2014-06-23, 14:15
Medlem
Jag skriver en dikt, i fler verser, som jag ska ge till min fru nr den r klar. Hur ska jag ge den?

Jag vill ge den i skrift som hon fr lsa sjlv, och hade inte tnkt att ge henne hela dikten p en gng. Utan vill att hon fr vers fr vers undan fr undan.

Hon kommer garanterat bli verraskad. Detta r inget hon frvntar sig. S jag tnkte om jag nd ska ge henne ngot romantiskt s kan jag ge den p ett fint och genomtnkt stt. Inte bara ngot kladdigt rutat papper.

Hon skulle kunna f texten i olika former, t.ex. i fint brev, p kylskpsdrren, under kudden, som sms osv... och s kan jag sjlv lsa slutet i samband med en romantisk middag? Tror ni det kan bli fint? Eller kanske det ska vara i fina brev rakt igenom? S hon kan spara dem.

Det ska bli en romantisk dikt. Konkret och saklig men nd vacker. Inte s abstrakt. Det knns mest som jag.

S hr har jag skrivit hittills. Ni behver inte kommentera dikten i sig. Utan jag vill visa vilken knsla jag valt i dikten:

Puss och god natt
Min kra sta bsta
En underbar skatt
Min fru
Mitt allt
Min nsta
Men nu r det tid.
Fr nattlig siesta.

Kom nu och lgg dig
Grna extra nra
Doften att ha dig intill mig
Min dag
Min natt
Min kra
Vi vntar p imorgon
Vad denna dag kan bra?

Du har svra dagar
Ingen verkar veta
Din smrtas onda lagar
Min sol
Min eld
Min heta
Tur, vi bda vet
Du kommer orka streta.

Tur att vi r tv
Jag r med dig i ditt lopp
Steg fr steg men sm
Min ros
Min ng
Min nyponknopp
Ett berg vi ska bestiga
Tillsammans mot dess topp

Jag lskar dig
Frstr du det?
Kom var med mig
Mitt hav
Min strand
Min sknhet
Lt mig famna dig
Med dig vill jag vara

Och s vidare.....
Citera
2014-06-23, 15:10
Medlem
Ge henne delar av den som du gav exempel p men skriv ut det p papper ocks s att hon kan spara alla delar.

Romantisk som tusan kan jag tnka mig att f lite sdant undan fr undan under en tid och sedan ett fint avslut med middag och avslutningen p dikten.

Kr p det!
Citera
2014-06-23, 15:20
Medlem
Snapcounts avatar
Har sjlv haft lite liknande upplgg.

En av platserna som jag placerade dikten var under toalettlocket (det frsta hon gjorde p morgonen).

Hon kommer att uppskatta din gest
Citera
2014-06-23, 15:36
Medlem
KnackehaxanMias avatar
S fint av dig TS o s glad o rrd du kommer att gra henne! Jag tycker att ditt eget upplgg lter bra men jag hller ven med fregende skribent om att du ska skriva ut dikterna ven i pappersform s att din fru kan spara dem.

Jag hittade hrom dagen en dikt som en fd skrivit till mig ( det va hundra r sedan) men det jag tnkte p d, va hur kul det va att se hans egenhndiga skrivstil o att han p vissa stllen ritat ngr fr att betona texten ex ett ritat ga med en tr fr beskriva texten " mina gon tras av saknad". Det va lite fint tyckte jag o nt som kanske ven du kan anvnda dig av i ngon av dikterna.
Citera
2014-06-23, 15:42
Medlem
Jag tycker det r lite svrt det dr om man ska skriva fr hand eller inte. Min handstil r s hrd. r det verkligen vrt att skriva sjlv? Vad fr penna ger vackrast resultat? r det frbjudet med utprintat?

Jag tror att det snyggaste r att alltid placera sm kuvert, ungefr sm kuvert som man har i blommor och p presenter. D vet hon direkt vad det r och det blir spnnande att ppna och ltt att spara.
Citera
2014-06-23, 15:43
Medlem
Snapcounts avatar
Egen handstil

(hon kommer att lsa budskapet och tycka det r mt)
Citera
2014-06-23, 16:48
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Jag tycker det r lite svrt det dr om man ska skriva fr hand eller inte. Min handstil r s hrd. r det verkligen vrt att skriva sjlv? Vad fr penna ger vackrast resultat? r det frbjudet med utprintat?

Jag tror att det snyggaste r att alltid placera sm kuvert, ungefr sm kuvert som man har i blommor och p presenter. D vet hon direkt vad det r och det blir spnnande att ppna och ltt att spara.

Om du knner fr det o orkar s tycker jag att du borde skriva fr hand - det ger s mycket mera intimitet o knsla till krleksdikten o ngt som hon kan spara o se p med mhet. S, om du frgar mig s tycker jag att det r vrt att skriva fr hand.

En tunn kalligrafpenna ger fin knsla men det funkar vl med vilken penna som helst
frutom blyerts.

Tycker din ide med sm kuvert r underbar!!
Citera
2014-06-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Om du knner fr det o orkar s tycker jag att du borde skriva fr hand - det ger s mycket mera intimitet o knsla till krleksdikten o ngt som hon kan spara o se p med mhet. S, om du frgar mig s tycker jag att det r vrt att skriva fr hand.

En tunn kalligrafpenna ger fin knsla men det funkar vl med vilken penna som helst
frutom blyerts.

Tycker din ide med sm kuvert r underbar!!

Och inte kulspetspenna! Eller tjock tuschpenna.
Citera
2014-06-23, 17:40
Medlem
Gr ett account p WoW till henne och ta med henne ut i den magiska skogen och skriv dikten i spelet till henne, sedan trycker du /dance /dance /dance och /kiss /kiss /kiss.
Fatta imponerad hon kommer bli.
Citera
2014-06-23, 21:33
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Och inte kulspetspenna! Eller tjock tuschpenna.
Fast jag tycker att kulspets funkar nd o i s fall ta olika frger p kulspetspennorna s att varje dikt fr en egen frg.
Haha - ne, tjock tuschpenna skulle inte va nn hjdare precis, sn dr som Ica- affren anvnder nr dom skriver de stora extraprisaffischerna.
Glmde skriva; de dikter som du skrivit r jttefina o fyllda med innerlighet o krlek.

Citat:
Ursprungligen postat av beccamockasin
Gr ett account p WoW till henne och ta med henne ut i den magiska skogen och skriv dikten i spelet till henne, sedan trycker du /dance /dance /dance och /kiss /kiss /kiss.
Fatta imponerad hon kommer bli.
Det hr va faktiskt en ide som jag ocks gillar!! Hoppas att TS gr ven detta! det r ju HUR speciellt som helst - o gulligt!
Citera
2014-06-23, 21:48
Medlem
Om ni festar mycket s sup henne under bordet,skriv dikten med en tushpenna i pannan och brst/mage,tnk nr hon str i spegeln och bara VAFAN R DETTA? och brjar lsa, oh s romantisk dikt,ger dig automatiskt en blowjoaaab. DONE!
Citera
2014-06-24, 07:52
Medlem
(FB) En dikt till min hustru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här