2014-06-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Vilka snigelfällor rekomnderas år 2014? Jag har tidigare kört med öl men misstänker att det även kan locka fram mer sniglar till stället?
Lägg koppatrtåd kring området, sniglar skyr koppar, och antar att andra djur skulle skrämmas av att komma när koppar med sina klövar...

Snigel-dödar-mat-äckel-virus-gift-kulor, annars.
Citera
2014-06-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
VIDEO - https://www.youtube.com/watch?v=NrvlSmw071A En liten teaser.

Haha nice video! Fina damer har du också. Bry dig int i meskalin han är dum i huvudet, och har ingen aning om någonting.
Citera
2014-06-23, 11:00
Medlem
starkopramens avatar
Hmm, har en fråga som jag gissar inte kommer att få enbart positiv respons i denna tråd men, men. Var ute med ungarna i skogen och trillade över en odling med hyfsat färska plantor. Ett trettiotal plantor ungefär trettio centimeter höga.

Nu kommer frågan som är ett moraliskt dilemma, vad fan ska jag göra?
Att kontakta polisen är uteslutet då jag aldrig skulle vattna ut någon för vad jag anser är ett ringa brott.

1 -Ska jag låta skiten vara och "glömma" vad jag sett och låta odlaren få ha sitt i fred? (Detta alternativ känns som att det kommer ligga längst bort bland valen men med goda argument från er så kanske.)

2 -Ska jag skörda nu med en gång och ta skiten själv? (Med detta alternativ slipper odlaren kommande arbete som kommer att vara onödigt då jag kommer att sno rökat senare. Nackdelen för mig är en dålig skörd.)

3 -Ska jag vänta och plocka plantorna en dryg vecka innan det är dags för "riktig skörd"? (Detta alternativ anser jag åsamkar odlaren störst förlust men samtidigt ger det mig störst skörd. Nackdelen är att den som har planterat kanske inte orkar vänta den optimala tiden och skördar innan mig).

4 -Vänta tiden ut, skörda hälften och lämna en lapp där jag ber odlaren välja plats med större omsorg kommande år.

Jag är ingen Canabisfantast utan har endast rökt vid enstaka tillfällen de senaste 15-20 åren så jag skulle lätt klara mig på den mindre skörden en lång tid framöver samt att det blir mer lätthanterligt. Kommer att vattenkurera det jag tar då jag ska ha skiten själv.
Citera
2014-06-23, 11:04
Medlem
1 -Ska jag låta skiten vara och "glömma" vad jag sett och låta odlaren få ha sitt i fred? (Detta alternativ känns som att det kommer ligga längst bort bland valen men med goda argument från er så kanske.)

det tycker jag låter shysst
Citera
2014-06-23, 11:10
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Hmm, har en fråga som jag gissar inte kommer att få enbart positiv respons i denna tråd men, men. Var ute med ungarna i skogen och trillade över en odling med hyfsat färska plantor. Ett trettiotal plantor ungefär trettio centimeter höga.

Nu kommer frågan som är ett moraliskt dilemma, vad fan ska jag göra?
Att kontakta polisen är uteslutet då jag aldrig skulle vattna ut någon för vad jag anser är ett ringa brott.

2 -Ska jag skörda nu med en gång och ta skiten själv? (Med detta alternativ slipper odlaren kommande arbete som kommer att vara onödigt då jag kommer att sno rökat senare. Nackdelen för mig är en dålig skörd.)

3 -Ska jag vänta och plocka plantorna en dryg vecka innan det är dags för "riktig skörd"? (Detta alternativ anser jag åsamkar odlaren störst förlust men samtidigt ger det mig störst skörd. Nackdelen är att den som har planterat kanske inte orkar vänta den optimala tiden och skördar innan mig).

4 -Vänta tiden ut, skörda hälften och lämna en lapp där jag ber odlaren välja plats med större omsorg kommande år.

Jag är ingen Canabisfantast utan har endast rökt vid enstaka tillfällen de senaste 15-20 åren så jag skulle lätt klara mig på den mindre skörden en lång tid framöver samt att det blir mer lätthanterligt. Kommer att vattenkurera det jag tar då jag ska ha skiten själv.

Om du ska göra det som är moraliskt rätt (enligt mig)ska du lämna en lapp där du skriver att du ej kommer anmäla till polisen, och att personen borde byta ställe till nästa år. Samt att personen borde vara försiktig f.om nu. Och skulle heller inte stjäla någonting utan snarare försöka på nått smart sätt be om en "belöning" för att du varit snäll.(vet inte hur det ska fungera i praktiken, nån annan kanske har ett smart sätt, köp ett kontantkort eller vafan som helst o lämna nummer haha) Ser ingen anledning till att stjäla då du inte kommer få ut så mycket eftersom att du skördar för tidigt, låt personen göra allt grovjobb, torka, kurera etc sen får du en del av kakan^^
Senast redigerad av Anarutanugglor 2014-06-23 kl. 11:30. Anledning: edit
Citera
2014-06-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Ogräset togs bort efter filmandet samtidigt med luckring av jorden. Nu tycker jag du är lite vrång, kläderna jag har på mig där är långt ifrån vad jag har på mig annars. Jag är inte dum.

Förstår vad du menar, röda kläder syns men tvivlar du på mitt ställe eller?

Jag tänker på ditt eget bästa bara. =) Bara om du nu hade på dig dom röda kläderna den dagen tycker jag är tillräcklig stor risk som ej bör tas. Iom att rött syns så väl. Som ett ficklampa i mörkret typ. Tror människan är programmerad att uppmärksammas på färgen röd.
Citera
2014-06-23, 14:05
Medlem
Bara du lämnar en del plantor till odlaren så är jag nöjd. Alltså stöttar jag alternativ 1 och 4 även fast jag tycker hälften av plantorna är lite väl magstarkt. Jag tror att du mycket väl klarar dig på 4-6 plantor ett bra tag min vän samtidigt som odlaren inte tappar motivationen inför nästa år!

För utan odlare skulle det inte finnas några brukare! Support your growers!

haha nu var jag alldeles för kliché igen
Citera
2014-06-23, 14:09
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Hmm, har en fråga som jag gissar inte kommer att få enbart positiv respons i denna tråd men, men..

Det hävdas ju att du inte röker speciellt mycket.. såe
Då, skulle jag nog i dina skor bara ta ett par plantor, när de är mogna, och låta resten vara..
Omsorgslapp hade nog förmildrat omständigheten,
men det är aldrig roligt att få huvudet inhoppat av mr Karma

Det blir ganska mycket vattenskördat på en enda flicka youknow..
Citera
2014-06-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falkhufvud
Bara du lämnar en del plantor till odlaren så är jag nöjd. Alltså stöttar jag alternativ 1 och 4 även fast jag tycker hälften av plantorna är lite väl magstarkt. Jag tror att du mycket väl klarar dig på 4-6 plantor ett bra tag min vän samtidigt som odlaren inte tappar motivationen inför nästa år!

För utan odlare skulle det inte finnas några brukare! Support your growers!

haha nu var jag alldeles för kliché igen
+1
Citera
2014-06-23, 18:22
Medlem
starkopramens avatar
Tack för att ni var till hjälp åt min moraliska kompass. I helgen ska jag ta en sväng förbi och lämna en lapp där jag skriver att odlaren gärna får lämna en planta när han (gissar att det är en han) skördat, alternativt att jag tar en när jag tror att det är dags.

Skriva att jag snubblat över stället men att jag håller käft och han får göra som han känner. Han vet att stället är upptäckt men att jag inte golar och gärna tar en planta som tack för min tystnad. Skriva att han får svara på lappen hur han gör så att jag vet. Inga hard feelings om han vill ha allt själv. Har stålar så att jag kan betala de få gånger jag eventuellt vill ha något att röka. Skriver han att det är ok att jag tar en innan gör jag det annars så kollar jag senare om det finns något kvar.

Att det fanns en sån här tråd och att utomhusodling var ett fenomen på riktigt i Sverige hade jag ingen aning om förrän jag sökte här inne efter helgens oväntade fynd.

"Min odlare" hade en jäkla otur bara att hans ställe blev hittat av någon som vet hur plantorna ser ut. I söderläge bakom en kulle vid en kraftledningsgata. Idealiskt ställe vad jag har förstått från denna tråd.

Odla lugnt
Citera
2014-06-23, 20:56
Medlem
starkopramens avatar
Har ändrat mig och går på alternativ 1. Risken är vid den mängd jag såg att det inte rör sig om någon hobbyodling utan att det är av mer yrkesmässig karaktär. De herrar som sköter sådan verksamhet vill jag inte stöta mig med.
Citera
2014-06-23, 21:49
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:
Har ändrat mig och går på alternativ 1. Risken är vid den mängd jag såg att det inte rör sig om någon hobbyodling utan att det är av mer yrkesmässig karaktär. De herrar som sköter sådan verksamhet vill jag inte stöta mig med.
Du har ett riktigt fittigt beteende med dina "alternativ" om bla utpressning. Du ger fan i andras saker. Olagligt eller inte, de spelar ingen roll. Akta så att ingen utav dom där odlarna råkar snubbla över dina barn och börjar med en massa alternativ angående dom.

Jag menar, kasta inte sten i glashus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in