Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamn17
Är det NÅGON som sitter på uppgifter om HUR Am*nda blev mördad? Eller råder det inga tvivel om att hon blev ihjälslagen?

Jag har hört rykten i Örebro om att Am*nda inte blev mördad, utan hon fick hjärtstillestånd för att hon hade hål i magsäcken. Därav ringde Andre*s till sin kompis i ren panik och skrek "hon andas inte!", sedan ropade han på hjälp, och eftersom att han var ensam med henne i lägenheten åkte han in på förhör - misstänkt för mord, innan obduktionen skett och den kommer förmodligen bevisa att Andre*s är oskyldig.
Senast redigerad av DonCrescendo 2014-06-22 kl. 17:57.
Citera
2014-06-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koskenkok
Har du varit reggad sedan 2012 och detta är ditt första inlägg.. "Låter som en bra teori"!? Låter snarare som att du har någon koppling till händelsen.

Jag vet vem MGM är och vem BO var.

Spekulationer är väldigt enkla att skapa om man har ett tillräckligt intellektuell för att kunna se en händelse från flera olika vinklar.

Man kan lika gärna bygga upp ett scenario då t.ex;

BO ringer till MGM och berättar att hon gjort något någon som MGM ogillar, MGM tar sig till lägenheten utan att hon vet detta och ser att hon är med "HEN" då flippar MGM och det blir bråk mellan han och "HEN" för att sedan den personen tar sig iväg och sedan så berövar MGM livet på BO.

Otroligt simpelt att bara bygga upp något med lite tänkande.

//Pzayk
Senast redigerad av Liikvid 2014-06-22 kl. 18:02.
Citera
2014-06-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCrescendo
Jag har hört rykten i Örebro om att Am*nda inte blev mördad, utan hon fick hjärtstillestånd för att hon hade hål i magsäcken. Därav ringde Andre*s till sin kompis i ren panik och skrek "hon andas inte!", sedan ropade han på hjälp, och eftersom att han var ensam med henne i lägenheten åkte han in på förhör - misstänkt för mord, innan obduktionen skett och den kommer förmodligen bevisa att Andre*s är oskyldig.

Med denna teori, var kom oljudet i lägenheten ifrån? Och menar du att hålet i magsäcken var medfött?
Citera
2014-06-22, 18:09
Medlem
Koskenkoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liikvid
Jag vet vem MGM är och vem BO var.

Spekulationer är väldigt enkla att skapa om man har ett tillräckligt intellektuell för att kunna se en händelse från flera olika vinklar.

//Pzayk

Då är du en av få i denna tråd. Istället för att sitta och låta fantasin styra så är nog de flesta intresserade av mer konkret fakta.

Har MGM ett hett temperament? Brukade han droger? Bar han ofta på kniv? Vilken typ av relation hade MGM och BO?
Citera
2014-06-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Med denna teori, var kom oljudet i lägenheten ifrån? Och menar du att hålet i magsäcken var medfött?

Han kan ha sparkat på väggen och kastat möbler i ren förtvivlan, det är inte alls någon konstig reaktion. Men varför skulle polisen trott på mord om BO hade dött lugnt och stilla, av att hjärtat stannade. Det kan ju förstås vara att BO och GM befann sig i en intim situation när BOs hjärta stannade och GM försökte återuppliva henne vilket lämnade spår på hennes kropp.
Citera
2014-06-22, 18:22
Medlem
Unikos avatar
Varken dödsorsak, tillvägagångsätt eller frågan om eventuell drogning (vilket nu verkar kännas lite mer aktuellt då man inte bara åker på hjärtstopp?) har diskuterats? Jag antar att imorgon eller tisdag så kommer tidningarna släppa mer information då det är väl ingen som jobbar just nu.
Citera
2014-06-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Varken dödsorsak, tillvägagångsätt eller frågan om eventuell drogning (vilket nu verkar kännas lite mer aktuellt då man inte bara åker på hjärtstopp?) har diskuterats? Jag antar att imorgon eller tisdag så kommer tidningarna släppa mer information då det är väl ingen som jobbar just nu.

Även en ung människa kan plötsligt dö av naturliga orsaker. Det måste inte bero på droger. Jag antar att droger inte har diskuterats eftersom det inte finns någonting som talar för att vare sig BO eller GM använde droger. Det är förstås möjligt att de testade någon drog den aktuella natten, GM snedtände och dödade BO, eller BO fick hjärtstopp och dog.
Citera
2014-06-22, 18:35
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kan ha sparkat på väggen och kastat möbler i ren förtvivlan.

Men snälla, polisen sa ju tidigt redan igår att dom misstänker mord pga skadorna.

Ser man det så tydligt så är det ju 99% chans att det handlar om mord också.
Citera
2014-06-22, 18:40
Medlem
Citat:

Ingen aning, det är det enda jag har hört. Informationen kommer från en vän, som hört det av en nära vän till Am*nda som var helt förstörd igår. Men han kan ju ha blivit helt galen och flippat pga. att han blivit helt förtvivlad - kanske därför polisen tyckte det var konstigt, om lägenheten var stökig och grannarna hört oljud. Dessutom har någon skrivit tidigare i tråden att han har kort temperament - så han kanske har kastat runt med möbler?
Senast redigerad av DonCrescendo 2014-06-22 kl. 18:43.
Citera
2014-06-22, 18:40
Medlem
Mkt prat om bosniska muslimer i tråden. Hennes mammas namn är dock serbiskt.
Citera
2014-06-22, 18:42
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:

Ljudet kan ha uppstått under ytterst aktivt sex.
Citera
2014-06-22, 18:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Men snälla, polisen sa ju tidigt redan igår att dom misstänker mord pga skadorna.

Ser man det så tydligt så är det ju 99% chans att det handlar om mord också.

Blodspåret i trapphuset kommer kanske från hålet i magen?

Nej, ett knivmord tror jag ligger nära sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in