Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19105358.ab
Mordvapnet kan ha hittats
Åter kommer styckmord upp

Det står även: "Polisen försöker nu komma fram till HUR kroppen flyttats". Jag förstår inte riktigt,
för om Jonna erkänt att hon bragt Lovisa om livet. Varför berättar hon inte alltihop på en gång?
Mordredskap,hur dom fraktade kroppen osv. Låter som hon nekar till att ha med bortforslingen att göra.
Citera
2014-06-23, 21:23
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Hävdat ja.. JN kan ha träffat LL, inlett romans, myglat för JH för att inte röra till det i samband med separationen och fortsätter att nekar. Men om motivet är svartsjuka borde han förstå att det kommer fram ändå, så varför inte bara berätta som det är isf, nja kanske inte helt troligt i alla fall.
Nja, polisen förhör med all säkerhet anhöriga och diverse bekanta, någon borde ha sagt nåt om det nu var så att JN och LL verkligen hade nåt slags förhållande. Och som du säger, varför förneka det nu?
Citera
2014-06-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Finns ingen Jonas Al*in på den adressen....Ingen överhuvudtaget som stämmer med något namn som nämns här.
JA bor där ja, det skulle du kunna få veta av nästan vem som helst som bor här.
Citera
2014-06-23, 21:25
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Det står även: "Polisen försöker nu komma fram till HUR kroppen flyttats". Jag förstår inte riktigt,
för om Jonna erkänt att hon bragt Lovisa om livet. Varför berättar hon inte alltihop på en gång?
Mordredskap,hur dom fraktade kroppen osv. Låter som hon nekar till att ha med bortforslingen att göra.

Kan kanske bero på att MGM:s eventuella erkännanden och utsagor måste kontrolleras,
alternativt att MGM ej vill/kan berätta (?)
Citera
2014-06-23, 21:25
Medlem
Som svar på er som frågat mig (sitter på mobilen och har svårt att hitta era nicks igen)

1. Känner JN men har bara träffat honom tillsammans med en tjej som hastigast på stan i vintras, vet ej om tjejen ifråga var JH men tjejen i fråga var varken stor eller liten. Har aldrig som jag konkret vet träffat JH.

2. Anledningen till min spekulation är enbart baserat på JNs personlighet, dvs så jag känner honom, kan ej uttala mig om JH.

3. Angående ladan så har den varit JNs renoveringsprojekt sedan en stund innan vintern, då ladan var i väldigt dåligt skick. Rasandes av ladan skedde inte i dagarna utan för en tid sedan. Såg en bild på att den rasat och en traktor brevid men frågade ej JN vad han hade gjort. Vad jag har hört från min jobbarkompis så hade han helt enkelt råkat komma emot ladan när han backade traktorn men detta kan jag ej bekräfta genom JN. Men som sagt, ladan var risig sedan lång tid tillbaka.
Citera
2014-06-23, 21:26
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:

Hon kanske misshandlade LL grovt, ringde JN och åkte därifrån. Under tiden dog LL.
JN åker dit, hittar LL död och får den ljusa idén att skydda JN samt JA genom att gömma kroppen.
Kan förklara varför JH nekar att ha dödat henne, hon kanske inte ens visste att hon dödat henne.
Eller så finns det en fjärde person som hjälpte till, och JN samt JA är oskyldiga. JH är då skyldig till dråp.

Var det inte LL:s jobb som anmält henne försvunnen? Eller läste jag helt fel?

Sen kan det även vara så att JA försökt nå LL, läste om en hittad kropp och ringt polisen då han misstänkte att det var hon, pga tidigare bråk mellan LL samt JH?
Citera
2014-06-23, 21:29
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Och jag skulle kunna skicka dig ett PM från en gammal användarprofil och delge dig den bisarra informationen att J.H älskade att ta ut sin aggression som hon bar inom sig genom en fight club som anordnades strax utanför Örebro var tredje månad där hon kunde släppa loss sin ilska hon har burit på dom senaste åren...

Den som tar anonyma PM på, mer eller mindre, allvar borde verkligen ta sig en funderare, med tanke på hur många troll det finns här...
Fast det har ju ingen betydelse i den meningen att det rätar ut några frågetecken (om inte en polis råkade höra fel på styckare och styckad och sprang till en journalist) så varför man skulle vilja trolla om det begriper jag inte. Det undras över vad de inblandade jobbar med och ev har vi fått svar vad gäller LL..
Citera
2014-06-23, 21:33
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Kör hårt!

Spekulation: Intrikat självmord.

JH behövde pengar och LL har självmord i släkten. Kanske LL tillsammans med JH ( and friends? ) planerat hennes eget självmord och betalat JH bra med pengar för den tjänsten. Dessutom skulle det vara något alldeles speciellt. Ett styckmord? Garanterat huvudperson i tidningarna. Nu skulle alla se henne i rampljuset till slut som den biatch hon alltid ansåg sig vara.

Detta scenario fungerar nog bara om livförsäkring eller dylikt finns med i bilden någonstans. Det tvingar de inblandade att tiga om självmord eftersom det skulle vara kränkande för LL som då egentligen är deras kompis vars högsta önskan var att få lämna jordelivet i full fokus. Hur betalning gått till går att spekulera vidare i men bör vara i form av fysiska tillgångar som inte går att spåra.

Problemet för deras plan var att det uppdagades och nu står JH inför ett svårt moraliskt val:
Avslöja LL's självmord och därmed svärta ned hennes sista vilja eller sitta inne och låta hennes sista vilja bli förverkligad, att stå i rampljuset från andra sidan.

Jag skulle må sjukt dålig om jag var i den sitsen, både veckorna före "mordet" och efteråt, oavsett om jag blev haffad eller inte.

Det skulle förklara varför dumpningsområdet valdes nära Nybetong. JH ( and friends ) skulle gömma kroppen så snart lägenheten var fixad också och alla spår där bortplockade. JH har länge varit mycket intresserad av CSI och ville bli kriminolog enligt hörsägen, så hon trodde verkligen hon skulle kunna genomföra detta.

---

Vad talar för denna teori?
Egentligen ingenting annat än några tillfälligheter där hon pratar om att leva längre om man ler bara för att dagen efter dödas med mera. Självmord i släkten har det spekulerats i också. JH's intresse för CSI och hennes starka behov av stora pengar snabbt. Livförsäkring eller hemliga självmordstankar/brev kan styrka en sådan teori. En obotlig dödlig sjukdom kan också vara ett motiv för självmord. Eller olycklig kärlek.

Vad talar emot denna teori?
Mordvapnet och eventuella styckningsredskap kan tala emot detta förfarande, men var JH smart kanske detta var planerat villospår. Dessutom talar händelseförloppet emot denna spekulation eftersom det helt enkelt inte gick enligt några synbara planer. Avsaknad av självmordstankar i brev eller dagböcker talar också emot detta scenario. Dessutom var hon ju glad faster åt de underbara barnen. Om LL hade egna barn är denna teori också nästintill utesluten. Ingen mor lämnar sina barn frivilligt.

---

Detta var alltså ren spekulation åt det vildare hållet. Det mest sannolika är fortfarande olyckligt vredesutbrott tillsammans med speciellt volatila relationsbaserade omständigheter.
Citera
2014-06-23, 21:35
Moderator
OYs avatar
Om det visar sig att kroppen är styckad. Ur ett pm som jag har fått.

citat;

Dessutom är JA inbiten jägare och skapligt duktig på att stycka

slut citat
Citera
2014-06-23, 21:42
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Spekulation: Intrikat självmord.

JH behövde pengar och LL har självmord i släkten. Kanske LL tillsammans med JH ( and friends? ) planerat hennes eget självmord och betalat JH bra med pengar för den tjänsten. Dessutom skulle det vara något alldeles speciellt. Ett styckmord? Garanterat huvudperson i tidningarna. Nu skulle alla se henne i rampljuset till slut som den biatch hon alltid ansåg sig vara.

Detta scenario fungerar nog bara om livförsäkring eller dylikt finns med i bilden någonstans. Det tvingar de inblandade att tiga om självmord eftersom det skulle vara kränkande för LL som då egentligen är deras kompis vars högsta önskan var att få lämna jordelivet i full fokus. Hur betalning gått till går att spekulera vidare i men bör vara i form av fysiska tillgångar som inte går att spåra.

Problemet för deras plan var att det uppdagades och nu står JH inför ett svårt moraliskt val:
Avslöja LL's självmord och därmed svärta ned hennes sista vilja eller sitta inne och låta hennes sista vilja bli förverkligad, att stå i rampljuset från andra sidan.

Jag skulle må sjukt dålig om jag var i den sitsen, både veckorna före "mordet" och efteråt, oavsett om jag blev haffad eller inte.

Det skulle förklara varför dumpningsområdet valdes nära Nybetong. JH ( and friends ) skulle gömma kroppen så snart lägenheten var fixad också och alla spår där bortplockade. JH har länge varit mycket intresserad av CSI och ville bli kriminolog enligt hörsägen, så hon trodde verkligen hon skulle kunna genomföra detta.

---

Vad talar för denna teori?
Egentligen ingenting annat än några tillfälligheter där hon pratar om att leva längre om man ler bara för att dagen efter dödas med mera. Självmord i släkten har det spekulerats i också. JH's intresse för CSI och hennes starka behov av stora pengar snabbt. Livförsäkring eller hemliga självmordstankar/brev kan styrka en sådan teori. En obotlig dödlig sjukdom kan också vara ett motiv för självmord. Eller olycklig kärlek.

Vad talar emot denna teori?
Mordvapnet och eventuella styckningsredskap kan tala emot detta förfarande, men var JH smart kanske detta var planerat villospår. Dessutom talar händelseförloppet emot denna spekulation eftersom det helt enkelt inte gick enligt några synbara planer. Avsaknad av självmordstankar i brev eller dagböcker talar också emot detta scenario. Dessutom var hon ju glad faster åt de underbara barnen. Om LL hade egna barn är denna teori också nästintill utesluten. Ingen mor lämnar sina barn frivilligt.

---

Detta var alltså ren spekulation åt det vildare hållet. Det mest sannolika är fortfarande olyckligt vredesutbrott tillsammans med speciellt volatila relationsbaserade omständigheter.
Å hjälp jag blir helt hjärntrött. Den där instagrambilden där hon ler och och pratar om att det förlänger livet osv la hon upp för 4 veckor sen.
Citera
2014-06-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jaa, jag jobbar inte inom polisen så jag vet inte, jag gissar mest... (Vore fiffigt med någon polis i tråden, någon som är insatt i sånt här arbete på riktigt så att säga)

Jag har inte följt tråden i sin helhet, och vet inte om det bringats klarhet i det här. Men om ingen gjort det ännu så kan jag bidra. Avlidna personer bärs på bår. Om nödvändigt läggs kroppen i hygiensäck. Nödvändigt är det om kroppen är trasig eller vätskar av andra anledningar. Annars läggs kroppen i ett lakan och placeras på båren. Säckläggning och/eller bårläggning görs alltid på den plats där den avlidne anträffats. Om dödsfallet är av polisiärt intresse så hämtas inte kroppen förrän polisens tekniker är klara med de undersökningar som görs på platsen. Bår bär man i all tänkbar terräng (ja, det kan vara ytterst besvärligt ibland). I vissa fall kan den avlidne bäras i hygiensäcken, som är försedd med bärhandtag och kan bäras av 4-6 personer, men bärs då endast fram till båren och sen vidare till bilen.
Citera
2014-06-23, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malavuk
Jag har inte följt tråden i sin helhet, och vet inte om det bringats klarhet i det här. Men om ingen gjort det ännu så kan jag bidra. Avlidna personer bärs på bår. Om nödvändigt läggs kroppen i hygiensäck. Nödvändigt är det om kroppen är trasig eller vätskar av andra anledningar. Annars läggs kroppen i ett lakan och placeras på båren. Säckläggning och/eller bårläggning görs alltid på den plats där den avlidne anträffats. Om dödsfallet är av polisiärt intresse så hämtas inte kroppen förrän polisens tekniker är klara med de undersökningar som görs på platsen. Bår bär man i all tänkbar terräng (ja, det kan vara ytterst besvärligt ibland). I vissa fall kan den avlidne bäras i hygiensäcken, som är försedd med bärhandtag och kan bäras av 4-6 personer, men bärs då endast fram till båren och sen vidare till bilen.
Tack, då kan vi utesluta att likdelar kördes i skrinda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in