Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 23:50
  #15493
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
De har garanterat köpt likes.

Hur köper man likes

Vad säger att SD inte också gjort det?
2014-06-22, 23:51
  #15494
Medlem
8711s avatar
Skop överskattar m och fp ganska kraftigt. Plus som alla andra att dom överskattar mp.

Man underskattar kraftigt SD, ni kan lägga på lågt räknat 2-3 procentenheter, alltså 10-11%+.

Det viktiga är att det är en ökning till och med i Skop Rätt siffra kommer slå mot Skop som vanligt vid valet, som alla tidigare val. Man borde ju lära sig av sina misstag, om man nu vill, men det vill inte Skop. Man vill vara en politisk kraft som lyfter upp vissa enskilda partier och ge låga siffror för vissa andra som inte faller Skop i smaken. Annars hade man ändrat sig efter fakta gång efter gång.
2014-06-23, 00:14
  #15495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Helvete vad Fi ökar, över 100 000 likes på Facebook. Kan nästan garantera att dom kommer in i riksdagen i Sep. Hoppas dock att jag har fel..... Ser dessutom att flera "vänner" på facebook gillat dom också...

Kan ju hoppas att dom kannabaliserar på mest V och MP och till viss del på S också.

Sluta upp med det där tramset om att F! kommer in i riksdagen ögonblickligen. De kommer inte in. Deras resultat i EU-valet motsvarar inte 4%, och bland den andel som inte röstade i EU-valet hittar du fan inte många F!-fjollor. De kan därmed inte få det stöd som erfordras för ett riksdagsinträde. Har de tur erhåller de 2% av rösterna. Efter valet känner Gudrun att hon inte orkar bedriva sin löjliga politik i ytterligare 4 år, varför hon lämnar F! och flyttar till landet för att odla feministiska potatisar istället. F! rasar då ner till sin ursprungliga nivå, det vill säga cirka 0,5%, och kvar har vi Soraya Post i EU som ensam försöker sätta åt Marie Le Pen.
2014-06-23, 00:27
  #15496
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hur köper man likes

Vad säger att SD inte också gjort det?

Vet inte, men man får massa fejkanvändare att gilla en. Jättepopulärt, särskilt för youtubevideos och musikdelningssajter.
2014-06-23, 00:30
  #15497
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Vet inte, men man får massa fejkanvändare att gilla en. Jättepopulärt, särskilt för youtubevideos och musikdelningssajter.

Finns att köpa på bland annat Silkroad och liknande.
2014-06-23, 00:39
  #15498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hur köper man likes

Vad säger att SD inte också gjort det?

Såhär köper en fb-likes http://www.fblikes.se/

Jag klipper direkt kontakten med den som sympatiserar med Fi, är ju vedervärdig politisk agenda de för, ett jävla hyckleri som lyste igenom med könsstympningen i helgen då de var total tysnaf från deras håll.

Jag vet att SD kommer göra ett kanon val med minst 14%, EU valet var ju en föraning där majoriteten av våra väljare inte röstade.
2014-06-23, 01:04
  #15499
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Såhär köper en fb-likes http://www.fblikes.se/

Jag klipper direkt kontakten med den som sympatiserar med Fi, är ju vedervärdig politisk agenda de för, ett jävla hyckleri som lyste igenom med könsstympningen i helgen då de var total tysnaf från deras håll.

Jag vet att SD kommer göra ett kanon val med minst 14%, EU valet var ju en föraning där majoriteten av våra väljare inte röstade.

Ok alltid lär man sig något nytt.

Jo dom var just "vänner" på Facebook så inga som jag träffar så.

När jag var inne på Fi! sida på facebook så läste jag något om att deras valkassa är uppe i 1.2 Mkr kan ju jämföras med SD som (om jag inte minns fel) skall lägga runt 50 Mkr på valet
2014-06-23, 07:49
  #15500
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Ok alltid lär man sig något nytt.

Jo dom var just "vänner" på Facebook så inga som jag träffar så.

När jag var inne på Fi! sida på facebook så läste jag något om att deras valkassa är uppe i 1.2 Mkr kan ju jämföras med SD som (om jag inte minns fel) skall lägga runt 50 Mkr på valet
Nu tror jag i och för sig inte att Fi kommer in i riksdagen, men man kan utan tvekan säga att värdet av den (positivt vinklade) mediatid som de får gratis vida överstiger 1,2 miljoner kronor.
2014-06-23, 07:54
  #15501
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong2
Jag ser inte realistiskt att 2) och 3) skulle kunna inträffa samtidigt. S+V+MP ligger redan idag över 50% i många mätningar. Skulle dessutom KD eller C åka ut finns det i princip ingen chans att de rödgröna inte får egen majoritet.
Det som krävs för att punkt 2 (säg att Kd åker ut) och 3 skall inträffa samtidigt är att M+C+Fp+Mp tillsammans får under 175 mandat.

I mitt exempelresultat i förra inlägget så hade mandatfördelningen blivit på det sättet, och då utgick jag från senaste Sifo och justerade för den överskattning som finns för Mp och den underskattning som finns för Sd.

Det blir tufft att få alla punkter (särskilt 2 och 3) att att slå in, men det är definitivt inte omöjligt. Viljan hos moderatväljare att stödrösta på C/Kd borde dessutom sjunka om nuvarande opinionsläge står fast och att därmed står klart att alliansen kommer att göra en brakförlust.
2014-06-23, 10:57
  #15502
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Helvete vad Fi ökar, över 100 000 likes på Facebook. Kan nästan garantera att dom kommer in i riksdagen i Sep. Hoppas dock att jag har fel..... Ser dessutom att flera "vänner" på facebook gillat dom också...

Kan ju hoppas att dom kannabaliserar på mest V och MP och till viss del på S också.
Då får du väl vara lika barnslig som de som tar bort vänner osm gillar SD. Eller nej, så löjliga är inte vi sverigedemokrater..

Btw Skop ska fan skämmas. Hur kan de med någon som helst trovärdighet i behåll påstå att SD skulle få 7.8% ca 2% lägre än i EUP-valet... Detta är ju direkt pinsamt.
2014-06-23, 11:16
  #15503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Btw Skop ska fan skämmas. Hur kan de med någon som helst trovärdighet i behåll påstå att SD skulle få 7.8% ca 2% lägre än i EUP-valet... Detta är ju direkt pinsamt.

Skop kan ju lägga ner verksamheten, vem som helst kan ju gissa valresultat bättre än deras prognoser, i SDs fall ligger de kring 50% av det slutliga valresutatet, vilket skulle betyda ca 14% på riksnivå för SD just nu:

Skops EU-valsprognos maj:
Moderaterna 20,0 procent: fel >6%
Folkpartiet 9,2 procent:
Centerpartiet 4,1 procent: fel >2%
Kristdemokraterna 4,7 procent:
Socialdemokraterna 32,6 procent: fel >8%
Vänsterpartiet 5,9 procent:
Miljöpartiet 12,8 procent: fel >2%
Sverigedemokraterna 5,2 procent: fel >4%
Piratpartiet 3,1:
2014-06-23, 13:07
  #15504
Medlem
Nu har alliansen lämnar förslag om höjt straff för inbrott. Bara att applådera och konstatera att förslaget ligger på SD:s planhalva. Intressant hur de rödgröna kommer att agera, men knappast troligt att v och mp och sossarnas vänsterflygel kommer att gilla förslaget.

Men tillsammans med alliansen kan SD - oavsett om de rödgröna vinner eller inte - genomföra förslaget.

Detta kommer att gynna SD på de rödgrönas bekostnad.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback