2014-06-24, 09:34
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
När testosteronet ökar så ökar även östrogenet, så är det bara. Därför ska man alltid kolla sina värden under kur om man är seriös, så man kan reglera sina e2 värden. Att fastställa sina e2 nivåer baserat på hur vattnig man är, hur bröstvårtorna ser ut eller känns är idiotiskt. Aromasin -> adex -> Letro, i den ordningen på kur.

Mvh

Kör jag tex 350mg testo och 350mg mast ew behöver jag ingen ai nånstans. Är östrot högt under en kur har du 2 alternativ: antingen sänka med en ai(helst aromasin) eller låta det vara sålänge man inte upplever bieffekter tills kuren är över.

Påståendet "ai ska du köra med i varje kur" kan jag bara inte hålla med om.
Citera
2014-06-24, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Hej!
Planerar att köra en 6-8v kur Testo P 100mg eOd.
Vilka typer av PCT bör jag ha hemma för att slippa biverkningar? Nolva? Letro? Hcg?

Jag skulle enbart köra nolva som PCT. Letro är ju inget som ska ingå i din PCT, det använder du för att försöka ta bort gyno. Sedan kan du ju ha en AI genom hela kuren t.ex. Aromasin, armidex men personligen stoppar jag inte i mig massa preparat om jag ej behöver.

Biverkningar kommer du inte undan, men vissa går ju att motverka. Den som är med i leken får leken tåla. Tänk efter en extra gång om du är redo och att det kommer vara värt att kura. Smärtsamt blir det varesig du vill eller inte.
Senast redigerad av ensamstark 2014-06-24 kl. 09:45.
Citera
2014-06-24, 12:00
Medlem
Tja!

Min frågeställning är ifall det skulle vara möjligt att man kör t.ex en 2 veckor på ECA, sedan när allt runnit ur kroppen efter avslutad kur hoppa på dnp i 10 dagar, och till sist efter det köra på clen?

Finns det någon tumregel som man bör följa med hur länge det ska vara emellan olika prepp osv? Körde mina första kurer för något år sedan och började lite smått igen i våras, men jag tar hellre det säkra före det osäkra.

Tacksam för svar!
Citera
2014-06-24, 12:54
Medlem
SuicideNotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poofie
Tja!

Min frågeställning är ifall det skulle vara möjligt att man kör t.ex en 2 veckor på ECA, sedan när allt runnit ur kroppen efter avslutad kur hoppa på dnp i 10 dagar, och till sist efter det köra på clen?

Finns det någon tumregel som man bör följa med hur länge det ska vara emellan olika prepp osv? Körde mina första kurer för något år sedan och började lite smått igen i våras, men jag tar hellre det säkra före det osäkra.

Tacksam för svar!

Clen, dnp och ECA är inte prepp i samma bemärkelse som olika steroider så du behöver inte vara av mellan kurerna.

Du kan lika gärna köra ECA samtidigt som dnp om du ändå ska köra båda. Mycket möjligt att du kommer behöva energin som stacken ger under dnpkuren.
Citera
2014-06-24, 15:46
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Kör jag tex 350mg testo och 350mg mast ew behöver jag ingen ai nånstans. Är östrot högt under en kur har du 2 alternativ: antingen sänka med en ai(helst aromasin) eller låta det vara sålänge man inte upplever bieffekter tills kuren är över.

Inte jag heller. AIs har en lång lista på biverkningar jag inte vill ha, och har inte lätt för att få gyno. Dock är det ju bra om man ligger på högdos, eftersom östrogen är en bitch för bla prostatacancer. Kör du lika mycket mast som testo lär du inte behöva AI heller, eftersom mast binder till receptorerna och hindrar en del östro att göra skada. Vad hade du gjort på 350 testo och 2-400 primo ew?
Citera
2014-06-24, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod

500ew testo samma där? AI framme om något händer inte annars. Planerar framtida kuren och saknar nog bara AI.
Citera
2014-06-24, 16:58
Medlem
svennerubinsfans avatar
Någon med erfarenhet av igf1 samt peg-mgf? Resultat?
Citera
2014-06-24, 18:47
Bannlyst
Vilket prepp har lägst bieffekter? Har insulin och hgh stora bieffekter?

Samt kan någon berätta vart man i dagsläget hittar det bästa Testo P;t?
Senast redigerad av Shawtayee 2014-06-24 kl. 18:55.
Citera
2014-06-24, 19:08
Bannlyst
Har en fråga kan vara dum men jag kör på ändå.

Det tar ju ca 4 veckor innan testo e kickar in. Men de första injecten så trycker man ju in testosteron till kroppen, blir det alltså ingen effekt alls under de första sticken? Jag vet att det beror på att estern e är långsam men det borde ge någon effekt, eller?
Citera
2014-06-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamstark
Har en fråga kan vara dum men jag kör på ändå.

Det tar ju ca 4 veckor innan testo e kickar in. Men de första injecten så trycker man ju in testosteron till kroppen, blir det alltså ingen effekt alls under de första sticken? Jag vet att det beror på att estern e är långsam men det borde ge någon effekt, eller?

Det blir en effekt, om än något mild. Jag har alltid känt av ökad sexlust dagarna efter första sticket.
Det som tar tid är att uppnå en stadig blodnivå av preparatet vilket är 'peaken', som innebär att det är under den här perioden då du har stadig blodnivå av preparatet som du märker mest effekter och detta brukar man säga är efter 4-5veckor tills dess att du slutar.
Citera
2014-06-24, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det blir en effekt, om än något mild. Jag har alltid känt av ökad sexlust dagarna efter första sticket.
Det som tar tid är att uppnå en stadig blodnivå av preparatet vilket är 'peaken', som innebär att det är under den här perioden då du har stadig blodnivå av preparatet som du märker mest effekter och detta brukar man säga är efter 4-5veckor tills dess att du slutar.

Tack ska du ha. En följd fråga till bara, det blir alltså ingen märkvärdig ökad muskelmassa under de första veckorna?
Citera
2014-06-24, 20:02
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Inte jag heller. AIs har en lång lista på biverkningar jag inte vill ha, och har inte lätt för att få gyno. Dock är det ju bra om man ligger på högdos, eftersom östrogen är en bitch för bla prostatacancer. Kör du lika mycket mast som testo lär du inte behöva AI heller, eftersom mast binder till receptorerna och hindrar en del östro att göra skada. Vad hade du gjort på 350 testo och 2-400 primo ew?

Vad jag kan minnas aromatiserar inte primo så det blir som på 350 testo.

Dietar jag vill jag hålla vattnet/östrot så lågt som möjligt för torrare look och den lilla positiva effekten det ger på fettförbränning. Skulle jag dock bulka på det där hade jag skippat ai om möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
500ew testo samma där? AI framme om något händer inte annars. Planerar framtida kuren och saknar nog bara AI.

Jag är väldigt känslig för östrogen så finns risk att jag använder mig av någon AI på 500ew testo. Helst använder jag mig av masteron för att kontra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in