2014-06-24, 02:53
Medlem
Högutbildade lockas inte till Sverige. I Kanada så talar man engelska så det är en stor fördel. I Sverige måste man lära sig det fula språket svenska. Hade jag varit högutbildad emigrant så hade jag aldrig valt att emigrera till kalla och mörka Sverige.
Citera
2014-06-24, 04:22
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Jag förväntar mig ingenting från er, ni har redan visat att ni inte har kapacitet till att tänka logiskt.
Snarare du som visat att du inte kan framföra argument utifrån seriösa källor.
Citera
2014-06-24, 04:27
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Statistiken talar ju dock emot er rasister. Sverige och Kanada som har haft en hög invandring under en lång tidsperiod, har en mycket bra ekonomi. Som jämförelse kan man nämna det europeiska landet Vitryssland som har en låg invandring, en etniskt homogen befolkning och en mycket dålig ekonomi.
Källa som styrker att invandringen har gett ett ekonomisk plus i Sverige.
Citera
2014-06-24, 04:37
Medlem
nins avatar
Jan Ekberg's studie "Invandringen och de offentliga finanserna" från 2009 visade att med 2006 siffror så fick han fram att invandringen var en nettoutgift på 1,5-2% av BNP per år.
Jan Tullberg's uträkning från 2013 visar på minst 3% av BNP plus kanske lika mycket i undanträngningseffekt.
SCB's rapport "Integration - En beskrivning av läget i Sverige" ger en dyster bild. Där speciellt utan-Europeisk födda har en extremt låg andel i förvärvsarbete.

Jag har även jobbat på ett ungdomshem och kan berätta att kommunen får betala klart mer än 2000 kr per dag för ungdomarna där, och det är knappast en vild gissning att det finns fler utgifter med personer som har mer problem och behov.
Citera
2014-06-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Snarare du som visat att du inte kan framföra argument utifrån seriösa källor.
Ja svamla och vara barnslig som en trotsig femåring kan man vara när allvarliga saker diskuteras. Kommer du själv med några fakta från seriösa källor?
De officiella siffrorna för vad invandringen kostar i Sverige är censurbelagda till skillnad mot vad som är vanligt i andra länder. Försök få fram fakta därifrån så har du gjort någon nytta i stället för att vifta med spaden i sandlådan.
Citera
2014-06-24, 08:59
Medlem
BurkHanss avatar
Ja, vi skämmer ut oss. Vår omvärld skrattar åt de dumma svenskarna som skänker bort sitt eget land och utplånar sig själva i en kulturmarxistiskt inducerad världsförbättrarmani.

Jag känner precis som du, särskilt som jag haft förmånen att se och uppleva Sverige på den tiden det var en fungerande välfärdsstat på topp, d v s under 60-talet. Tänk dig en hårboll från en horas hårborste, en "tennisboll" av hår hopkletad av gammal sperma och nertryckt i din hals! Så känner jag när jag ser hur Sveriges kultur-, media - och politiska elit under 40 år lyckats göra oss till en åsiktsdiktatur där främmande folk går före den egna befolkningen och välfärden är i fritt fall.

Tänk dig ett islamiserat helvete i norr och du ser Sveriges framtid om inget görs, och det snart! Tyvärr är vi ett försvagat folk, drygt 200 år av fred har gjort oss till en hoper konflikträdda ja-sägare. Turligt nog så går det nu utför i rask takt och ju fortare den ekonomiska och sociala kollapsen kommer, desto bättre. De massor av bidragsturister som anlänt de senaste 15-20 åren kommer att bli sista spiken i kistan för det gamla Sverige och samtidigt - förhoppningsvis - det som får oss att resa oss.

Tills vidare är det lågskaligt gerillakrig som gäller - utnyttja välfärdsstaten så mycket du kan, bidra med så lite som möjligt genom att jobba och konsumera minimalt. Tänk så, så känns det bättre!
Senast redigerad av BurkHans 2014-06-24 kl. 09:07.
Citera
2014-06-24, 09:06
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindLost
Högutbildade lockas inte till Sverige. I Kanada så talar man engelska så det är en stor fördel. I Sverige måste man lära sig det fula språket svenska. Hade jag varit högutbildad emigrant så hade jag aldrig valt att emigrera till kalla och mörka Sverige.
Dessutom är det en myt med t.ex. de "framgångsrika somalierna" i Kanada och USA. Kolla andra trådar här på Flashback och länkar till artiklar och rapporter från "over there" angående problemen med fattigdom, missbruk, kriminalitet, arbetslöshet och allmän social missanpassning hos denna grupp. D v s precis som Sverige! "De har det i blodet" kanske man kan säga.
Citera
2014-06-24, 09:27
Medlem
Jimbos avatar
Reinfeldts mål är inte att vara humanist. Det är att skapa ett gammaldags klass-samhälle. Den generösa invandringen har ingen som helst humanistisk botten, utan är en del av en hävstångsprocess som pågår för att knäcka den svenska välfärdsmodellen.

Man kan inte som politiker officiellt skrota den svenska välfärdsmodellen eftersom de flesta tycker att den är mer eller mindre bra, men med emfas på bra.
Så Reinfeldt & Borg ser till att börja underifrån, bland de arbetslösa och långtidssjuka, för vem bryr sig om vad de där jävla latmaskarna säger?
Inte den välbeställda medelklassen iaf. Där ligger kärnväljaren. Där finns tron på humanism och att Sveriges invandringspolitik bär en humanistisk flagg.
Tanken är att spotta ut så mycket pengar som möjligt. Alla som har minsta insyn i migrationsverkets upphandlingar inser att det inte finns någon som helst kontroll eller vilja att styra utgifterna. Pengarna rinner ur kistorna.
Under tiden har Reinen & Borg sett till att sälja ut stora svenska resurser för att dölja kassaflödet.

Nu går det snart inte ens att dölja det hela för kärnväljarna. Även deras skolor har slutat fungera, även deras sjukvårdsinrättningar går på knäna.

Nu sitter nästkommande regering med en gigantisk klump människor som varken kan språket eller har medel för att klara sig i landet.
Det är nu det fiffiga med Reinfeldt & Borgs lilla plan inträffar.
En gigantisk underklass av människor som varken kan språket eller förmår att protestera adekvat, kommer att börja gro - oavsett sittande regering.

Detta i en tid när man räknar med att var 10:e jobb snart kommer att försvinna till robotar.

Hur har det kunnat få fortgå så här? In kommer SD. Hela spektaklets lilla pajas, distraktionen, partiet som sätter munkavle på hela debatten genom att fokusera på ett Vi och Dom tänkande. Och ingen vill längre ta i frågan, för ingen vill bli förknippade med ett gäng gamla nazister, även om de bytt uniform och flagg. Och när inte deras förmåga räcker till att tysta frågan, när det börjar bubbla och jäsa bland folk ändå, då kommer de riktigt stora Pelle-jönsarna och skramlar så högt att alla tystnar och gömmer sig igen, för då kommer SMR och SvP och de andra uppdragbara marscheringsdockorna.

Så var finns räddningen? Det borde vara sossarna, men vem orkar bry sig om Löwfen? Och vem vill ha ett alternativ med miljöpartiet och Fi! På riktigt? Jag menar, verkligen sitta och bestämma över landet och sköta utrikespolitiken på riktigt?
Citera
2014-06-24, 09:29
Medlem
Muhamedssons avatar
Skulle räddningen vara Löwfen (ränderna går aldrig ur zebran) och hans misslyckade sosseparti? Vi har sett tillräckligt av vad det partiet har lyckats med att uträtta i regeringsstolen.
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-06-24 kl. 09:33.
Citera
2014-06-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindLost

Det är snarare så att högutbildades kompetens inte tas till vara på i vårt land. Istället ser vi ingenjörer som kör taxi och jurister som bedriver pizzerior. Sverige är extremt dåligt på att ta till vara på invandrares kompetens, har mer än 10 vänner som invandrat hit men som inte fått ett tillräckligt kvalificerat jobb.

En ingenjörsutbildning från Bangalore Institute of Technology med fina betyg värderas fan lägre än en svensk gymnasieexamen i naturvetenskap. Det är ett stort skämt. Det drabbar den enskilde och det drabbar hela vårt land.
Citera
2014-06-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
En ingenjörsutbildning från Bangalore Institute of Technology med fina betyg värderas fan lägre än en svensk gymnasieexamen i naturvetenskap. Det är ett stort skämt. Det drabbar den enskilde och det drabbar hela vårt land.

Det är synd om det verkligen är så att invandrare drabbas på det sättet.
Jag har omvända erfarenheter från Slovakien och Bangladesh. Dvs. personer som hade papper på utbildningar som uppenbarligen saknade kompetens inom sina ämnen.
Citera
2014-06-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Statistiken talar ju dock emot er rasister. Sverige och Kanada som har haft en hög invandring under en lång tidsperiod, har en mycket bra ekonomi. Som jämförelse kan man nämna det europeiska landet Vitryssland som har en låg invandring, en etniskt homogen befolkning och en mycket dålig ekonomi.

Och när antalet pirater sjunker så ökas utsläppen av växthusgaser.

http://bama.ua.edu/~sprentic/101%20pirates-temp.jpg
Senast redigerad av Kratatch 2014-06-24 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in