Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-24, 17:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det beror väl på hur man definierar våldsbrott kanske. Och allt handlar ju faktiskt inte om just Skillt.

Men ditt svar är i övrigt extremt korkat. Jag har diskuterar SvP i en tråd på ett oberoende diskussionsforum, det borde vara högst normalt att då ställa frågor om partiet i tråden. Att då svara med "kontakta partiet direkt" är ju inte så hjälpsamt, eller hur? Du vet lik väl som jag att man inte skulle få ett direkt svar som anonym om man ställer en fråga av den naturen till ett parti.

Har du ens testat att fråga partistyrelsen? Vid detta laget borde du veta att medlemmarna här inte kan svara på varenda fråga, inte minst efter att Dan Eriksson slutat vara aktiv på Flashback.
Citera
2014-06-24, 17:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har du ens testat att fråga partistyrelsen? Vid detta laget borde du veta att medlemmarna här inte kan svara på varenda fråga, inte minst efter att Dan Eriksson slutat vara aktiv på Flashback.

Nej, jag har inget intresse att kommunicera direkt med SvP, jag diskuterar dock gärna OM partiet på en neutral och oberoende arena.
Citera
2014-06-24, 17:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nej, jag har inget intresse att kommunicera direkt med SvP, jag diskuterar dock gärna OM partiet på en neutral och oberoende arena.

Men om du är ute efter svar på frågor som vanliga medlemmar inte kan svara på så bör du avstå från att gnälla så länge du vägrar kontakta styrelsen.
Citera
2014-06-24, 17:39
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Men om du är ute efter svar på frågor som vanliga medlemmar inte kan svara på så bör du avstå från att gnälla så länge du vägrar kontakta styrelsen.

Gnäll och gnäll, jag formulerade en fråga, det måste väl ändå vara okej att göra på ett diskussionsforum?
Jag har på intet sätt avkrävt någon ett svar.
Citera
2014-06-24, 17:43
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Rickard-SvP finns kvar.
Citera
2014-06-24, 18:00
Medlem
TheBurdens avatar
När några får så har andra gett:
Citat:
Det är dags för en politik som tar svenskarnas parti. Jörgen Kromann presenterar här några av riksdagens svek mot svenskarna och visar vägen för en ny politik.
https://www.realisten.se/2014/06/24/nar-nagra-far-sa-har-andra-gett/
Citera
2014-06-24, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolen
Hur är läget för SvP i vackra Östergötland? Jonas var ju lite av en profil i länet förr..
Jonas Andersson bor väl kvar än? Eller?

Citat:
ska partiet ha medlemmar som är dömda för upprepade våldsbrott, personer som inte verkar tveka på att hota om, eller använda, våld för "rörelsens" skull?
Min personliga uppfattning är som följer:

Varje fall får ju givetvis granskas individuellt, men i regel är ju den mesta opolitiska brottsligheten förkastlig. Däremot behöver ju inte gamla dumheter nödvändigtvis innebära att en person för all framtid är brännmärkt från politiskt engagemang, utan det är ju flera faktorer som får tas i beaktning.

1. Hur grovt brottet var.
2. Omständigheterna kring brottet.
3. Hur länge sedan det inträffade och hur personen har ändrats och mognat sedan dess.
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-24 kl. 18:22.
Citera
2014-06-24, 18:14
Medlem
TheBurdens avatar
Jag tycker det här tjafset om Ukraina och Svoboda är både tråkigt och väldigt onödigt. En del svenska nationalister får verkligen ta och skärpa sig.
Citera
2014-06-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag tycker det här tjafset om Ukraina och Svoboda är både tråkigt och väldigt onödigt. En del svenska nationalister får verkligen ta och skärpa sig.
Jag tror att tjafset handlar om en fundamental princip i Svps väljares psyken.

Svp är det enda partiet vad jag vet i Sverige som står för etniskt svensk medvetenhet. Judarna var involverade i att skapa lagen om hets mot folkgrupp i Sverige som inte inkluderar svenskar som folkgrupp. Svoboda samarbetar med Judar i ukrainaregimen och försöker ta tillbaka Krim som har en etnisk rysk majoritet. Svp har stött Svoboda men lägger nu det på is i samband med valet. Antagligen för att de insett att det minskar deras chanser att komma in i riksdagen om de förlorar de väljare som är emot judarnas inflytande i Sverige.
Citera
2014-06-24, 18:41
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag tror att tjafset handlar om en fundamental princip i Svps väljares psyken.

Svp är det enda partiet vad jag vet i Sverige som står för etniskt svensk medvetenhet. Judarna var involverade i att skapa lagen om hets mot folkgrupp i Sverige som inte inkluderar svenskar som folkgrupp. Svoboda samarbetar med Judar i ukrainaregimen och försöker ta tillbaka Krim som har en etnisk rysk majoritet. Svp har stött Svoboda men lägger nu det på is i samband med valet. Antagligen för att de insett att det minskar deras chanser att komma in i riksdagen om de förlorar de väljare som är emot judarnas inflytande i Sverige.

Fokus borde ligga på Sverige och svenskarnas överlevnad, inte blöjnationalister i Ukraina.

Det börjar bli väldigt tröttsamt med det ständiga tjafset mellan svenska nationalister. Det känns nästan som det handlar om dagisbarn som inte kan hålla sams i sandlådan.
Citera
2014-06-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Fokus borde ligga på Sverige och svenskarnas överlevnad, inte blöjnationalister i Ukraina.

Det börjar bli väldigt tröttsamt med det ständiga tjafset mellan svenska nationalister. Det känns nästan som det handlar om dagisbarn som inte kan hålla sams i sandlådan.
Jag tror snarare att det handlar om att Svp inte vill ta ställning så starkt mot judarna just på grund av lagen hets mot folkgrupp och att de av opportunistiska skäl vill hålla vägarna öppna för allt som inte strider mot deras punktprogram. Men det opportunistiska tankesättet verkar även Svoboda ha haft och se vad som hände med dem.

Det läskiga är snarare att i slutändan så blir antaligen Svp ett litet parti i sverige och judarnas makt förblir och även lagen hets mot folkgrupp som stoppar Svps politiska möjligheter radikalt.
Citera
2014-06-24, 19:03
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag tror snarare att det handlar om att Svp inte vill ta ställning så starkt mot judarna just på grund av lagen hets mot folkgrupp och att de av opportunistiska skäl vill hålla vägarna öppna för allt som inte strider mot deras punktprogram. Men det opportunistiska tankesättet verkar även Svoboda ha haft och se vad som hände med dem.

Det läskiga är snarare att i slutändan så blir antaligen Svp ett litet parti i sverige och judarnas makt förblir och även lagen hets mot folkgrupp som stoppar Svps politiska möjligheter radikalt.

Jo, det förstår jag. Men det här ständiga tjafset mellan svenska nationalister gynnar ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in