiden, till och med lärarna sa: Ska ni ut och spela Nigger nu igen ?!
2014-06-24, 16:49
Bannlyst
Citat:

Det är ingen som har bett dem komma till Europa.. Visst! En Amerikansk neger som bli kallad nigger, och vars släktingar har varit slavar, hon har rätt att bli kränkt med ordet nigger.

Men vi får vårt neger skit direkt ifrån Afrika, det kan aldrig här referens ramarna utan det är bara en ren simulerad kränkning ifrån hennes sida, hon vill ha något att gnälla över.

Lite som muslimer blir upprörda över att någon målar hakkors på deras moskéer, hakkorset kan tolkas som en antijudisk symbol men knappast en antimuslimska symbol.
Senast redigerad av Niggers 2014-06-24 kl. 17:00.
2014-06-24, 16:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotLikeYouThink
Sen kan man fråga sig hur vida en glass bör heta "nogger". Vad jag vet finns det inte ett ord som heter "nogger" utan det är bara något som GB hittat på. Det känns ju som att vi svenskar och GB bara MÅSTE ha med något som liknar ordet "neger" för att sedan, när någon utländsk påpekar det, göra en debatt och skapa ett VI- och ett DEM-samhälle. Samma sak med Kalle-Anka på julafton. Till er som inte tycker att man skall klippa i Kalle-Anka: handlar det verkligen om att ni MÅSTE ha med just den scenen på julafton, annars är det ingen lyckad julafton? "JAG MÅSTE HA MED MIN DISNEY-NEGER PÅ JULAFTON "
Nogger anspelar på "nougat"

De lanserade en som heter "Black nogger" med hip-hop-typsnitt i namnet. Lite klantigt.
2014-06-24, 16:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
När jag gick i plugget hette det NIGGER, och man studsade en basketboll i fyra rutor som var uppritade ute på skolgården. Det var inga bekymmer på den tiden, till och med lärarna sa: Ska ni ut och spela Nigger nu igen ?!

Och du förstår fortfarande inte varför folk skulle kunna ta illa upp av det?
2014-06-24, 16:56
Medlem
Jag är så gammal att leken troligen inte var uppfunnen ännu när jag gick i skolan. Men jag säger neger om svarta människor från Afrika, det är ett ord som inte så lätt kan ersättas. Jag förstår inte heller varför det skulle vara kränkande för en neger att bli kallad för neger. Kränker man en eskimå om man säger eskimå? Får man kalla en indier för indier? En japan, får man säga japan om såna? Bor det kineser i Kina?

De är så otroligt lättkränkta dessa negrer. Sen är det annan sak som spelar in: Negrer håller på och koloniserar vårt land, ungefär som vita koloniserade Afrika förr. Jag tycker inte man ska visa sån respekt för kolonisatörerna att man kallar dem för ord som de själva har hittat på.

Men för att slippa såna här diskussioner tycker jag att vi döper om leken till "Afrosvensk". Alternativt förbjuder vi leken i sann nutida PK-anda!
2014-06-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Vi kallade den Kung-Fu, om det var basketboll och 4 rutor som ni menade. Antar att leken har många namn.
Du har rätt, jag känner inte heller igen det namnet, vi kallade det för "King".
2014-06-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Det är väl för hon inte är andras lilla slyna? Är en neger inte svart för andra?
Fast en svart person kallar inte sina kompisar för nigger så du kan inte jämföra det med att du kallar din fru för slyna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in