Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 18:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag kan lova att om man har ett magsår som till råga på allt är blödande så äter man inte sill och man dricker inte sprit.

Det känns ungefär som att hälla ner sällt metall att dricka då. det gör jävulskt ont. Har själv blödande magsår.

Och tösen är för ung för att ha vant sig med smärtorna och ändå äta och dricka sånt som gör ont.

Snarare pulsåderbrock som brustit.

En släktigt till mig hittades död och alldeles blodig i sitt hem och det utreddes som mord och vi blev underrättade om att han blivit mördad. För att senare visa sig att det var pulsåderbrock som brustit.

Pulsåderbrock är väl jävligt ovanligt? Läste att det drabbar ungefär 0,01% av alla svenskar per/år. Ännu lägre siffror då det handlar om rena dödsfall.
Senast redigerad av henkess 2014-06-23 kl. 18:59.
Citera
2014-06-23, 18:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Läkarstudent? AF var inte läkarstudent.

Då har jag blandat ihop två personer, ber om ursäkt för det. Frågan kvarstår, hur väcker man döda till liv genom att banka i väggarna? Grannarna hade hört bankande i väggarna och enbart en mansröst skrika på hjälp, var det inte så?
Citera
2014-06-23, 18:58
Medlem
meiis avatar
Nu kanske killen själv kan berätta så alla spekulationer kan sluta, eller om någon som känner honom kan berätta vad han berättat!! Hade varit skönt att få svart på vitt och slippa alla olika spekulationer
Citera
2014-06-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men då skriver man antingen det ena eller det andra, inte det ena eller det andra. Eller-formuleringen ger oundvikligen ett intryck av osäkerhet somn är olämplig i sammanhanget.

Kvinnan/tjejen dog uppenbart inte av mord. Du sitter och läser kvällstidningar och tycks börja fundera på konspirationer, då du gått på snacket om "PK-media".. Snälla!!! Kan du inte acceptera att en kvällstidning, är en kvällstidning, är en kvällstidning? Är du så urbota dum i huvudet att du på riktigt tror att obducent/rättsläkare avfärdar mord utan underlag?

Visst det är ju Flashback vi diskuterar på och frågan om rättsläkaren mutats har redan ställts... Löjeväckande, att man sedan kan se att många nötter genom tidigare inlägg är SD/SP vänliga förvånar knappast.

Ni som är PRO-SD... Vilken kofta ska ni dra på er nu?

Själv förväntar jag mig numer en varning för offtopic....
Citera
2014-06-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nu kanske killen själv kan berätta så alla spekulationer kan sluta, eller om någon som känner honom kan berätta vad han berättat!! Hade varit skönt att få svart på vitt och slippa alla olika spekulationer

Varför spekulera när fakta finns? Är du så dum som du verkar på riktigt?
Citera
2014-06-23, 18:59
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Banka i väggen, en läkarstudent, hur skulle bankandet väcka henne till liv? Inte direkt skolmedicin han läste i så fall?

Det är inte helt omöjligt att man i det tillståndet, (konsumerat en del alkohol, kanske/och någon drog)
Får ren panik när personen i fråga inte andas och HLR inte ger några resultat.
Det är klart att paniken tar över och man tar till sig drastiska metoder för att försöka få några livstecken.
Citera
2014-06-23, 19:03
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra, då säger vi så då. Kvinnan dog av ett pulsåderbråck, härligt med folk som berättar sanningen, tack. Nu slipper vi spekulera, personer med magsår äter inte sill och dricker inte sprit, förutom jag då, men det beror på min metallkista, den pallar oftast ett traditionellt midsommarfirande med alla ingredienser.

Jag sa inte att det var så, gjorde jag?

Men jag kom ihåg min släktings död som troddes vara mord för han var blodig precis som denna tösen. Och Hamikar skrev vad det heter.

"Pulsåderbrock är väl jävligt ovanligt? Läste att det händer för ungefär 0,01% av alla svenskar per/år."
Hamikar skrev vad jag menade och det är väl egentligen vanligast hos alkisar och andra missbrukare tror jag.

(Jag har haft mitt i fyra år och jag klarade inte av sill och alkohol i år.)
Citera
2014-06-23, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Det är inte helt omöjligt att man i det tillståndet, (konsumerat en del alkohol, kanske/och någon drog)
Får ren panik när personen i fråga inte andas och HLR inte ger några resultat.
Det är klart att paniken tar över och man tar till sig drastiska metoder för att försöka få några livstecken.

112 brukar fungera bättre än att banka i väggar, ev. banka på grannens dörr, men väggarna i lägenheten?
Citera
2014-06-23, 19:07
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I Sverige 2014 och ett gäng decennier tillbaks är det ingen som dör av "naturliga" orsaker. Samtliga döda, med undantag av några få (ofta djupt religiösa) obduceras och faktisk dödsorsak konstateras.
Så var det inte riktigt ens när jag var en ung kandidat för trettifem år sedan, och det är dessvärre inte tillnärmelsevis så nuförtiden. I allt fler fall avstår man från att obducera om dödsorsaken förefaller klar. Enligt de senaste uppgifter jag har tillgång till är det bara 15% av de avlidna i Sverige som obduceras, och den siffran är nog lägre ändå nu.

Citat:
De flesta äldre dör t.ex av hjärtstillestånd vilket inte är speciellt naturligt för levande människor.
Hjärtstillestånd hos gamla - och för de allra flesta andra utom vissa hjärtpatienter - är ett tecken på död, inte en orsak till den. Den vanligaste omedelbara dödsorsaken för gamla är lunginflammation.

Citat:
En ung människa kan absolut dö huxflux utan sjukdom, aortaaneurysm har nämnts i tråden. Aneurysm i hjärnan är även det en risk trots att det inte är en sjukdom.
Jag vet inte riktigt vad du har för definition på sjukdom, men arteriella aneurysm är definitivt resultat av sjukliga processer.

Citat:
Det finns otaliga diagnoser människor dör av utan att vara sjuka.
I din mening av ordet sjuka, kanske. Men det finns mycket få icke-traumarelaterade sätt som en 16-åring kan dö på som inte är orsakade av ytterst påtagliga sjukliga processer. Och jag vidhåller att den formulering jag kritiserade var klunsig, och markerade betydligt mer osäkerhet än vad som förmodligen var motiverat.
Citera
2014-06-23, 19:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
BREAKING NEWS. Han var oskyldig

Obduktionen är inte slutförd, för tidigt att påstå det du gör, han är fortfarande formellt misstänkt oavsett utgången.
Citera
2014-06-23, 19:18
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
I din mening av ordet sjuka, kanske. Men det finns mycket få icke-traumarelaterade sätt som en 16-åring kan dö på som inte är orsakade av ytterst påtagliga sjukliga processer. ...

Vad jag förstår så var flickan född 1996 vilket innebär att hon borde varit 18 år. Det har kanske ingen betydelse för din delning men men..
Senast redigerad av Hestapo 2014-06-23 kl. 19:22.
Citera
2014-06-23, 19:20
Medlem
Citat:
Så var det inte riktigt ens när jag var en ung kandidat för trettifem år sedan, och det är dessvärre inte tillnärmelsevis så nuförtiden. I allt fler fall avstår man från att obducera om dödsorsaken förefaller klar. Enligt de senaste uppgifter jag har tillgång till är det bara 15% av de avlidna i Sverige som obduceras, och den siffran är nog lägre ändå nu.

Hjärtstillestånd hos gamla - och för de allra flesta andra utom vissa hjärtpatienter - är ett tecken på död, inte en orsak till den. Den vanligaste omedelbara dödsorsaken för gamla är lunginflammation.

Jag vet inte riktigt vad du har för definition på sjukdom, men arteriella aneurysm är definitivt resultat av sjukliga processer.

I din mening av ordet sjuka, kanske. Men det finns mycket få icke-traumarelaterade sätt som en 16-åring kan dö på som inte är orsakade av ytterst påtagliga sjukliga processer. Och jag vidhåller att den formulering jag kritiserade var klunsig, och markerade betydligt mer osäkerhet än vad som förmodligen var motiverat.

Jag tänker inte gå offtopic med en Moderator, men du har fel... I Sverige finns inget som heter naturlig död... Alla dör av en orsak.

Vidare finns ett otaligt antal diagnoser som för den sakens skull inte är sjukdomar som är dödliga. Du har skrivit ett högst märkligt inlägg och är dessutom moderator, hoppas verkligen att du inte är den som kommer stå bakom en avstängning eller ens varning av detta inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in