Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 16:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja, men varför skulle hon stycka kroppen om hon nu fick den ut ur lägenheten i helt skick?

Ett utmärkt sätt att göra det mycket svårt om inte omöjligt att konstatera dödsorsaken, dvs för gärningsmannen förbättra oddsen för att bli fälld för (grovt) vållande till annans död i stället för dråp/mord.

Mats Alm och den där psykopaten i Boden är goda exempel på fördelarna med att som gärningsman försvåra en rättsmedicinsk undersökning.
Citera
2014-06-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Av den anledningen att han är misstänkt för skyddande av brottsling,grovt brott.

Ok! Ja fy, verkligen grovt brott !
Citera
2014-06-24, 16:20
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
FLASHBACK användare- VI har väl lärt oss att sluta posta länkar och fixa printscreens istället!?!

Länkar försvinner fan!! Det finns nu redan fleeeera brott som saknar bild på GM, just på grund av detta slarv... Och när de sen kommer ut från fängelset osv--- aaa, då vet ingen vem den jäveln är

SKÄRPNING.

Mördaren:
http://dayviews.com/gemigenevighet/66342039/

Mördaren planerar:
Cold case for life !

PRINTSCREENA själv för jag tänker inte göra så.
Senast redigerad av Hull 2014-06-24 kl. 16:24.
Citera
2014-06-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför skulle då åklagaren hålla kvar JN i häktet? möjligtvis att han inte varit med o styckat eller mördat henne... men varit med och transporterat kroppen/delarna... även han kan ju ha drabbats av panik när d skulle gömma kroppen.

Kanske för att styckningen gått till på deras gemensamma gård. Han skulle kanske undanröja eventuella bevis?
Citera
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Mördaren:
http://dayviews.com/gemigenevighet/66342039/

PRINTSCREENA själv för jag tänker inte göra så.

Det har jag REDAN fixat

Jag är dock sjukt besviken på att ingen fixade Facebook och bloggen i början på tråden! Länkar är HELT värdelösa. Om du tänker bara bidra med länkar.. så har du inget att komma med i bilder och text egentligen.
Senast redigerad av JSpun 2014-06-24 kl. 16:25. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ett utmärkt sätt att göra det mycket svårt om inte omöjligt att konstatera dödsorsaken, dvs för gärningsmannen förbättra oddsen för att bli fälld för (grovt) vållande till annans död i stället för dråp/mord.

Mats Alm och den där psykopaten i Boden är goda exempel på fördelarna med att som gärningsman försvåra en rättsmedicinsk undersökning.

En sådan kallhamrad mörderska skulle i så fall inte agerat slarvigt i övrigt och dessutom inte berättat för arbetsgivare, fd pojkvän eller familj. Du pratar om någon som planerat mordet och inte handlat i plötslig affekt. Jag tror inte hon tänkte: hmm hur ska jag bäst minska påföljden.. jo genom att genomföra styckning, nä motivet bör ha varit att lättare kunna flytta kroppen.
Citera
2014-06-24, 16:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
En sådan kallhamrad mörderska skulle i så fall inte agerat slarvigt i övrigt och dessutom inte berättat för arbetsgivare, fd pojkvän eller familj. Du pratar om någon som planerat mordet och inte handlat i plötslig affekt. Jag tror inte hon tänkte: hmm hur ska jag bäst minska påföljden.. jo genom att genomföra styckning, nä motivet bör ha varit att lättare kunna flytta kroppen.

Jag skulle tro att det faktum att GM över huvud taget är kapabel att stycka (!) kroppen efter att ha slagit, strypt eller knivat någon hon känner till döds tydligt visar vilken personlighetstyp det handlar om. Statistiskt sett så är GM psykopat.

Men det rationella skälet i sammanhanget kan givetvis också vara uteslutande praktiskt, dvs transportproblem. Ändrar dock inte ovanstående faktum.
Citera
2014-06-24, 16:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vi vet redan att det fanns likdelar, alltså måste liksäckar använts av teknikerna. Det vi inte vet är vad paketen innehåller som var på bilden, det var ju inte likdelar tydligen. Vi vet heller inte om likdelarna dumpades nakna eller om de var i påsar. Men enligt senaste inläggen så använder påsar av något slag.

Att någon "klargjort" något är urdumt, vi vet ju ingenting alls.
Det som är klargjort handlar om hur polis och kriminaltekniker arbetar när en död kropp påträffas. Det går det att veta massor om.
Citera
2014-06-24, 16:37
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Bloggen heter GEMIGENEVIGHET........ den drömmen kan nog gå i uppfyllelse, 10 till 18 bast kan nog kännas som en evighet

Här har det skrivits lite av beundrare.
http://dayviews.com/gemigenevighet/438109338/
Citera
2014-06-24, 16:38
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det som är klargjort handlar om hur polis och kriminaltekniker arbetar när en död kropp påträffas. Det går det att veta massor om.

Ja just ja, det där tänkte jag inte igenom tillräckligt. Tackar!
Citera
2014-06-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag skulle tro att det faktum att GM över huvud taget är kapabel att stycka (!) kroppen efter att ha slagit, strypt eller knivat någon hon känner till döds tydligt visar vilken personlighetstyp det handlar om. Statistiskt sett så är GM psykopat.

Men det rationella skälet i sammanhanget kan givetvis också vara uteslutande praktiskt, dvs transportproblem. Ändrar dock inte ovanstående faktum.

Med kallhamrad menade jag iskallt planerande, det finns ju olika typer av personlighetsstörningar som är kapabla till att begå onda gärningar. Bara för att man är kapabel betyder inte det att man planerar och håller huvudet kallt, det var det jag syftade på. Om det visar sig att mordet var planerat inkl styckning kan man undra vad som gick snett, varför hittades kroppen så snabbt isf?
Citera
2014-06-24, 16:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Med kallhamrad menade jag iskallt planerande, det finns ju olika typer av personlighetsstörningar som är kapabla till att begå onda gärningar. Bara för att man är kapabel betyder inte det att man planerar och håller huvudet kallt, det var det jag syftade på. Om det visar sig att mordet var planerat inkl styckning kan man undra vad som gick snett, varför hittades kroppen så snabbt isf?

En förklaring kan vara det som påstods i tråden idag, sant eller inte, att JH berättade allt för sin arbetsgivare som i sin tur troligen ringde polisen.

Varför berättade hon i så fall? Kanske därför att JH inte är så kallhamrad som vissa tycks tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in