Jag skriver en dikt, i fler verser, som jag ska ge till min fru nr den r klar. Hur ska jag ge den?
Jag vill ge den i skrift som hon fr lsa sjlv, och hade inte tnkt att ge henne hela dikten p en gng. Utan vill att hon fr vers fr vers undan fr undan.
Hon kommer garanterat bli verraskad. Detta r inget hon frvntar sig. S jag tnkte om jag nd ska ge henne ngot romantiskt s kan jag ge den p ett fint och genomtnkt stt. Inte bara ngot kladdigt rutat papper.
Hon skulle kunna f texten i olika former, t.ex. i fint brev, p kylskpsdrren, under kudden, som sms osv... och s kan jag sjlv lsa slutet i samband med en romantisk middag? Tror ni det kan bli fint? Eller kanske det ska vara i fina brev rakt igenom? S hon kan spara dem.
Det ska bli en romantisk dikt. Konkret och saklig men nd vacker. Inte s abstrakt. Det knns mest som jag.
S hr har jag skrivit hittills. Ni behver inte kommentera dikten i sig. Utan jag vill visa vilken knsla jag valt i dikten:
Puss och god natt
Min kra sta bsta
En underbar skatt
Min fru
Mitt allt
Min nsta
Men nu r det tid.
Fr nattlig siesta.
Kom nu och lgg dig
Grna extra nra
Doften att ha dig intill mig
Min dag
Min natt
Min kra
Vi vntar p imorgon
Vad denna dag kan bra?
Du har svra dagar
Ingen verkar veta
Din smrtas onda lagar
Min sol
Min eld
Min heta
Tur, vi bda vet
Du kommer orka streta.
Tur att vi r tv
Jag r med dig i ditt lopp
Steg fr steg men sm
Min ros
Min ng
Min nyponknopp
Ett berg vi ska bestiga
Tillsammans mot dess topp
Jag lskar dig
Frstr du det?
Kom var med mig
Mitt hav
Min strand
Min sknhet
Lt mig famna dig
Med dig vill jag vara
Och s vidare.....
Jag vill ge den i skrift som hon fr lsa sjlv, och hade inte tnkt att ge henne hela dikten p en gng. Utan vill att hon fr vers fr vers undan fr undan.
Hon kommer garanterat bli verraskad. Detta r inget hon frvntar sig. S jag tnkte om jag nd ska ge henne ngot romantiskt s kan jag ge den p ett fint och genomtnkt stt. Inte bara ngot kladdigt rutat papper.
Hon skulle kunna f texten i olika former, t.ex. i fint brev, p kylskpsdrren, under kudden, som sms osv... och s kan jag sjlv lsa slutet i samband med en romantisk middag? Tror ni det kan bli fint? Eller kanske det ska vara i fina brev rakt igenom? S hon kan spara dem.
Det ska bli en romantisk dikt. Konkret och saklig men nd vacker. Inte s abstrakt. Det knns mest som jag.
S hr har jag skrivit hittills. Ni behver inte kommentera dikten i sig. Utan jag vill visa vilken knsla jag valt i dikten:
Puss och god natt
Min kra sta bsta
En underbar skatt
Min fru
Mitt allt
Min nsta
Men nu r det tid.
Fr nattlig siesta.
Kom nu och lgg dig
Grna extra nra
Doften att ha dig intill mig
Min dag