Citat:
Ursprungligen postat av Chiffre
Jag förstår inte... Går inte ALLA med hälarna först? Jag har aldrig träffat en person som sätter ner hela skosulan/tårna först innan denne påbörjar nästa steg(förutom tjejer i klackat dvs). Jag gjorde precis ett testvarv och det är ju fullkomligt omöjligt att inte gå med hälarna först? Hållningen far åt helvete och rörelsen lutar mer åt att trippa framåt än att gå framåt.
Nu handlar ju inte tråden om folk som går på hälarna utan att de gör det så hårt att grannarna störs av det.
Jag själv har nyligen fått nya grannar ovanför som går riktigt hårt i golvet. Många tror att man klagar för det minsta lilla när det gäller såna här saker, men så är det inte. Det är inte förrän det verkligen är mentalt störande som man försöker finna en lösning. Är man van att ha "normala" grannar omkring sig och det sedan en dag flyttar in en granne som för ett fruktansvärt oväsen så reagerar man.
När mina grannar är hemma så klampas det rejält i golvet ovanför. Mannen går med långa hårda steg och det är som om någon slår med armbågen i väggarna hos mig. Det vibrerar i hela lägenheten och porslinet skakar. Jag hör vartenda steg de tar och hur det slår igenom extra hårt vid speciella platser i deras lägenhet. Jag hör även hur deras eget porslin rasslar till och förundras över att de själva inte reagerar på det.
Kvinnan skyndar genom lägenheten, på nästan lika hårda hälar. Det är som hon stressar fram mellan rummen och det är lika psykiskt nedbrytande som mannens långa kliv. När de båda kommit hem efter dagens slut är det fruktansvärt att sitta under och koppla av. De båda klampar omkring med sina hälar så hårt att jag nu tagit kontakt med hyresvärden om att få byta lägenhet så fort det blir någon ledig.
Det är svårt att klaga på såna här saker då många ofta reagerar på att det är konstigt att klaga på att man går hemma. Men det är inte fråga om det. Det är fråga om att man inte går på ett normalt sätt och att man stör grannar. Men det är svårt för andra att förstå hur illa det är och det är lättare att se den som klagar som extra känslig.
Varför inte bjuda in er hyresvärd till er under den tid det brukar vara som värst? Jag har själv funderat på att göra det.
Här hemma är det så högt att jag skulle kunna spela in det i headsetet och folk skulle förstå på direkten hur jävligt jag har det.