2014-06-21, 00:18
Medlem
Zeman på Sardinien kommer bli oerhört spännande att följa. Jag tror att en spelare som Ibarbo verkligen kommer njuta av Zemans sätt att spela med sin snabbhet och anfallslusta. Hans "riktiga" genombrott är nog att vänta nu. Även Pinigol kan nog börja göra annat än straffmål under Zeman.
Citera
2014-06-21, 20:14
Medlem
Calogeros avatar
Jag har väldigt svårt att charmas av det här italienska landslaget.

Det finns så mycket jag tycker är fel. Uppställningen. Spelaruttagningen. Bristen på klassiska regissörer. Tröjorna som jag kommit fram till är enormt jävla överskattade. Helt ärligt, ganska fula. Obegripliga streck på magen, ett för stort emblem och en konstig krage.

Giuseppe Rossi hade satt Balotellis målchanser igår. Är nästan säker på att Ranocchia hade gjort det bättre än Paletta då han är van från pressen i en storklubb. Spelare som Toni, Destro och Gilardino hade varit bra att kasta in när det krisar sig där fram.
Citera
2014-06-21, 21:30
Medlem
Calogeros avatar
Att lägga till angående tröjan: Här ser man en bild på Matteo Darmian med tröjan där bara överdelen syns, d.v.s inga vita streck. Ser verkligen bättre ut, även om jag fortfarande inte gillar kragen.

http://cache2.asset-cache.net/gc/495409785-matteo-darmian-poses-during-italy-official-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=X7WJLa88Cweo9 HktRLaNXupAndi3RLE7pz%2B8F99IruHDzbAoMn3j3ZuG%2BIM lFeJZ
Citera
2014-06-22, 12:56
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag har väldigt svårt att charmas av det här italienska landslaget.

Det finns så mycket jag tycker är fel. Uppställningen. Spelaruttagningen. Bristen på klassiska regissörer. Tröjorna som jag kommit fram till är enormt jävla överskattade. Helt ärligt, ganska fula. Obegripliga streck på magen, ett för stort emblem och en konstig krage.

Giuseppe Rossi hade satt Balotellis målchanser igår. Är nästan säker på att Ranocchia hade gjort det bättre än Paletta då han är van från pressen i en storklubb. Spelare som Toni, Destro och Gilardino hade varit bra att kasta in när det krisar sig där fram.

2006 hade man världens vackraste tröja och man vann VM. Varför inte bara köra på den?

Var det någon som såg Costa Rica-matchen? Midsommarfirande gjorde att jag missade. Var man helt usla eller hade CR tur?
Citera
2014-06-22, 13:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
2006 hade man världens vackraste tröja och man vann VM. Varför inte bara köra på den?

Var det någon som såg Costa Rica-matchen? Midsommarfirande gjorde att jag missade. Var man helt usla eller hade CR tur?
helt genomusla. Cerci och immobile måste starta mot Uruguay. Var för stabbogt senast.
Citera
2014-06-22, 22:02
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Hade givetvis varit den ultimata lösningen. Dessutom borde man alltid spela med Maldini, Totti, Panucci, Del Piero och Montella från start.
Citera
2014-06-22, 23:00
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Hade givetvis varit den ultimata lösningen. Dessutom borde man alltid spela med Maldini, Totti, Panucci, Del Piero och Montella från start.
Panucci i samma mening som de andra legendarerna?! Snudd på skymf ju.
Citera
2014-06-23, 22:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:

YES!!!
Citera
2014-06-24, 20:34
Medlem
qhz.s avatar
Vafan ska man skriva?!?

Ridå!

Råttan Suarez klarar sig från ett rött efter att han inte höll tänderna i styr i vanliga ordning...

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--PaoAEjxD--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/782444232056701099.gif

https://pbs.twimg.com/media/Bq6djZnIAAAV0bK.jpg:large

Damp. Det finns ingen annan förklaring.

Samtidigt fick Marchisio ett rött som bara domaren såg. Visst dobbar först, men gult hade varit det rätta i och med att det inte är någon jättesatsning.

Saknar ord nu. Visst Italien har inte spelat någon bra fotboll men att behöva åka ur på det här sättet är fullständigt bedrövligt. Hade accepterat det och till och med tyckt det varit rätt om man föll på eget bevåg.

Tänkte sammanfatta Italiens VM i en längre och mer genomtänkt text, tyvärr tappade jag suget helt efter att dom blev bortdömda. Finner inga ord, så trist.

Samtidigt vill jag bjuda på en kavalkad från intelligensreserven i matchtrådarna (kan alltid vara underhållande med mindervärdeskomplex från anglofilerna):

Citat:
"Oush.., matchen kommer nog att bli som jag förväntade : Italienskt fiffel och filmande..
Detta är "fotboll".."

"Italien föll på eget begrepp. Korruption och mutor!"

"Skönt att tråk-Italien inte gick vidare. Å andra sidan var inte Uruguay mycket mer underhållande."

"Stor vinst för fotbollen när ett så sanslöst tråkigt lag som Italien åker ut redan i gruppspelet... "

"YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!! !!! Ända sen Australien-matchen i VM 06 så har jag längtat och längtat efter att se Italien bli bortdömda och ÄNTLIGEN så kom den dagen Viktiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt!!!!!!"

"Det var ett jävla gnäll, Italien har ju sin egna Spotti tex, det e bara karma att skitnationen drabbas av liknande saker. Jävla pastaskallar."

"Skönt att dessa självgoda italienare får sig en knäpp på näsan! "

Flashback i sitt esse under mästerskap... Vad säger man?!? Inte konstigt att man håller sig borta. Tragikomik på hög nivå.
Citera
2014-06-24, 20:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Vafan ska man skriva?!?

Ridå!

Råttan Suarez klarar sig från ett rött efter att han inte höll tänderna i styr i vanliga ordning...

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--PaoAEjxD--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/782444232056701099.gif

https://pbs.twimg.com/media/Bq6djZnIAAAV0bK.jpg:large

Damp. Det finns ingen annan förklaring.

Samtidigt fick Marchisio ett rött som bara domaren såg. Visst dobbar först, men gult hade varit det rätta i och med att det inte är någon jättesatsning.

Saknar ord nu. Visst Italien har inte spelat någon bra fotboll men att behöva åka ur på det här sättet är fullständigt bedrövligt. Hade accepterat det och till och med tyckt det varit rätt om man föll på eget bevåg.

Tänkte sammanfatta Italiens VM i en längre och mer genomtänkt text, tyvärr tappade jag suget helt efter att dom blev bortdömda. Finner inga ord, så trist.

Samtidigt vill jag bjuda på en kavalkad från intelligensreserven i matchtrådarna (kan alltid vara underhållande med mindervärdeskomplex från anglofilerna):

Flashback i sitt esse under mästerskap... Vad säger man?!? Inte konstigt att man håller sig borta. Tragikomik på hög nivå.
Givetvis kan man fortsätta och hata Italien, fast Suarez för det tredje hjärnsläppet i livet och biter en Italienare denna gång.

Har inget alls emot att Italien åker ut, men blir tyvärr delad i och med detta bett.
Sista ordet är inte sagt, mer än resultatet från matchen då.
Citera
2014-06-24, 21:54
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Tyvärr faller man på eget bevåg ändå. Det fanns bara ett bra lag i den här gruppen. De övriga tre har inte visat upp mycket att skriva hem om. När vi hyllade Italiens seger över England insåg vi ju inte att det faktiskt var ett av VM:s sämre lag man nyss lyckats besegra som också slutade sist i gruppen. När sedan Italien & Uruguay skulle göra upp om vilka som var minst dåliga så blir det små marginaler.

Eftersom jag plockade fram min grövsta motorsåg & totalsågade Irans insats över två matcher som det i särklass sämsta jag sett på ett decennium så måste jag vara konsekvent & även såga Italien. Att spela på 0-0 är värdelöst. Då har man inte i en turnering att göra. 0-0 är små marginaler. Man bjuder ju verkligen in till att domslut får stora konsekvenser. Gå framåt & punktera matchen för fan! Inget lag som söker 0-0 har här att göra. Det är för dåligt. Okej, till skillnad från pajasgänget i Iran så hade Italien faktiskt ett resultat att spela på. Men ändå. Om man fixat 0-0 då, hade man ansett att det här var bra då? Gneta runt på det sättet & sen bli besviken när det spricker kan Drillos Norge & Carlos Queiroz Iran syssla med. Italien måste ha mer värdighet. Efter ett dunderfiasko som mot Costa Rica så ska man nästan lämna WO om man gnetar sig till 0-0 mot Uruguay sedan.

Efter den sortens fotboll som spelades på 80-talet & större delen av 90-talet så kom det direktiv om att domarna skulle bli mycket hårdare på tacklingar med dobbar. Detta sitter i ryggmärgen på den nya generationens domare. Därför blir det lätt den här typen av utvisningar. Situationer som inte känns så farliga på reprisen men där domaren nästan reflexmässigt plockar fram det röda. Det är ett pris vi betalar för att få justare fotboll. Själv kan jag sakna den tidigare erans fotboll då råskinnen gick ostraffade så folk kunde reta sig på det brutala spelet. Men det är som det är. Tempot blir ju mycket högre om spelarna inte blir nersparkade stup i kvarten så jag antar att det är så här de flesta vill ha spelet. Men då sker som sagt dessa misstag också. Eller misstag & misstag, domaren gör en tveksam bedömning helt enkelt.

Ska inte påstå att jag tippade Costa Rica som gruppetta men jag kände på mig att det var rent uppåt väggarna snedvridet i förhandssnacket. Det talades om "Dödens grupp" & det var endast övriga tre lag som räknades. Det låg en hund begraven i det snacket. Helt utan grund egentligen räknades Costa Rica bort med referenser till diverse VM-guld (varav de flesta togs innan 70-talet).
Senast redigerad av Stivali 2014-06-24 kl. 21:58.
Citera
2014-06-24, 22:13
Medlem
snillet_1s avatar
Prandellis avgång ställer ju rakt upp och ner på italiensk landslagsfotboll. I våras var det rykten om storslagna planer med en långsiktig satsning med Prandelli som huvudarkitekt. Hela det projektet gick i stöpet i och med detta fatala misslyckande.

Jag har svårt att peka på någon enskild punkt men det kändes aldrig som att bollrullandet kom igång, det var statiskt och för mycket klämma-och-känna på bollen från centralt fält. Borta var även all fingertoppskänsla från EM 2012, där matchplanerna, bytena och startelvorna kändes klockrena varje gång efter att 90 minuter hade summerats. Icke så den här gången. Snarast raka motsatsen.

Ett mindre genombrott från Darmian är vad jag tar med mig. Allt annat vill man bara glömma.
Senast redigerad av snillet_1 2014-06-24 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in