2014-06-23, 13:48
  #433
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna förklara vilken funktion det skulle finnas för svenska feminister att fördöma svenska män när det gäller könsstympningsproblematiken i (eller utanför) Sverige...

Till och med du måste väl inse det befängda i en sådan tanke.
Ni kan fördöma svenska män för ett påstående att någon skulle ha ryckt bort en slöja, men ni kan inte fördöma svarta/afrikanska/somaliska etc. män för en hel skolklass med könsstympade flickor.
Citera
2014-06-23, 13:50
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att det inte skulle vara relevant - inte är överförbart - till könsstympningsproblematiken.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får gärna förklara vilken funktion det skulle finnas för svenska feminister att fördöma svenska män när det gäller könsstympningsproblematiken i (eller utanför) Sverige...

Till och med du måste väl inse det befängda i en sådan tanke.

Nu måste du väl ändå skämta....?
Inte ens du kan vara så förbannat skenhelig, cynisk och hycklande!

Det här, om något, är en feministisk fråga!
Hävdar man något annat bör man fan ansöka om ledsagare...

Dock avslöjar du din, och feminismens, vidriga nuna i det fetade!
Det är alltså bara intressant rent feministiskt om man kan angripa svenska män!?

Bra jobbat, du har ännu en gång bevisat hur jävla vidrig du är som människa och hur sinnessjuk din världsuppfattning är...
Citera
2014-06-23, 13:54
  #435
Medlem
Hela premissen med F!:s existens är ju att det är den vite heterosexuella mannen som är roten till allt kvinnligt förtryck. Allt som inte passar in i den förklaringsmodellen skall tigas ihjäl.

F! är ju samtidigt inte dumma. De är ett politiskt parti som vill ha politisk makt. Det är bra för opinionssiffrorna att kunna ålägga alla världens orättvisor på ett mål som inte kan slå tillbaka utan att brännmärkas som "kvinnohatare" av svensk media.

Av denna anledning så ska man inte förväxla F! med en rörelse som söker efter jämlikhet. Feminism är för dem endast ett maktmedel för att ge tillgång till maktens korridorer.
Citera
2014-06-23, 14:20
  #436
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
DN skriver ledare, http://www.dn.se/ledare/huvudledare/vaga-fraga-flickorna/ den omtalade tystnaden som den här tråden handlar om verkar utebli.
För övrigt har jag läst att det hela hyfsat sannolikt är lagligt, dvs skedde innan flickorna först kom till Sverige, och hur som helst lär det bli svårt att bevisa något annat inför en rättegång antar jag. Det är kanske bra, i så fall är det inte sveriges misslyckande.

Omtalade tystnaden? Var är drevet? Var är alla upprörda feminister? Detta är ett skolboksexempel i konsten att sila mygg och svälja kameler.

Frågan är inte huruvida media/Fi/Scum/etc helt tiger, utan snarare att saken fått mycket mindre uppmärksamhet än vad som är rimligt med tanke på sakens beskaffenhet i förhållande till vad fittfeministerna vanligtvis gnäller om, är detta ju STRUKTURELL PATRIARKAL DÖDSNAZISM.

Saker kan "tryckas utan att publiceras" som man säger i branschen. Några pliktskyldiga notiser innan de går vidare med nästa rasistiska svenne som blänger på ngn kärring med burka.

Medias långsamma reaktion visar hur obenägna de är att ta i den här sortens kvinnorättsfrågor. De kände sig snarare illa tvungna efter att saken tom. uppmärksammats internationellt. Drevet har uteblivit.
__________________
Senast redigerad av Ajlavjo 2014-06-23 kl. 14:29.
Citera
2014-06-23, 14:45
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Omtalade tystnaden? Var är drevet? Var är alla upprörda feminister? Detta är ett skolboksexempel i konsten att sila mygg och svälja kameler.

Frågan är inte huruvida media/Fi/Scum/etc helt tiger, utan snarare att saken fått mycket mindre uppmärksamhet än vad som är rimligt med tanke på sakens beskaffenhet i förhållande till vad fittfeministerna vanligtvis gnäller om, är detta ju STRUKTURELL PATRIARKAL DÖDSNAZISM.

Saker kan "tryckas utan att publiceras" som man säger i branschen. Några pliktskyldiga notiser innan de går vidare med nästa rasistiska svenne som blänger på ngn kärring med burka.

Medias långsamma reaktion visar hur obenägna de är att ta i den här sortens kvinnorättsfrågor. De kände sig snarare illa tvungna efter att saken tom. uppmärksammats internationellt. Drevet har uteblivit.

men vad sjutton är det med folk???

Vi hade för ett tag sen fall med papperslösa som utnyttjades som städare på hamburgerkedja för vidrigt låga löner. Sossarna kommenterade inte direkt detta, eftersom det inte längre tillhör deras politiska program att driva dessa frågor, för att...det redan är olagligt och ett polisärende om det upptäcks även om det är ett klass och arbetarprolem som ska vara socialdemokraternas hjärtefråga.
Är självfallet vidrigt, utsugning av människor men behövs inte kommenteras politiskt eftersom cased redan solved politiskt.

Samma här....1999 gjordes det brottsligt i sverige att ta sin dotter och könstympa henne utomlands.
Och är sen ännu längre tillbaka totalt olagligt att göra i Sverige. Vad finns det mer att göra politiskt för F! menar ni? Vad ska specifikt F! gå ut slå näven i bordet och kräva?

I bägge dessa fall är det i praktisk handling det krävs jobb, ex. informering om svenska lagar, se till att folk verkligen straffas (polisens och justisieministerns jobb) etc.

Sen behövs resurser och lobby arbete för stora internationella organisationer i världen som jobbar för mänskliga rättigheter, är de som har möjlighet att stötta flickor i dessa länder och ändra synen på detta. F! har knappast nått med detta eller andra länders politik att göra...

F! är ett politiskt parti. Politik handlar om att få igenom nya lagar som står i samklang med sin politik...moderaterna lägre skatter. sossarna bättre arbetervillkor. SD ut med invandrarna. etc etc...
om könstympning på flickebarn inte varit olagligt i Sverige hade ni sett en våg av protester, twitter hade varit tvungna stänga ner sina konton för servrarna hade stått och rykt... GS hade inte pratat om nått annat under hela sommaren.
__________________
Senast redigerad av ScottWalter 2014-06-23 kl. 14:53.
Citera
2014-06-23, 14:58
  #438
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag har också sett dessa och välkomnar dem.

Men den stora frågan i tråden är fortfarande varför F! inte reagerar.

Undrar också varför s k "twitterstormar" lyset med sin frånvaro. Å andra sidan så gör ju inte tweets i stilen "Fy bubblan vad jag hatar könsstympning." ingen glad...
Feministiskt Initiativs websida står det:

Citat:
Övergreppet är en form av våld som begås mot flickor och kvinnor, ofta med syftet att kontrollera kvinnans kropp och sexualitet. Könsstympning står i strid med mänskliga fri- och rättigheter och har negativa konsekvenser för flickors och kvinnors hälsa.
(...)
Trossamfund bör tydligare involveras då de kan ha en central roll i arbetet mot dessa övergrepp.
(...)
Feministiskt initiativ anser inte att omskärelse av pojkar är könsstympning, men motsätter sig omskärelse av icke medicinska skäl av pojkar under 18 år.
Med andra ord tycker de inte om detta och anser till och med att islam och liknande religioner går att skylla på (även om de naturligtvis skriver det väldigt allmänt hållet). Men naturligtvis är de kvinnor så de står inte för vad de tycker.
Citera
2014-06-23, 14:59
  #439
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Omtalade tystnaden? Var är drevet? Var är alla upprörda feminister? Detta är ett skolboksexempel i konsten att sila mygg och svälja kameler.

[...]

Medias långsamma reaktion visar hur obenägna de är att ta i den här sortens kvinnorättsfrågor. De kände sig snarare illa tvungna efter att saken tom. uppmärksammats internationellt. Drevet har uteblivit.

Låt oss se hur media handskas med detta genom att studera deras förstasidor på nätet.

Expressen anser att Kate Moss och Lindsay Lohans gräl, en kändis medverkan på Dolda Kameran, viktminsktning och skumpartyn är viktigare nyheter än detta.

Aftonbladet anser att bombhot, väder, sport, viktminskning, sport, billiga resor, billiga bilar, platt mage, ännu mer billiga bilar och Paradise Hotel är viktigare nyheter än detta. Det finns faktiskt ingen som helst notis om händelsen på deras förstasida.

DN har bland artiklar om bombhot, billiga resmål, Breaking Bad, fotboll, grekiska öar, mer fotboll, Isis och ännu mer fotboll en kort mening om det inträffade.

SVD har bombhot, GMO-grönsaker, vaginakonstverk, fotboll, flygresor, krav på flyktingmottagning, Ukraina som viktigare nyheter. Precis som med Aftonbladets förstasida så finns faktiskt inte ens en notis om det inträffade.

Vad som borde vara en av de största svenska nyheterna på flera år - att en hel klass med svenska medborgare blivit könsstympade skuffas undan som om det vore mindre viktigt än Malmö IF:s senaste vinst eller förlust.

Låt mig förklara varför detta är en så viktig nyhet. Vi har under lång känt till att könsstympning är en normal företeelse i många länder. Och vi har även känt till att det drabbat såväl svenska medborgare (andra generationens invandrare) som redan utsatta människor som invandrat hit. Men det viktiga i nyheten är att en hel svensk klass genomgått ingreppet. Vilket givetvis betyder att en hel svensk klass uteslutande består av barn med en bakgrund från ett fåtal länder i Afrika och Mellanöstern. Det visar hur extremt segregerat delar av det svenska samhället blivit. Samtidigt läser vi om hur flyktingmottagningen nu uppskattas nå upp till 60 000 - 80 000 individer bara under 2014. Räkna med ytterligare minst lika många som kommer att invandra genom anhöriganknytning. Vi talar alltså om ett potentiellt nytt Malmö kommer uppstå på endast två år. Detta till ett samhälle som redan idag inte klarar av att handskas med integrationen - vilket ovanstående fall bevisade.
Citera
2014-06-23, 15:07
  #440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men vad sjutton är det med folk???

Vi hade för ett tag sen fall med papperslösa som utnyttjades som städare på hamburgerkedja för vidrigt låga löner. Sossarna kommenterade inte direkt detta, eftersom det inte längre tillhör deras politiska program att driva dessa frågor, för att...det redan är olagligt och ett polisärende om det upptäcks även om det är ett klass och arbetarprolem som ska vara socialdemokraternas hjärtefråga.
Är självfallet vidrigt, utsugning av människor men behövs inte kommenteras politiskt eftersom cased redan solved politiskt.

Samma här....1999 gjordes det brottsligt i sverige att ta sin dotter och könstympa henne utomlands.
Och är sen ännu längre tillbaka totalt olagligt att göra i Sverige. Vad finns det mer att göra politiskt för F! menar ni? Vad ska specifikt F! gå ut slå näven i bordet och kräva?

I bägge dessa fall är det i praktisk handling det krävs jobb, ex. informering om svenska lagar, se till att folk verkligen straffas (polisens och justisieministerns jobb) etc.

Sen behövs resurser och lobby arbete för stora internationella organisationer i världen som jobbar för mänskliga rättigheter, är de som har möjlighet att stötta flickor i dessa länder och ändra synen på detta. F! har knappast nått med detta eller andra länders politik att göra...

F! är ett politiskt parti. Politik handlar om att få igenom nya lagar som står i samklang med sin politik...moderaterna lägre skatter. sossarna bättre arbetervillkor. SD ut med invandrarna. etc etc...
om könstympning på flickebarn inte varit olagligt i Sverige hade ni sett en våg av protester, twitter hade varit tvungna stänga ner sina konton för servrarna hade stått och rykt... GS hade inte pratat om nått annat under hela sommaren.

Ok, vi gör så här, så även du och resten av det retarderade fittstimmet har en chans att förstå resonemanget:

Brandmän, som bl a har en uppgift att släcka bränder, får ett larm om en stor brand i en skola full med barn.
De rycker i sedvanlig ordning ut med blåljus och siréner för att alla ska veta att de är brandmän som gör ett viktigt jobb.
När de är framme så reser de stegar och rullar ut slangar osv, men istället för att rädda barn som brinner inne och släcka skolan som håller på att brinna ner så ignorerar de den stora branden och tar till storslangen och avlossar den rakt i ansiktet på en lärarvikarie som står och röker en cigarett på andra sidan gatan.
Nöjda åker de därifrån och slår sig för bröstet i sin självgodhet över att ha räddat staden från en storbrand genom att släcka en cigarett....

En 5-åring hade förstått den liknelsen så jag har lite hopp om att ni kretiner gör det, men hoppet är det sista som lämnar människan...
Citera
2014-06-23, 15:08
  #441
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Omtalade tystnaden? Var är drevet? Var är alla upprörda feminister? Detta är ett skolboksexempel i konsten att sila mygg och svälja kameler.

Frågan är inte huruvida media/Fi/Scum/etc helt tiger, utan snarare att saken fått mycket mindre uppmärksamhet än vad som är rimligt med tanke på sakens beskaffenhet i förhållande till vad fittfeministerna vanligtvis gnäller om, är detta ju STRUKTURELL PATRIARKAL DÖDSNAZISM.

Saker kan "tryckas utan att publiceras" som man säger i branschen. Några pliktskyldiga notiser innan de går vidare med nästa rasistiska svenne som blänger på ngn kärring med burka.

Medias långsamma reaktion visar hur obenägna de är att ta i den här sortens kvinnorättsfrågor. De kände sig snarare illa tvungna efter att saken tom. uppmärksammats internationellt. Drevet har uteblivit.


Jag tror inte media har någon chans att motsvara de förhoppningar som många har på de i den här frågan, vad man än gör är det för lite, för sent eller kanske fel fokus. Frågan är varför man ska anstränga sig dock, det handlar inte om att man förlorar lojala läsare utan att de som letar efter skäl att avsky fortsätter att avsky.

Nåväl.

Är det någon som vet hur man motiverar de här ingreppen från de som utför de? Specifikt den grövsta varianten då (som det ju handlar om här såvitt jag förstår). När det gäller pojkar är det ju att gud gillar förhudar och vill att man ska offra de till honom, samt att vanliga dödliga människor inte är värdiga att ha denna gudomliga kroppsdel.

(Efter lite wikipedia har jag konstaterat att det handlar om att skydda flickorna från att bli befruktade av onda andar när man syr igen alltså. Fast egentligen handlar det om att förhindra att de har sex innan de är gifta tror jag, sen får man skära upp när de har gift sig (fast bara en mindre öppning då) och öppna helt om de ska föda barn. Efter barnafödseln kan man be om att bli igensydd igen. Det är inte heller ovanligt att äldre kvinnor sys igen när de närmar sig döden, för att "förbereda" sig på något sätt, jag är inte riktigt helt klar om varför. Kanske är det så att deras kropp riskerar att vanhelgas annars, man får ju tänka på att männen har ett ganska begränsat utbud. Det är alltså så här man arbetar för att begränsa våldtäkter i t ex Sudan, kanske vore något för de av oss som huvudsakligen skyller våldtäkter på kvinnorna att förespråka.

I andra delar av afrika, t ex Rwanda, har man istället olika varianter av töjning, t ex av de inre blygdläpparna, vilket ska ge en roligare upplevelse för båda könen. En radikal skillnad alltså, detta hade jag ingen aning om.)
Citera
2014-06-23, 15:19
  #442
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
För övrigt har jag läst att det hela hyfsat sannolikt är lagligt, dvs skedde innan flickorna först kom till Sverige, och hur som helst lär det bli svårt att bevisa något annat inför en rättegång antar jag. Det är kanske bra, i så fall är det inte sveriges misslyckande.

Aha det är bra?
Inga krigsrubriker likt det brukar låta när vuxna män och kvinnor knullat utomlands tex? Det borde inte vara kriminaliserat som svensk medborgare oavsett var du befinner dig i världen att skära fittan av sin dotter och en annan tillika svensk medborgare?

Lite smååååmärkligt är det nog allt ändå.
Överslätande tror jag är ordet som beskriver er feminister bäst gällande frågan.
Citera
2014-06-23, 15:19
  #443
Medlem
En hel klass med STYMPADE, INVALIDISERADE och MISSHANDLADE unga flickor år 2014 i SVERIGE !!!!!!!!!

SKÄMMES alla slapphänta blundande politiker som låter detta ske. Enda verksamma straffet vore att slänga ut deras släktingar ur Sverige med hull och hår. Bröder morfädrar, barnbarn, mostrars kusiner you name it, INGEN skulle få stanna kvar...
Då skulle denna vidriga misshandel plötsligt upphöra..

Och som alla andra andra frågar sig så stämmer jag in i kören:

FI ! VAR ÄR NI FEMINISTER? VARFÖR GÖR NI INGET??????
Citera
2014-06-23, 15:21
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
En hel klass med STYMPADE, INVALIDISERADE och MISSHANDLADE unga flickor år 2014 i SVERIGE !!!!!!!!!

SKÄMMES alla slapphänta blundande politiker som låter detta ske. Enda verksamma straffet vore att slänga ut deras släktingar ur Sverige med hull och hår. Bröder morfädrar, barnbarn, mostrars kusiner you name it, INGEN skulle få stanna kvar...
Då skulle denna vidriga misshandel plötsligt upphöra..

Och som alla andra andra frågar sig så stämmer jag in i kören:

FI ! VAR ÄR NI FEMINISTER? VARFÖR GÖR NI INGET??????

Hur menar du att könstympning skulle upphöra om lilla Sverige slutar ta emot invandrare?
kan du förklara den för mig tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in