Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-22, 21:25
Bannlyst
Killen är ju kompis med flera i toppen.
Hans facebook:
https://www.facebook.com/magnus.nilsson.94064

Stefan Jacobsson är ju bland annat vän med honom förutom en grupp av SvP:are också..
Citera
2014-06-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisTaikon
Tveksamt om ni vad en vandelförsäkran innebär, då detta skulle utesluta dessa personer från att kandidera.
Det handlar alltså inte nödvändigtvis om att man måste ha ett fläckfritt förflutet utan mer att man inte ska ha några dolda skelett i garderoben som partiledningen inte känner till och som kan dyka upp och ställa till med oreda. Att exempelvis Björkqvist flera gånger har dömts för hets mot folkgrupp och även fängslats för det är ju något som alla känner till, men något som partiet har bedömt att det inte spelar någon roll. Om jag använde mig av fel terminologi så ber jag såklart om ursäkt för det, jag hittade helt enkelt inget bättre ord för det och jag vet att partiet själva har använt sig av det vid olika tillfällen.
Citera
2014-06-22, 22:24
Medlem
Pittris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Hans facebook:

Stefan Jacobsson är ju bland annat vän med honom förutom en grupp av SvP:are också..

I Stefans försvar så lägger han till nästan alla som frågar. Jag är själv vän med honom på FB.
Citera
2014-06-22, 22:44
Medlem
rockingnrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Det handlar alltså inte nödvändigtvis om att man måste ha ett fläckfritt förflutet utan mer att man inte ska ha några dolda skelett i garderoben som partiledningen inte känner till och som kan dyka upp och ställa till med oreda. Att exempelvis Björkqvist flera gånger har dömts för hets mot folkgrupp och även fängslats för det är ju något som alla känner till, men något som partiet har bedömt att det inte spelar någon roll. Om jag använde mig av fel terminologi så ber jag såklart om ursäkt för det, jag hittade helt enkelt inget bättre ord för det och jag vet att partiet själva har använt sig av det vid olika tillfällen.
Hur kan ett parti som vill verka seriöst skita i sånt samtidigt som man klagar på att ung vänster har gett stöd åt rf? tycker svp att det är okej med hets mot folkgrupp?

Fortfarande konstigt att ledningen inte ska ha känt till det. Kan vara så att man är så desperat i folk o aktivister att man tillåter en sån att bli med.
Citera
2014-06-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Hur kan ett parti som vill verka seriöst skita i sånt samtidigt som man klagar på att ung vänster har gett stöd åt rf?
Jag vet inte vad du pratar om eller vad det är för liknelse du försöker dig på. Vad är det vi skiter i och vad har det med RF att göra?

Citat:
tycker svp att det är okej med hets mot folkgrupp?
Ja, det ses som en tramslag som finns till endast för att straffa och skrämma politiska dissidenter och personer som är kritiska mot makten. Det är en lagstiftning vars enda funktion är att bekämpa nationalister, och personligen anser jag att en HMF-dom i bagaget visar att man är en rättrådig, modig och stolt nationalist, och något man kan bära med stolthet och ära.

Partiet är kanske inte riktigt lika entusiastiska till HMF-domar som jag, men de håller alltjämt med om att det är en folkfientlig åsiktslag som inte är så mycket att bry sig om.

Citat:
Fortfarande konstigt att ledningen inte ska ha känt till det.
Nej, det är som sagt inte konstigt alls. Helt enkelt eftersom medlemskapet är öppet (likt det är i alla politiska partier) och man inte begär ut alla nya medlemmars brottsregister.

Citat:
Kan vara så att man är så desperat i folk o aktivister att man tillåter en sån att bli med.
Du är en idiot om du tror att Svenskarnas parti rekryterar folk som de vet är dömda för våldtäkt, och sedan håller tummarna för att det inte ska läcka ut. Det fungerar inte så.
Citera
2014-06-22, 22:54
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
[...]

Hur kommer svp som parti agera här? När såna här fall uppdagas får medlemmarna indraget medlemskap och bannlyses eller får dom vara kvar i partiet? Kände aldrig svp till detta eller hur nograna är dom med att kolla upp medlemmarna eller dom som ansöker? Våldtäkter sker hos alla partier och är en fråga om mannens förtryck mot kvinnan men svp som säger sig vara emot sånt här och att bara blattar våldtar. torde inte dom agera jävligt hårt nu mot medlemen?
Var har du fått det ifrån? Det skulle vara ett helt barockt påstående att mena att bara blattar våldtar. Bara för att invandrare står för en statistiskt sett överhängande del av våldtäkterna i Sverige och troligtvis i princip samtliga överfallsvåldtäkter, och att invandrare (och dessas yngel) har en oerhört stor överrepresentation inom sexual- och våldsbrott så innebär det naturligtvis inte att bara "blattar" våldtar.

Men självklart kommer partiet ta sig en titt på fallet. Som har nämnts här tidigare (ett flertal gånger) så kan vem som helst bli medlem i partiet, precis som i princip alla andra partier. Partiet får agera på den information som det har, konstigare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Hans facebook:

Jo, för "vän på Facebook" säger ju verkligen mycket. Jag känner igen honom, jag träffade honom på Nordisk Vision, vilket jag skulle tro många andra också gjorde. Det är inte konstigare än så - det är inte som om någon går runt och presenterar sig som "Hej, jag är <jag>, dömd för XYZ".

Citat:
Ursprungligen postat av DennisTaikon
Tveksamt om ni vad en vandelförsäkran innebär, då detta skulle utesluta dessa personer från att kandidera.
Det är nog du som inte är helt hemma på vad en vandelsförsäkran innebär. Det är helt riktigt att för att kandidera för SvP så skriver man under en form av vandelsförsäkran (även om jag inte kommer ihåg om den är formulerad som just detta) och diskuterar eventuella problem med partiledningen, eventuella tidigare domar osv.

Och kommer det fram att du har ljugit på denna så kan jag inte föreställa mig att något annat händer än att du petas direkt.

Citat:
[...] tycker svp att det är okej med hets mot folkgrupp?

[...]
Självklart. Det är en lag som existerar specifikt för att sätta munkavel på det svenska folket. Den är rättsvidrig och har ingen plats i en rättsstat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pittri
I Stefans försvar så lägger han till nästan alla som frågar. Jag är själv vän med honom på FB.
Helt riktigt. Stefan Jacobsson bedriver i princip ingen privat aktivitet på Facebook överhuvudtaget. Att bli vän med Stefan Jacobsson är ungefär som att "Gilla" valfri politiker. I princip hela den övre partiledningen är mer eller mindre likadan.

Att vara "vän" med någon på Facebook betyder ingenting överhuvudtaget. Ibland är det folk man inte ens mött, än mindre talat om skelett i garderoben med.
Senast redigerad av Luckmann 2014-06-22 kl. 23:00.
Citera
2014-06-22, 22:55
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Hur kan ett parti som vill verka seriöst skita i sånt samtidigt som man klagar på att ung vänster har gett stöd åt rf? tycker svp att det är okej med hets mot folkgrupp?

Fortfarande konstigt att ledningen inte ska ha känt till det. Kan vara så att man är så desperat i folk o aktivister att man tillåter en sån att bli med.

Man begär ju inte utdrag ur belastningsregister, så hur skulle dom kunna veta det?
Det är ju inte direkt så att han är en känd brottsling som Tony Olsson
Citera
2014-06-22, 23:50
Medlem
.buenaventura.s avatar
Kastrera råttan och kasta ut honom från Skåne
Citera
2014-06-23, 00:51
Medlem
Det konstiga är snarare att personer som anser sig vara nationellt sinnade, men ändå ger sig fan på att bli medlemmar i det parti de stödjer, trots att de har ett negativt och skadligt brottsregister. Vad är fel på dessa personer? Förstår de inte att de bara skadar?

Har ni en kriminell bakgrund som inte är direkt politiskt föranledd (HMF, självförsvar m.m): ägna er åt anonyma donationer och ev. deltagande på demonstrationer. Bli inte medlemmar.
Citera
2014-06-23, 01:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det konstiga är snarare att personer som anser sig vara nationellt sinnade, men ändå ger sig fan på att bli medlemmar i det parti de stödjer, trots att de har ett negativt och skadligt brottsregister. Vad är fel på dessa personer? Förstår de inte att de bara skadar?

Har ni en kriminell bakgrund som inte är direkt politiskt föranledd (HMF, självförsvar m.m): ägna er åt anonyma donationer och ev. deltagande på demonstrationer. Bli inte medlemmar.

Så det viktiga är att de inte kan förknippas officiellt med partiet? Annars är det okej med knarklangare, våldtäktsmän och huliganer i rörelsen. Bara de inte går att använda mot partiet?
Citera
2014-06-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så det viktiga är att de inte kan förknippas officiellt med partiet? Annars är det okej med knarklangare, våldtäktsmän och huliganer i rörelsen. Bara de inte går att använda mot partiet?

Det viktiga är att de inte är medlemmar och inte kan få officiella positioner. Man kan väl inte styra vem som donerar pengar anonymt?

Det finns kriminella sympatisörer till alla partier, jag förstår inte varför Svp skall vara ett undantag där. Det viktiga är som sagt att undvika medlemskap och officiell representation i det avseendet.
Citera
2014-06-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch

Kan lägga till några andra saker, har ni synliga skinheads tatueringar eller annat tjafs på hals och handleder gör er ej besväret att bli offentlig politiker för SvP. Det är inte bra för våran rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in