Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 20:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
Inte nämnvärt om jag ska vara ärlig.

Det stormar i alla fall kring JH och JN, kan det vara en hämndaktion som har orsakat att ladan har rasat, om den nu har gjort det?
Citera
2014-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men Jonna och Jonathan bodde ju ihop. Kunde de inte bara prata med varandra hemma? Det kanske är det du menar? Greps båda två i hemmet? Det kanske vi inte vet än.

Ja kontaktar per tele/berättar hemma, de greps ju hur som helst samtidigt.

Sen kan man fundera över följande:

JN verkar ju engagerad i gården eftersom han fixar med rasad lada. JN och JH har gjort slut och hästar ska säljas, kanske JN tänkt sig att bo kvar och JH måste flytta. Det står ju helt klart att hon inte varit på topp sista tiden, skräpmat, övervikt och dessutom advokatens utsaga om att hon mått dåligt några veckor (minst). Någonstans i tråden står att JN och LL har en romans, kanske JH ser LL som orsaken till all hennes olycka. JA är enbart delaktig eftersom LL lånar JA:s lägenhet för att träffa JN i smyg. Spekulationer runt detta finns beskrivet men finns det belägg för romansen?

Tänkbart motiv hur som helst!
Citera
2014-06-23, 20:50
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja kontaktar per tele/berättar hemma, de greps ju hur som helst samtidigt.

Sen kan man fundera över följande:

JN verkar ju engagerad i gården eftersom han fixar med rasad lada. JN och JH har gjort slut och hästar ska säljas, kanske JN tänkt sig att bo kvar och JH måste flytta. Det står ju helt klart att hon inte varit på topp sista tiden, skräpmat, övervikt och dessutom advokatens utsaga om att hon mått dåligt några veckor (minst). Någonstans i tråden står att JN och LL har en romans, kanske JH ser LL som orsaken till all hennes olycka. JA är enbart delaktig eftersom LL lånar JA:s lägenhet för att träffa JN i smyg. Spekulationer runt detta finns beskrivet men finns det belägg för romansen?

Tänkbart motiv hur som helst!
Det där med JN och LL verkar dock inte stämma, han hävdar att han inte alls känner henne utan bara känner till hennes existens.
Har fått PM som berättar om det bisarra sammanträffandet att LL gjort praktik och ev också jobbat som styckare.
Citera
2014-06-23, 20:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det där med JN och LL verkar dock inte stämma, han hävdar att han inte alls känner henne utan bara känner till hennes existens.
Har fått PM som berättar om det bisarra sammanträffandet att LL gjort praktik och ev också jobbat som styckare.

Hon lär inte ha styckat sig själv. Har JN, JH eller JA någon koppling till styckningsbranchen?
Citera
2014-06-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Därför att det behövs. Dels är JH misstänkt för mord, ett brott som det är så kallad obligatorisk häktning på, dvs det måste vara uppenbart att skäl att häkta saknas för att häktning inte ska ske. Dels är JN misstänkt på den svagare misstankegrunden skälig misstanke.

Edit: Muffin Man hann visst före...
JN har inte erkänt sig skyldig till skyddande av brottsling. Kan det vara anledningen för att åklagaren tyckte att det var viktigt att häkta honom tills utredningen blir klar?
Citera
2014-06-23, 21:02
Medlem
Citat:

Hävdat ja.. JN kan ha träffat LL, inlett romans, myglat för JH för att inte röra till det i samband med separationen och fortsätter att nekar. Men om motivet är svartsjuka borde han förstå att det kommer fram ändå, så varför inte bara berätta som det är isf, nja kanske inte helt troligt i alla fall.
Citera
2014-06-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Allt hänger nu på vad mordvapen och styckredskapen är för något. Det kan avslöja om mord och styckning var planerat eller inte.

Jag har ytterligare en hårresande spekulation på gång men skall inte skriva den för Lilla Hedvigs skull. Den stackarn behöver nog en Thai-massage och slänga på en Vinyl LP skiva med god musik för att koppla av sina nerver sedan mitt förra större spekulativa inlägg. Allt i all välmening.

Men jag har spekulationer på gång ifall det behövs och efterfrågas.

Kör hårt!
Citera
2014-06-23, 21:07
Medlem
Citat:

Och jag skulle kunna skicka dig ett PM från en gammal användarprofil och delge dig den bisarra informationen att J.H älskade att ta ut sin aggression som hon bar inom sig genom en fight club som anordnades strax utanför Örebro var tredje månad där hon kunde släppa loss sin ilska hon har burit på dom senaste åren...

Den som tar anonyma PM på, mer eller mindre, allvar borde verkligen ta sig en funderare, med tanke på hur många troll det finns här...
Citera
2014-06-23, 21:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Allt hänger nu på vad mordvapen och styckredskapen är för något. Det kan avslöja om mord och styckning var planerat eller inte.

Jag har ytterligare en hårresande spekulation på gång men skall inte skriva den för Lilla Hedvigs skull. Den stackarn behöver nog en Thai-massage och slänga på en Vinyl LP skiva med god musik för att koppla av sina nerver sedan mitt förra större spekulativa inlägg. Allt i all välmening.

Men jag har spekulationer på gång ifall det behövs och efterfrågas.

Kom igen, spekulera öppet, mer eld på brasan vore fint. Kanske någon mer som sitter inne på någon smaskig teori?

Jobbat på ICA sa någon, kanske har JH arbetat i charken?
Citera
2014-06-23, 21:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Och jag skulle kunna skicka dig ett PM från en gammal användarprofil och delge dig den bisarra informationen att J.H älskade att ta ut sin aggression som hon bar inom sig genom en fight club som anordnades strax utanför Örebro var tredje månad där hon kunde släppa loss sin ilska hon har burit på dom senaste åren...

Den som tar anonyma PM på, mer eller mindre, allvar borde verkligen ta sig en funderare, med tanke på hur många troll det finns här...

Självklart måste man vara kritisk, men i systertråden, om uttrycket tillåts, den andra mördade kvinnan i trakten som inte var mördad enligt senaste nytt, där har det visat sig finnas ett visst mått av sanningshalt i pm som har publicerats. Åtminstone kan det misstänkas finnas lite sanning i vad som har pm:ats.
Citera
2014-06-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeyu
LL har väll däremot ett barn?
LL har inga barn.
Citera
2014-06-23, 21:18
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon lär inte ha styckat sig själv. Har JN, JH eller JA någon koppling till styckningsbranchen?
Tror du inte? Nej det är ett bissart sammanträffande som sagt. Jag har inte hört nåt om de andras arbeten. Privata, mindre firmor har ofta hemsidor med de anställda presenterade men jag har inte hittat nånting på de det är nån vits att försöka googla på, dvs de med lite ovanliga namn. Så, jobb inom offentlig sektor kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in