2014-06-23, 22:02
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Har ändrat mig och går på alternativ 1.

Good choice there papa beer..
kan nog vara det bästa valet, men en provsmakning tycker jag iallafall du är värd

Jag vill passa på att påpeka att kraftledningsgator inte alltid är att föredra,
det är populärt för jägare bland annat och med jämna mellanrum rensas området ifrån större sly

bless
Citera
2014-06-24, 00:15
Medlem
Mina två veckor gamla ak:47or har blivit gul/brun på de "runda" bladen som dom får från början, kan jag ta bort dom redan nu eller vänta?
Citera
2014-06-24, 00:33
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akgcrew
Mina två veckor gamla ak:47or har blivit gul/brun på de "runda" bladen som dom får från början, kan jag ta bort dom redan nu eller vänta?

Om du drar av bladen är det lätt att få med nedre stammens ytskikt så ta det varligt..
do as you please
Citera
2014-06-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akgcrew
RÖR INTE FRÖBLADEN. Varenda planta jag gjort det på har stendött. Vet inget om AK47, men låt bladen bara falla av när de är redo, det finns ingen anledning att plocka av dem. Flera av mina experiment har kvar fröbladen efter flera veckor och sen när de har fyllt sin funktion krymper de ihop och ramlar av.

Varför vill du plocka av dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
Om du drar av bladen är det lätt att få med nedre stammens ytskikt så ta det varligt..
do as you please
Man kan ju klippa också, men troligtvis är det vad som hänt med de plantor jag plockade fröbladen på. Vad jag förstår finns det verkligen ingen mening alls att bry sig om fröbladen. De gör vad dem ska och sen lägger de ner verksamheten.
Senast redigerad av trappkungen 2014-06-24 kl. 10:00.
Citera
2014-06-24, 13:23
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappkungen
...
Man kan ju klippa också, men troligtvis är det vad som hänt med de plantor jag plockade fröbladen på. Vad jag förstår finns det verkligen ingen mening alls att bry sig om fröbladen. De gör vad dem ska och sen lägger de ner verksamheten.

Tänker som du, true true

Kom ihåg att talla can go both ways, destroy or mutate your precious girl..
Citera
2014-06-24, 14:05
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Har ändrat mig och går på alternativ 1. Risken är vid den mängd jag såg att det inte rör sig om någon hobbyodling utan att det är av mer yrkesmässig karaktär. De herrar som sköter sådan verksamhet vill jag inte stöta mig med.
Tänk på att cannabis inte är som ett äppleträd. Man kan inte gå och plocka av lite knark då och då. Hela plantan måste först bli mogen och det är viktigt att den skördas vid rätt tillfälle. Förmodligen har de inget rökbartmaterial på sig. Säg inte att du är en sån där som tror att man röker bladen.

Om du ändå ska plocka hans odling så vänta några veckor till, läs på om hur man ser när cannabis är klart och gå ditt med jämna mellan rum typ 5 på morgonen. Men tycker ändå du ska låta han ha sitt, fast vet inte jag hade nog gjort som du girig som man är.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-06-24 kl. 14:20.
Citera
2014-06-24, 14:32
Medlem
Citat:
Har ändrat mig och går på alternativ 1. Risken är vid den mängd jag såg att det inte rör sig om någon hobbyodling utan att det är av mer yrkesmässig karaktär. De herrar som sköter sådan verksamhet vill jag inte stöta mig med.

Äckliga jävla människa. Vi lever ej i Mexiko. Det kommer inte vara nån jävla kartell som driver den odlingen. Det kan vara en kille på 17 år, vad fan vet du jävla luffare.
Citera
2014-06-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trappkungen
RÖR INTE FRÖBLADEN. Varenda planta jag gjort det på har stendött. Vet inget om AK47, men låt bladen bara falla av när de är redo, det finns ingen anledning att plocka av dem. Flera av mina experiment har kvar fröbladen efter flera veckor och sen när de har fyllt sin funktion krymper de ihop och ramlar av.

Varför vill du plocka av dem?

Tack för svar, då låter jag dom vara! Såg ut som att dom mådde dåligt så kände att det kanske vore bättre att ta bort dom
Citera
2014-06-24, 16:35
Medlem
Har en dam som det verkar vara lite kämpigt för. De andra har växt på så att det knakar! Men iaf. den har hamnat efter lite och bladen hänger en del, bild: https://anonfiles.com/file/81566c4a1a683f94e69a83fa082c2ab8

Så vad tror ni? Funderar på om det skulle hjälpa att strö lite hönsskit över jorden. Förslag uppskattas
Citera
2014-06-24, 18:02
Medlem
starkopramens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Äckliga jävla människa. Vi lever ej i Mexiko. Det kommer inte vara nån jävla kartell som driver den odlingen. Det kan vara en kille på 17 år, vad fan vet du jävla luffare.

OK? Nu skrev jag att jag bestämt mig för att gå på alternativ 1 -Att låta skiten vara och låta odlaren ha allt för sig själv och då är jag en -"Äcklig jävla människa"? Jaja, du får väl tycka att jag är äcklig för att jag låter plantorna vara ifred oavsett vem som har sått dom.
Citera
2014-06-24, 18:05
Medlem
starkopramens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Tänk på att cannabis inte är som ett äppleträd. Man kan inte gå och plocka av lite knark då och då. Hela plantan måste först bli mogen och det är viktigt att den skördas vid rätt tillfälle. Förmodligen har de inget rökbartmaterial på sig. Säg inte att du är en sån där som tror att man röker bladen.

Om du ändå ska plocka hans odling så vänta några veckor till, läs på om hur man ser när cannabis är klart och gå ditt med jämna mellan rum typ 5 på morgonen. Men tycker ändå du ska låta han ha sitt, fast vet inte jag hade nog gjort som du girig som man är.

Som jag skrev så har jag bestämt mig för att låta allt vara ifred.
Citera
2014-06-25, 13:45
Medlem
AgustSeris avatar
Hur stora har era blivit och när planterade ni ut dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in